W 2007 roku Mazda rozpoczęła współpracę z 28 nowymi dealerami, zaś w 2008 już z 56. Firma jest na najlepszej drodze do tego, aby w 2009 roku zwiększyć liczbę nowych dealerów o ponad 100, ponieważ w pierwszym kwartale rozpoczęła współpracę już z 25. Oznaczać to będzie 5-procentowy rozwój europejskiej sieci Mazdy, w skład której wchodzi obecnie 2 000 punktów dealerskich.
Dzięki sukcesowi młodej gamy samochodów, obejmującej m.in. Mazdę2, Mazdę6 i nową, kompaktową Mazdę3, firma i jej dealerzy zwiększyli udział w rynku europejskim z 0,9 % w 2001 roku do 1,6 % w 2008.
„Jesteśmy coraz częściej wybieranym partnerem przez dealerów w całej Europie, w tym również tych najlepszych w branży”, mówi Philip Waring, główny dyrektor operacyjny Mazdy Motor Europe. „Duża sieć dealerska zapewnia nam konkurencyjną przewagę w sprzedaży większej liczby samochodów. Sami ich nie sprzedajemy, robią to współpracujący z nami dealerzy”. Mazda zwiększa swoją obecność w całej Europie zarówno na obszarach wiejskich, jak i w lokalizacjach w centrach miast.
Dla Mazdy najważniejsze są rozsądne, oszczędne oraz wydajne standardy. „Upraszczamy życie dealerów”, dodaje Waring. „Nie wymagamy gigantycznych nakładów na urządzenie salonu czy na koszty administracyjne. Firma podpisała niedawno nowe umowy finansowania z partnerami bankowymi w całej Europie, zapewniając najlepsze w branży finansowanie na zapasy dealerów i dla klientów detalicznych. Mazda dąży do tego, aby dealerzy byli zadowoleni ze współpracy z firmą. Philip Waring mówi: „Chcemy, żeby prowadzenie z nami interesów było proste i pomogło dealerom osiągnąć lepszy zwrot z inwestycji”.