„Rozpoczynając prace nad nową wersją Mazdy5 dążyliśmy do stworzenia nowego samochodu segmentu minivanów, który połączy wyjątkowo przyjazny dla środowiska charakter, co ma obecnie ogromne znaczenie, z nową ekspresją stylowego designu” – podkreśla Hideki Matsuoka, szef projektu Mazda5.
Dzięki przesuwnym drzwiom tylnym i łatwej konfiguracji 7 foteli Karakuri, nowa wersja jest kolejnym etapem ewolucji uznanej i docenionej funkcjonalności modelu Mazda5. Atrakcyjny i unikalny, jak na ten segment rynku, design wykorzystuje elementy opracowanego przez Mazdę stylu „Nagare Flow”. Stylizacja nadwozia przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa, dzięki wyjątkowo niskiemu współczynnikowi oporu powietrza oraz optymalnej charakterystyce zawirowań powietrza opływającego bryłę samochodu.
Nowa Mazda5 wyposażona jest w nowy, dwulitrowy silnik benzynowy DISI (direct-injection spark ignition = silnik z wtryskiem bezpośrednim) z systemem i-stop, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, zestrojonych specjalnie z myślą o tym modelu. Nowa jednostka z wtryskiem bezpośrednim oferuje liniową i równą charakterystykę pracy i sprawia, że jazda staje się ogromną przyjemnością.
W efekcie samochód jest jednym z najbardziej oszczędnych i przyjaznych dla środowiska przedstawicieli segmentu minivanów na rynku, uzyskującym emisję CO2 zmniejszoną o 15% w porównaniu do benzynowej jednostki 2.0 MZR, którą zastępuje. Gama silników benzynowych obejmuje ponadto jednostkę 1.8, współpracującą z sześcioprzełożeniową skrzynią manualną.
Nowa Mazda5 wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią bieżącego roku. Będzie to jedna z trzech premier, jakie zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej Mazdy, która odbędzie się 2 marca.