Pochodziły one z różnych gremiów, co potwierdzało szerokie powodzenie Mazdy6: od 13 tytułów „Samochodu Roku” po wyróżnienie „Najbardziej Zielony Samochód Benzynowy” w ECOTEST 2008 holenderskiego automobilklubu i „Najlepszy nowy samochód” Fleet World w Wielkiej Brytanii w 2008 r.
Mocne strony tego udanego samochodu zostały zachowane w wersji po faceliftingu, a nawet wzmożone przez nowe cechy jeszcze zwiększające atrakcyjność Mazdy6. Wprowadzono np. nowy styl przodu, typowy dla gamy Mazdy, który daje najnowszej wersji (sedanowi, hatchbackowi czy kombi) bardziej dynamiczny wygląd. We wnętrzu poprawiono wrażenie jakości, wprowadzając nakładki chromowane i wykończenie czarnym lakierem „fortepianowym”. W komorze silnika znajduje się nowa jednostka benzynowa MZR 2.0 DISI (Direct Injection Spark Ignition – silnik z wtryskiem bezpośrednim) o większej mocy i momencie, a mniejszej emisji szkodliwych składników spalin, zgodnie z normą Euro V. Poważne zmiany w zawieszeniu spowodowały zwiększenie stateczności i komfortu jazdy. Bezpieczeństwo i wygodę prowadzenia poprzedniego modelu przeniesiono i poprawiono dzięki takim technologiom jak Hill Launch Assist (HLA) – wspomaganie ruszania na wzniesieniu, ruchome, adaptacyjne reflektory przednie poprawiające oświetlenie zakrętów i układ ESS.
Zmiany w skrócie
Linia zewnętrzna
• Nowy styl przodu samochodu, bardziej sportowy,
• Nowe reflektory przednie i tylne światła z nakładkami chromowanymi i ozdobnym elementem na tylnym błotniku,
• Nowy, płynny kształt obramowania świateł przeciwmgłowych,
• Nowe lekkie koła 17- i 18-calowe,
• 10 kolorów nadwozia, w tym dwa nowe u Mazdy (mikowe Clear Water Blue i Midnight Bronze) i dwa nowe dla Mazdy6 (mikowe Graphite i Black),
• Współczynnik oporu aerodynamicznego Mazdy6 facelift pozostaje jednym z najniższych w tym segmencie rynku (0,27 dla sedana i hatchbacka, 0,28 dla kombi)
Wnętrze
• Poprawa wyczuwalnej jakości w przedniej części,
• Nowe przyrządy i pokrętła pokryte wysokiej jakości powłoką „chromową”,
• Nowe obwódki w czarnym kolorze z połyskiem wokół pulpitów sterowania układami audio i klimatyzacją oraz na ramionach kierownicy,
• Nowe nakładki ozdobne tablicy rozdzielczej: srebrne matowe (podstawowy poziom wyposażenia) i srebrne z połyskiem (w wersji Sport),
• Nowe wzory tapicerki siedzeń
Zespoły napędowe
• Nowy silnik benzynowy MZR 2,0 DISI zastępuje MZR 2,0 (poza Rosją i Ukrainą). Rozwija moc 114 kW/155 KM przy 6200 obr./min i moment 193 Nm przy 4500 obr./min, zużywa średnio 6,9 dm3 paliwa na 100 km i emituje mniej CO2 (o ok. 4%, sedan i hatchback ze skrzynią 6-biegową ręcznie sterowaną).
• 5-biegowa skrzynia automatyczna ze zoptymalizowanym przetwornikiem momentu do silnika MZR 2,0 DISI łączy osiągi z konkurencyjnym zużyciem paliwa.
