które zainteresują jeszcze większą grupę wielbicieli roadsterów.
Z zewnątrz uwagę zqracają: bardziej dynamiczna i aerodynamiczna stylizacja, nowy przedni zderzak nadający autu więcej ekspresji, nowa, pięciokątna osłona chłodnicy i nowe przednie lampy z białymi kloszami kierunkwskazów. Nowe są także starannie zaprojektowane, trójkątne oprawy przednich lamp przeciwmgłowych i boczne listwy dekoracyjne dodające MX-5 atrakcyjnych kształtów i więcej aerodynamiki. Zmieniono tylny zderzak, który teraz jest zintegrowany z resztą karoserii. Nowym, tylnym lampom zespolonym nadano bardziej opływowy kształt. Roadster Coupe nabrał dodatkowej klasy dzięki eleganckim detalom. Klienci mają do wyboru siedem kolorów nadwozia, w tym dwa nowe: Aluminium Metallic i Metropolitan Grey Mica.
Wewnątrz zadbano o poczucie większego komfortu i jeszcze lepszej jakości. Zmieniono kolor panelu dekoracyjnego na konsoli z czerni na ciemnosrebrny. Zastosowano nowe, bardziej czytelne liternictwo zegarów, szersze, czerwone pole obrotomierza (w wersji z silnikiem benzynowym 2,0 l i ręczną skrzynią biegów), nowy, podświetlany na czerwono ekran LCD drogomierza i licznika przebiegu dziennego i pokrętła klimatyzacji ze srebrnymi pierścieniami. Auto wyposażono także w najnowszy system audio Mazdy z bardziej czytelnym ekranem. Do wykończenia wnętrza zastosowano nowe materiały w kolorach nadających pojazdowi bardziej sportowego stylu.
Jednostki napędowe to benzynowa MZR 2.0 l, poprawiona pod kątem lepszych osiągów oraz prędkości maksymalnej (tylko z ręczną przekładnią) o mocy 118 kW/160 KM przy 7,000 obr/min (poprzednio: 6,700 obr/min), i maksymalnym momencie obrotowym 188 Nm przy 5,000 obr/min. Podwyższony o 500 obr/min ogranicznik obrotów (7,500) pozwala lepiej odczuwać przyspieszenia, a ulepszona sześciobiegowa skrzynia manualna charakteryzuje się precyzyjniejszym i łagodniejszym przełączaniem. Nowy wzmacniacz dźwięków dolotu (induction sound enhancer, ISE) zapewnia silnikowi sportowe brzmienie (w wersji z manualną skrzynią sześciobiegową). Nowy, usztywniony zbiornik wyrównawczy również przyczynia się do atrakcyjnego brzmienia sinika. W silniku zastosowano także nowy, kuty wał korbowy, eliminujący wibracje przy wysokich obrotach, a pływające tłoki wyposażono w nowe, niezawodne sworznie.
Nowe sprężyny zaworowe eliminują efekt unoszenia zaworów przy wysokich obrotach, a materiały panewek korbowodowych są teraz bardziej wytrzymałe. Dyferencjał o zwiększonym poślizgu wewnętrznym (LSD) zapewnia maksymalną trakcję we wszystkich wersjach dwulitrowych z ręczną skrzynią biegów (jest to kontynuacja z poprzedniego modelu).
W najnowszej wersji mazdy MX-5 swoją europejską premierę ma sześciobiegowa skrzynia automatyczna z łopatkami zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy i dwoma nowymi technologiami zmiany biegów: Direct Activematic oraz Active Adaptive Shift.
Kontynuowany z poprzedniego modelu silnik benzynowy MZR 1.8 l z pięciobiegową skrzynią ręczną generuje moc 93 kW/126 KM przy 6,500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 167 Nm przy 4,500 obr/min.
Wszystkie zespoły napędowe zestrojono do zużywania mniejszej ilości paliwa:
- MZR 1.8 l z ręczną skrzynią pięciobiegową zużywa 7,0 litrów na 100 km (-4 procent),
- MZR 2.0 l z ręczną skrzynią pięciobiegową zużywa 7,4 litra na 100 km (-4 procent),
- MZR 2.0 l z ręczną skrzynią sześciobiegową zużywa 7,6 litra na 100 km (- 7 procent),
- Nowy MZR 2.0 l z automatyczną skrzynią sześciostopniową zużywa 7,9 litra na 100 km.
Podwozie i bezpieczeństwo
Nowa wersja MX-5 ma być wyrazem ewolucji koncepcji “Jinba Ittai” - “jedności kierowcy i samochodu”. W jaki sposób osiągnięto tę jedność? Silnik z przodu, napęd z tyłu - zapewniają idealny rozdział masy między osie (50:50) i znakomite własności jezdne· Ok. 58 procent surowej karoserii stanowi stal ultra-wysokowytrzymała lub wysokowytrzymała, co zapewnia znakomitą sztywność skrętną oraz znikomą elastyczność, a przez to wysoką odporność na wypadek zderzenia. MX-5 ma więcej elementów wyposażenia bez przybierania na wadze: to wciąż lekki roadster (od 1075 kg w górę). Środek ciężkości obniżono o 26 mm, co zapewnia bardziej liniowe odczuwanie przechylania się samochodu.
Nowe zestrojenie zawieszenia pozwala na jeszcze precyzyjniejszą reakcję na ruch kierownicy. Tłumienie ruchów nadwozia wzdłuż osi symetrii jest bardziej naturalne, co podnosi komfort jazdy. Jako wyposażenie dodatkowe dostępne jest monitorowanie ciśnienia w oponach. Natomiast dynamiczna kontrola stabilności (DSC) na większości rynków dostępna jest jako wyposażenie standardowe.
Komfort, wygoda i wyposażenie
Roadster Coupe jest teraz o 2,7 dB cichszy w środku (przy prędkości 60 km/h na nierównej drodze) dzięki uretanowym uszczelnieniom w przednim zawieszeniu oraz nowym materiałom wygłuszającym w przedniej części dachu).
Nowy ekran LCD pomiędzy wskaźnikami wyświetla teraz średnie zużycia paliwa oraz temperaturę zewnętrzną.
Komfort jazdy zwiększają nowe fotele sportowe Recaro, przy czym fotel kierowcy posiada regulację wysokości (dostępność zależna od rynku i wersji wyposażenia). w Fotele są podgrzewane i można je ustawiać w pięciu pozycjach. Zmodyfikowane uchwyty na napoje w drzwiach zapewniają więcej miejsca na nogi. Nowe miękkie materiały podłokietników i konsoli centralnej uprzyjemniają podróż. Powiększony schowek przed dźwignią zmiany biegów pozwala bezpiecznie odłożyć odtwarzacz MP3 lub telefon komórkowy (gumowa wykładzina eliminuje postukiwania).
Nowe gniazdo AUX na dolnej krawędzi konsoli środkowej służY do podłączenia odtwarzacza MP3 do samochodowego systemu audio. Schowek w konsoli środkowej ma teraz natomiast wyjmowany i ruchomy podzielnik, pozwalający na wygodne dzielenie oraz gumowe wykładziny eliminujące hałas ze schowka). Klienci mogą również wyposażyć MX-5 w tempomat , udoskonalony system audio firmy Bose® (zoptymalizowany dla nowej MX-5: więcej mocy, więcej kanałów, lepsze głośniki) oraz zestaw głośnomówiący w technologii Bluetooth® z układem rozpoznawania głosu (dostępność zależna od rynku i wersji wyposażenia) .
Zobacz więcej zdjęć nowej Mazdy MX-5 na naszym fotoblogu.