MotoNews.pl

Doradcy finansowi Mazdy pomogą dealerom

Doradcy finansowi Mazdy pomogą dealerom24.07.2009
W ostatnich dwóch latach liczba nowych dealerów Mazdy wzrosła dwukrotnie. Nowi partnerzy mają szansę odkryć to, co prawie 2 tysiące obecnych reprezentantów Mazdy wie już od dawna: połączenie racjonalnych wymogów inwestycyjnych...

... i konkurencyjnych kredytów ze sprzedażą odnowionej, emocjonującej gamy samochodów w Europie może być przepisem na sukces.

Kolejnym działaniem Mazdy skierowanym do dealerów jest powołanie dziesięcioosobowej grupy specjalistów, którzy udzielą wsparcia przedsiębiorcom w zakresie finansów i zachowania płynności. Dealerzy, którzy skorzystają z tej możliwości, uzyskają wiedzę popartą stuletnim doświadczeniem w dziedzinie finansów i bankowości.

„Przemysł motoryzacyjny nie przywiązywał wystarczającej wagi do szkolenia dealerów w zakresie przepływu środków pieniężnych i zarządzania strukturą bilansu” — powiedział Philip Waring, główny dyrektor operacyjny Mazda Motor Europe. „A przecież gotówka ma ogromne znaczenie dla małych i średnich przedsiębiorstw, jakimi są salony samochodowe. Grupa ekspertów uczy dealerów, w jaki sposób sprawnie zarządzać środkami finansowymi i utrzymywać korzystne relacje bankowe”.

Priorytetem dla zespołu specjalistów było wdrożenie nowych form współpracy z bankami w zakresie finansowania zapasów i sprzedaży u 770 dealerów z dziesięciu państw europejskich. Ten trwający niecałe sześć miesięcy proces zakończył się w maju 2009 roku opracowaniem niezwykle korzystnych warunków dla dealerów. Obecnie konsultanci pomagają wybranym dealerom poprawiać ich płynność finansową.

„W bilansie małego lub średniego salonu samochodowego mogą być zablokowane dziesiątki, a nawet setki tysięcy euro. Najczęściej są one ukryte w niezapłaconych produktach i niesfinansowanych samochodach używanych i demonstracyjnych, ale przyczyną niedoboru gotówki mogą być także niewypłacalni klienci flotowi lub zwiększona pod koniec miesiąca liczba rejestracji nowych aut” ― stwierdził Colin Maddocks, dyrektor Departamentu Rozwoju Sieci i Finansowania Mazda Motor Europe. „Nowy zespół Mazdy analizuje procesy i czynniki, które wpływają na strukturę finansową punktów dealerskich, a poprzez odciążenie ich rachunków bankowych uwalnia środki finansowe, dzięki czemu dealerzy mogą skupić się na innych aspektach działalności”.

Ta inicjatywa pomogła już wielu obecnym i nowym dealerom działającym na dwóch największych rynkach Mazdy. W Niemczech zespół specjalistów pomógł dealerowi i bankowi samochodowemu zwiększyć sprzedaż nowych samochodów i odblokować kwotę 500 tysięcy euro. W Wielkiej Brytanii doradcy finansowi pomogli jednemu z przedsiębiorców uzyskać kredyt w wysokości 150 tysięcy funtów, potrzebny na otwarcie nowego salonu Mazdy.

Źródło: Mazda
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata