...w bezpiecznym samochodzie o sportowym stylu. Od wprowadzenia w 2005 r., Mazda5 znalazła 470 153 klientów na świecie, w tym 168 107 w Europie (do grudnia 2009 r.). Zdobyła także 37 nagród motoryzacyjnych i wielokrotnie była wybierana jako jeden z najbardziej niezawodnych i bezpiecznych minivanów w Europie.
Nowa Mazda5 łączy te tradycyjne cechy z nowymi zaletami cenionymi przez rodziny, jak nowy design nadwozia z elementami stylizacji „Nagare”. Taka linia jest doskonale wyważona i ma świetne właściwości aerodynamiczne. Samochód ma także praktyczne przesuwne drzwi boczne i łatwy dostęp do wnętrza, wygodniejsze siedzenia i łatwiejsze w użyciu przyrządy. Dla zwiększenia wygody, w niektórych modelach drzwi odsuwane będą miały napęd elektryczny.
Gama silników została odnowiona i obejmuje obecnie przyjazny dla środowiska 2-litrowy silnik z wtryskiem bezpośrednim i układem Mazda i-stop specjalnie dopracowanym do tego samochodu, emitujący ok. 15% CO2 mniej w porównaniu z 2-litrowym silnikiem benzynowym, który zastępuje. W ofercie jest także silnik benzynowy 1,8, obecnie z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną, i ekonomiczny silnik wysokoprężny. W połączeniu z jednym z najniższych w tej klasie współczynników oporu powietrza, nowa Mazda5 zużywa mniej paliwa i ma niższe emisje niż kiedykolwiek. Mimo swej oszczędnej natury, sprawia radość z jazdy i pewnie się prowadzi dzięki sztywniejszemu nadwoziu i zmianom w zawieszeniu. Te cechy i zestaw nowych opcji czynią nową Mazdę5 jeszcze bardziej kuszącą i lepiej spełniającą wymagania rodzin, aktywnie spędzających czas.
Podstawowe cechy nowej Mazdy5
Styl – dynamiczny, elegancki, przemawiający do emocji
• Pierwsze pełne zastosowanie rozwiązań stylizacyjnych „Nagare” w seryjnym samochodzie Mazdy, dla nadania dynamicznego i eleganckiego wyglądu,
• Linia nadwozia zoptymalizowana w kierunku doskonałej aerodynamiki i mniejszego hałasu we wnętrzu (Cx: 0,30),
• Typowy dla Mazdy „rodzinny” wygląd z 5-kątną atrapą wlotu powietrza, umożliwiającą natychmiastowe rozpoznanie marki, dodające dynamiki i sportowego wyrazu, który w tej klasie samochodów jest rzadkością,
• Kształt przednich reflektorów i tylnych lamp podkreśla wyrazisty wygląd i jakość samochodu,
• Mocna linia wyraźnie zaznaczonych tylnych błotników poszerza optycznie tę część pojazdu, zwiększając wrażenie stabilności,
• Powiększone okna boczne-tylne i tylna szyba całkowicie przykrywają słupki D, podkreślając świeże, płynne linie nowej Mazdy5,
• Myśl projektowa „Nagare” inspirowała także twórców tablicy rozdzielczej, foteli i wykończenia wnętrza - miejsce pracy kierowcy jest bardziej zwrócone w jego kierunku, ma bardziej sportowy wygląd i doskonałą funkcjonalność
Rozmieszczenie siedzeń i wyposażenie – praktyczne i łatwe w użyciu
• 7-osobowy układ Karakuri w celu maksymalnej wszechstronności siedzeń w 2. i 3. rzędzie,
• Szersze oparcia i inne udoskonalenia zwiększające komfort przednich foteli,
• Przednia część podłokietnika kierowcy jest poszerzona z 35 mm do 50 mm, by lepiej podpierać jego ramię,
• Przednia część poduszki siedziska środkowego miejsca w 2. rzędzie jest obecnie o 50 mm grubsza w celu poprawy komfortu na tylnych siedzeniach,
• W samochodach wyposażonych w napęd drzwi przesuwnych, nowy czujnik dotykowy wykrywa przeszkody i odwraca kierunek ruchu drzwi,
• Wyświetlacz informacyjny, nastaw klimatyzacji i układu audio oraz danych z komputera pokładowego jest umieszczony wyżej niż w poprzednim modelu, by odczyt wskazań mniej odwracał uwagę od drogi,
• Przyciski i przełączniki na centralnej konsoli są rozmieszczone tak, by łatwiej było z nich korzystać,
• Układ audio obejmuje teraz funkcję FIX-EQ poprawiającą jakość dźwięku,
• Zmodyfikowany Bluetooth® Audio Profile z układem głośnomówiącym ma przyciski sterujące na kierownicy, ułatwiające połączenie i wyszukanie numeru.
Dynamika jazdy: komfort i płynna, „liniowa” reakcja samochodu
• Silnik benzynowy MZR 2,0 z wtryskiem bezpośrednim i układem i-stop ma nowy wskaźnik zmiany biegów wspomagający ekologiczne prowadzenie oraz wysokie osiągi: moc 111 kW/150 KM przy 6000 obr./min i moment 191 Nm przy 4500 obr./min,
• Oferta silników benzynowych obejmuje także jednostkę 1,8 dm3 z 6-biegową skrzynią ręcznie sterowaną. Rozwija ona moc 85 kW/115 KM przy 6000 obr./min i moment 165 Nm przy 4000 obr./min,
• Elastyczne połączenia w drążkach sterowniczych zapewniają bardziej płynne kierowanie,
• Lokalne zwiększenie sztywności nadwozia i bardziej „liniowa” odpowiedź układu kierowniczego na ruchy kierownicy poprawiają pewność prowadzenia,
• Zwiększona sztywność sprężyn zawieszenia i lżejsze, ale wysoce skuteczne stabilizatory zwiększają stabilność jazdy na wprost na drogach szybkiego ruchu i ograniczają przechyły nadwozia,
• Jeden z najniższych współczynników oporu powietrza w tej klasie (0,30) i lepsze rozłożenie siły nośnej na osie sprzyjają stateczności jazdy przy dużej prędkości,
• Wyciszenie nadwozia ograniczyło hałas opływu powietrza,
• Radość prowadzenia (przyspieszenie, reakcję układu kierowniczego itp.) dokładnie zestrojono z precyzją i płynnością jazdy
Doskonałe osiągi środowiskowe, z emisją CO2 zmniejszoną o 15%
• Nowy silnik MZR 2.0 DISI ma zoptymalizowane sterowanie układem i-stop, zwiększające częstotliwość wyłączania silnika w celu zmniejszenia zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach eksploatacji.
• Silnik MZR 2.0 DISI zużywa średnio tylko 6,9 dm3 paliwa/100 km i emituje 159 g CO2/km.
• Silnik MZR 1.8 zużywa średnio tylko 7,2 dm3 paliwa/100 km (168 g/km CO2).
• Silniki benzynowe mają katalizatory wykonane w technologii pojedynczych nanocząstek, o większej skuteczności na długim przebiegu i znacznie ograniczające zużycie metali szlachetnych.
• Przy silniku MZR 2.0 DISI, 6-biegowa skrzynia ma zoptymalizowane przełożenia, powodujące obniżenie prędkości obrotowej i tym samym zużycia paliwa.
Bezpieczeństwo
• Struktura przedniego zderzaka i pokrywy komory silnikowej pochłania energię, zmniejszając obrażenia najechanego przechodnia,
• Przednie siedzenia mają zagłówki ograniczające siły przenoszone na szyję, zmniejszające ryzyko obrażeń w razie uderzenia w tył samochodu,
• Belki wzmacniające w drzwiach mają przekrój zamknięty w celu zwiększenia wytrzymałości,
• Awaryjne światła nagłego hamowania (Emergency Stop Signal -ESS) ostrzegają samochody znajdujące się z tyłu o gwałtownym hamowaniu, włączając światła awaryjne,
• Rama siedzeń w 2. rzędzie jest wzmocniona, by zapobiec przenikaniu ładunku z bagażnika w razie kolizji czołowej,
• Nowy, poprawiony mechanizm zamka bocznych drzwi z napędem elektrycznym