Model trzeciej generacji po faceliftingu, wprowadzony w 2009 r., nadal jest dynamiczny w prowadzeniu i sprawia bardzo dużo przyjemności z jazdy.
Wciąż jest przystępny cenowo i oszczędny w zużyciu paliwa, jak na samochód sportowy, zupełnie jak pierwsza MX-5. Stale unowocześniając konstrukcję bez odchodzenia od oryginalnego pomysłu, Mazda uczyniła MX-5 jeszcze popularniejszą niż kiedykolwiek.
W celu uczczenia dwóch dekad sukcesu doskonałego lekkiego roadstera, który trafił do Księgi Rekordów Guinnessa i znalazł ponad 870 tys. nabywców na całym świecie, Mazda proponuje specjalny jubileuszowy model z okazji 20-lecia, wyłącznie na rynek europejski, w limitowanej serii jedynie 2000 szt., każda z nich ze specjalną nakładką z numerem seryjnym od 1 do 2000. Wykorzystując produkcyjne samochody z silnikami 1,8 w wersji soft top, Mazda stworzyła serię dla kolekcjonerów, dostępną w 3 kolorach: czerwonym, niebieskim i białym, jak oryginalna MX-5. Mają one specjalne chromowane elementy na przedniej części nadwozia, nowe wykończenie kół, ozdobne nakładki we wnętrzu w kolorze nadwozia, poprzeczkę usztywniającą przednie zawieszenie i logo 20th Anniversary, w środku i na zewnątrz.
Specjalne elementy zewnętrzne
• Trzy specjalne kolory wersji limitowanej: Aurora Blue (nowy dla MX-5) i dwa klasyczne Crystal White Pearl i True Red,
• Pakiet stylizacyjny edycji limitowanej: chromowane nakładki na atrapie wlotu powietrza i wokół reflektorów, chromowane klamki oraz srebrne obramowania świateł przeciwmgielnych,
• Aluminiowe nakładki na pedały,
• 17-calowe koła aluminiowe ze specjalnym wykończeniem
Specjalne elementy wewnątrz
• Ozdobne wstawki w kolorze nadwozia (czerwone, niebieskie lub białe),
• