Samochód przygotowany na moskiewski salon jest najmłodszym z serii modeli studyjnych stworzonych w oparciu o nowy kierunek stylizacji zwany Nagare – drogę torowały mu wcześniej Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki i Furai. Nagare, z japońskiego "przepływ", to nowa filozofia wyrażania ruchu w projektowaniu samochodów, czerpiąca inspirację ze zjawisk występujących w naturze, na przykład podmuchów wiatru.
Rosja jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków europejskich, staje się również największym rynkiem motoryzacyjnym w regionie. Wśród Rosjan szczególnie dużą popularnością cieszą się SUV-y (20 % udziału w rynku). Stylizacja najnowszego konceptu Mazdy ma przemawiać przede wszystkim do młodych nabywców pojazdów typu SUV, wyczulonych na walory estetyczne.
Samochód przygotowany na moskiewskie targi, którego nazwa zostanie ujawniona w późniejszym czasie, to kolejny dowód niezwykłej kreatywności zespołu projektowego Mazdy. W lutym 2008 r. został on nagrodzony prestiżowym wyróżnieniem Grand Prix du Design podczas paryskiego Festival International Automobile.
Szeroka publiczność będzie mogła odwiedzać targi od 29 sierpnia do 7 września. Nowy samochód zostanie zaprezentowany podczas konferencji prasowej na stoisku Mazdy, która odbędzie się 26 sierpnia o godzinie 10.15 czasu lokalnego.