W największych miastach Polski ruszyła sieć 11 autoryzowanych salonów sprzedaży, których liczba zwiększy się do końca czerwca do 13. Mazda Motor Polska planuje sprzedać 1,5-1,7 tys. samochodów do końca 2008 roku, z czego 40% stanowić ma kluczowy model oferty - Mazda6.
"Wszystkie samochody Mazdy są produkowane w Japonii. Te, które trafią na polski rynek będą specjalnie przystosowane do naszego klimatu (mocniejszy akumulator, dodatkowe izolacje, spryskiwacze reflektorów). Ale najważniejsze jest dla nas to, żeby za kierownicą Mazdy każdy mógł poczuć się swobodnie i czerpać radość z podróży" - podkreśla Wojciech Halarewicz, dyrektor generalny Mazda Motor Poland.
Entuzjazm, dynamizm i sportowy duch to cechy, które definiują produkty Mazdy. Łączy je właśnie wspólna, stworzona przez koncern filozofia Zoom-Zoom. "Za tym sformułowaniem kryje się połączenie japońskiej technologii, śmiałego designu i przyjemności z prowadzenia pięknego samochodu. Zoom-Zoom to emocje, które pamiętamy z dzieciństwa: radości, ekscytacji, zachwytu" – mówi Shunsuke Hamamoto, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland. Zespół Mazda Motor Poland liczy 19 osób. To grupa młodych, dynamicznych ludzi, dla których praca nad wprowadzeniem nowej marki na rynek jest niesamowitą przygodą. Atmosfera Zoom-Zoom towarzyszy na co dzień zespołowi Mazdy w Polsce, na którego czele stoją: Shunsuke Hamamoto - dyrektor zarządzający, Wojciech Halarewicz - dyrektor generalny, Łukasz Paździor - dyrektor handlowy, Sylwester Baczkowski - dyrektor marketingu, Magdalena Węglewska - dyrektor ds. PR, Maciej Hochman - dyrektor administracyjno – finansowy i Marek Siennicki - dyrektor ds. obsługi posprzedażnej.
Gama modelowa w Polsce
W bogatej ofercie Mazdy dostępne będą modele: Mazda2, Mazda3, Mazda5, Mazda6, Mazda MX-5 oraz Mazda CX-7, które charakteryzuje nowoczesna stylizacja o sportowym charakterze i innowacyjne rozwiązania techniczne.
Mazda2 – Zoom-Zoom dla młodych
Zaprojektowany zgodnie z gustami młodego pokolenia samochód niewielkich rozmiarów, lekki i zrywny. Dynamiczna sylwetka, inteligentnie zagospodarowane wnętrze, bogate wyposażenie standardowe i wszechstronne systemy bezpieczeństwa sprawiają, że jest ulubionym modelem młodych kierowców.
Mazda3 – Zoom-Zoom stylowy i charyzmatyczny
Idealna dla kierowców, którzy poszukują uniwersalnego, rodzinnego a zarazem eleganckiego auta. Model łączący dynamizm, sportowy charakter i wyjątkową funkcjonalność.
Mazda5 – Zoom-Zoom przestronny minivan
Komfortowe, przestronne wnętrze, które może pomieścić 7 pasażerów, przesuwne drzwi boczne gwarantujące swobodny dostęp do tylnej części auta oraz system Karakuri, umożliwiający dowolną zmianę konfiguracji siedzeń na 5, 6 lub 7 osób. Elegancka, sportowa i dynamiczna.
Mazda6 – Zoom-Zoom dla pasjonatów
Najpopularniejszy model i kwintesencja filozofii Zoom-Zoom. Każdy element został zaprojektowany i wykonany tak, aby zapewnić kierowcy komfort, pewność siebie i styl. Sportowa linia, lekkość, luksusowe wyposażenie.
Mazda MX-5 – Zoom-Zoom sportowa jazda z otwartym dachem
Dwuosobowy roadster z agresywnym sportowym nadwoziem zapewniającym dynamiczną jazdę. Model wyposażony w pierwszy na rynku system elektrycznego sterowania dachem, który można otworzyć lub zamknąć w czasie 12 sekund.
Mazda CX 7 – Zoom-Zoom miejski SUV
Skrzyżowanie sportowej Mazdy z SUVem zaowocowało pojazdem rekreacyjno-użytkowym typu crossover. CX-7 to przykład wyjątkowej równowagi pomiędzy wydajnością i funkcjonalnością, dzięki czemu idealnie pasuje do współczesnych realiów miejskiego stylu życia.
Oryginalny design
Oryginalne pomysły projektantów Mazdy wytyczają nowe trendy design’u samochodowego. Prezentowane na światowych targach modele koncepcyjne oszałamiają wyglądem. Zachwyt publiczności wzbudził koncepcyjny Nagare – hit salonu motoryzacyjnego w Los Angeles 2006, potem Ryuga i Hakaze oraz najnowszy Taiki, największa gwiazda tokijskich targów samochodowych 2007. Wizjonerskie rozwiązania wskazują nowy kierunek, którym będzie podążać Mazda w przyszłości.
Twórcy Mazdy przykładają także olbrzymią wagę do ochrony środowiska naturalnego. W ramach Mazda Advancement Plan w ciągu najbliższych 4 lat w samochodach z silnikami benzynowymi zostanie wprowadzony Smart Idling Stop System. Urządzenie to wyłącza silnik w trakcie postoju np. na światłach, a następnie uruchamia ponownie, aby w ten sposób obniżyć zużycie paliwa i emisje spalin. Wkrótce na rynku pojawią się też samochody z silnikami zasilanymi bioetanolem E85.
Mazda, która rozpoczęła działalność w latach dwudziestych XX w., jest obecnie jednym z największych koncernów samochodowych, wytwarzającym rocznie 1,3 miliona aut. Zatrudnia ponad 38 tys. pracowników na pięciu kontynentach. Posiada dwa główne zakłady produkcyjne – w Hiroszimie i Hofu oraz 19 fabryk na całym świecie. Główny zakład w Hiroszimie jest największym motoryzacyjnym kompleksem przemysłowym na świecie.
W Europie Mazda pojawiła się w pod koniec lat 60-tych, a pierwszym modelem zaprojektowanym specjalnie na rynek europejski była Mazda Familia 323. W 1998 roku Mazda Japan powołała Mazda Motor Europe – własne przedsiębiorstwo do nadzorowania działań koncernu na terenie Europy, która jest drugim co do wielkości rynkiem sprzedaży. W okresie od 2000 do 2006 r. sprzedaż netto w Europie wzrosła z 391 milionów euro do imponującego poziomu 1,3 miliarda euro.