Stoisko Mazdy na tegorocznym Mondial de l’Automobile w Paryżu emanuje optymizmem – sprzedaż samochodów marki w Europie osiągnęła rekordowy poziom, a popularność modeli nowej generacji nieprzerwanie rośnie. Mazda prezentuje w Paryżu przyjazny środowisku model koncepcyjny Kiyora, odświeżoną wersję Mazdy MX-5, nową generację turbodiesla oraz unowocześnioną wersję Mazdy2.
Mazda Kiyora
Mazda Kiyora to mały, radosny model koncepcyjny zaprojektowany, aby spełnić oczekiwania młodych mieszkańców miast. Wskazuje też kierunek, w którym w przyszłości podąży Mazda, szczególnie pod względem technologii. Prezentuje rozwiązania opracowane przez Mazdę do wykorzystania w najbliższej przyszłości, takie jak nowej generacji silnik 1.3 DISI*, automatyczną skrzynię biegów oraz sztywne i lekkie nadwozie zapewniające dużą oszczędność paliwa i niską emisję spalin. Design modelu Kiyora uzupełnia te technologie estetyką inspirowaną żywiołem wody.
Odświeżona Mazda MX-5
Centralne miejsce paryskiej ekspozycji zajmuje roadster Mazdy w odświeżonej wersji. Modyfikacja wybranych elementów jednostki napędowej umożliwiła inżynierom podniesienie limitu obrotów silnika i optymalizację jego brzmienia podczas przyspieszania, dzięki czemu prowadzenie auta staje się jeszcze bardziej ekscytujące niż dotychczas. Poza tym do oferty dołącza sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Zmniejszono również odległość przedniego wahacza od zwrotnicy, co dodatkowo wzmacnia w MX-5 właściwy temu modelowi sposób prowadzenia, zgodny z filozofią Jinba Ittai. Kabina roadstera jest teraz bardziej wyciszona, a wyposażenie obejmuje nowe elementy we wszystkich wersjach.
Mazda6 MZR-CD 2.2
Mazda6 została wyposażona w silnik diesla nowej generacji. To wzorzec mocy i wysokiego momentu obrotowego, a jednocześnie oszczędności paliwa, nowoczesności i cichej pracy. Będzie oferowany w trzech wersjach, zapewniających moce od 125 do 185 KM oraz moment obrotowy od 310 do 400 Nm, a jednocześnie zużycie paliwa na poziomie 5,5-5,7 l/100 km (emisja C02: 147 – 152g/km w cyklu mieszanym). Wraz z dostępnym już w gamie silnikiem MZR-CD 2.0 common-rail, nowa jednostka napędowa pozwoli spełnić oczekiwania szerokiej rzeszy europejskich nabywców.
Mazda2 – Nowy turbodiesel i modyfikacje modelu
Popularna Mazda2 stanie się w najbliższym czasie jeszcze atrakcyjniejsza dla młodych Europejczyków zamierzających kupić pierwszy samochód. Jej gama silników została poszerzona o najmocniejszą jednostkę MZ-CD 1.6 common-rail, która w zestawieniu z lekkim nadwoziem oraz wyjątkowymi charakterystykami układu kierowniczego i zawieszenia Mazdy2 zapewnia osiągi i radość prowadzenia, przy niewielkim zużyciu paliwa. Silnik o mocy 90 KM i momencie obrotowym 200 Nm (przy 2000 obr./min.), zużywa zaledwie 4,5 litra oleju napędowego na 100 km. Gama tego modelu zyskała również nowe elementy wyposażenia wewnętrznego i zewnętrznego zapewniające jej jeszcze większą atrakcyjność: nowy pakiet sportowy (Sports Appearance Package), dwa nowe kolory nadwozia, a także srebrne akcenty wykończenia, nowe materiały tapicerki oraz zegary.