Posiada szesnastozaworową głowicę, układ wtrysku typu common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy łopatek.
Aby sprostać normie Euro 4, konstruktorzy Mazdy zaserwowali swemu najnowszemu dziecku system recyrkulacji spalin EGR oraz filtr cząstek stałych.
Jednostka dostępna będzie w trzech wariantach mocy, nazwanych High Power, Mid-Power oraz Low Power. Jak nazwa wskazuje, najwięcej do zaoferowania będzie miała ta pierwsza odmiana.
Pod prawą stopą kierowca będzie miał w niej do dyspozycji moc 185 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm w zakresie 1800-3000 obr/min. Mazda 6 z tym silnikiem będzie przyspieszała do 100 km/h w czasie 8,5 s, rozpędzi się do 215 km/h i zużyje średnio jedynie 5,7 litra oleju napędowego na 100 km, wytwarzając przy tym 152 gramy dwutlenku węgla na 100 km.
Mid-Power ma 163 konie mechaniczne i maksymalny moment obrotowy 360 Nm pomiędzy 1800 a 3000 obr/min. Dzięki nim „szóstka" pierwszą setkę robi w 9,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Zużycie paliwa to 5,6 l/100 km, czyli tyle samo, co w odmianie Low Power.
Najsłabsza wersja ma „tylko" 125 koni mechanicznych mocy i 310 Nm momentu obrotowego pomiędzy 1800 a 2600 obr/min. W tym przypadku nie udało się zejść z przyspieszeniem do 100 km/h poniżej 10 sekund. Wynosi ono bowiem 10,8 s, a maksymalna prędkość określana jest na 192 km/h.
W każdej Maździe 6 2.2 MZR-CD pracuje 6-biegowa przekładna mechaniczna.