• turbodiesel MZR-CD 2,2 z wtryskiem common-rail ma nową, mniejszą turbosprężarkę o mniejszej bezwładności, dzięki czemu lepiej reaguje na wciśnięcie pedału przyspiesznika i ma korzystniejszą charakterystykę momentu obrotowego na małej i średniej prędkości obrotowej
• turbodiesel MZR-CD 2,2 common-rail jest oferowany w 3 wersjach mocy, a wszystkie zużywają mniej paliwa i spełniają normy Euro V:
• wersja High Power jest silnikiem o wysokich osiągach, rozwija moc 132 kW/180 KM przy 3500 obr./min i 400 Nm momentu między 1800 a 3000 obr./min, zużywając średnio tylko 5,4 dm3 paliwa na 100 km (ok. 5% mniej) i emitując 142 g CO2/ km,
• wersja Mid-Power ma moc 120 kW/163 KM przy 3500 obr./min i moment maksymalny 360 Nm w przedziale 1800 – 3000 obr./min, zużywając tylko 5,4 litra paliwa na 100 km (ok. 4% mniej) i emitując 142 g CO2/km (średnio),
• wersja Standard-Power ma specjalne modyfikacje turbosprężarki i zmienioną koronę tłoka, co umożliwia uzyskanie mocy 95 kW/129 KM (+3 kW) przy 3500 obr./min i maksymalnego momentu 340 Nm (+30 Nm) między 1800 a 2600 obr./min, przy średnim zużyciu paliwa jedynie 5,2 litra na 100 km (ok. 7% mniej) i emisji 138 g CO2 /km,
• „Flagowy” silnik benzynowy MZR 2,5 (jak w poprzednim modelu) ma moc 125 kW/170 KM przy 6000 obr./min i moment 226 Nm przy 4000 obr./min, emitując mniej CO2 (o ok. 4%),
• Silnik benzynowy MZR 1.8, również znany z poprzedniego modelu, ma moc 88 kW/120 KM przy 5500 obr./min i 165 Nm momentu przy 4300 obr./min, a potrzebuje do tego średnio jedynie 6,5 litra paliwa na 100 km (ok. 8% mniej w hatchbacku, ze skrzynią 5-biegową),
• We wszystkich benzynowych silnikach Mazdy zastosowano katalizatory w nanotechnologii pojedynczych cząstek, zapewniając doskonałą sprawność w długim okresie eksploatacji oraz znaczne (o ponad 70%) zmniejszenie zużycia metali szlachetnych.
Podwozie i bezpieczeństwo
Zmiany w zawieszeniu miały na celu poprawę stabilności jazdy i komfortu
• Układ kierowniczy ma ulepszone punkty mocowania i na nowo „zestrojone” wspomaganie,
• Wysoko zamontowane przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi ma zoptymalizowane tuleje mocowania stabilizatora w celu poprawy stabilności przy dużych prędkościach jazdy,
• Wielowahaczowe zawieszenie tylne ma sztywniejsze mocowanie piast kół i zmienioną geometrię tulei poprzeczki w celu ogólnej poprawy stabilności prowadzenia,
• Nowe punkty mocowania kolumn i ramy pomocniczej przedniego zawieszenia zapewniają większy komfort jazdy,
• Zoptymalizowane amortyzatory z przodu i z tyłu ograniczają przenoszenie drgań od nierówności drogi do wnętrza,
• W tylnym zawieszeniu zmieniono ograniczniki skrajnych położeń w celu zwiększenia komfortu jazdy,
• Nowy deflektor i powiększony spojler przedni oraz większe owiewki tylnych kół zmniejszają zawirowania powietrza wokół kół, sprzyjając stabilności jazdy przy dużych prędkościach,
• Nowe obrotowe przednie światła biksenonowe poprawiają oświetlenie zakrętów (standard lub opcja, zależnie od rynku),
• Nowy układ ESS (Emergency Stop Signal) ostrzega kierowców z tyłu o gwałtownym hamowaniu, automatycznie włączając migające światła awaryjne,
• Nowy układ Hill Launch Assist (HLA) – wspomagania ruszania na wzniesieniu w samochodach z ręcznie sterowanymi skrzyniami biegów ułatwia kierowcy płynne ruszenie na pochyłości, używając układu Dynamic Stability Control (DSC, odpowiednik ESP) do powstrzymania samochodu przed staczaniem, nim kierowca wciśnie pedał przyspieszenia,
• Nowa funkcja włączania kierunkowskazów na trzy sygnały świetlne po lekkim dotknięciu dźwigni.