Raport opiera się na danych uzyskanych przez Unię Europejską podczas nadzoru emisji CO2 w 2008 r. Zbadano 14 głównych producentów samochodów w Europie. Okazało się, że emisja CO2 zmniejszyła się średnio o 3,3% na pojazd. Mazda uzyskała wynik dużo lepszy od średniej – spadek emisji CO2 o 8,2% na samochód w roku 2008 – plasując się zaraz za liderem rankingu, marką BMW, która obniżyła emisję CO2 o ok. 10,2%. Wynika to z redukcji emisji CO2 we wszystkich samochodach oferowanych przez Mazdę w Europie: z 172 g/km do 158 g/km. Jest to kolejny krok na drodze do osiągnięcia celu obniżenia emisji CO2 w samochodach Mazdy o kolejne 23% do 2015 r.
Taki świetny wynik Mazda zawdzięcza wprowadzonej w 2007 roku strategii „odpowiedzialnego Zoom-Zoom”. Od tej pory Mazda produkuje samochody nowej generacji, które są lżejsze, zużywają mniej paliwa i emitują mniej CO2. Technologia zakładająca produkcję lżejszych samochodów jest również stosowana we wszystkich nowych platformach, które zostaną wprowadzone w 2011 r.
O proekologicznym nastawieniu marki świadczy także wprowadzenie modelu Mazda3 i-stop z systemem start-stop, pozwalającym oszczędzić nawet 14% paliwa. Na uwagę zasługuje również 2,2-litrowy turbodiesel nowej generacji z systemem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) znacznie ograniczającym emisję szkodliwych tlenków azotu.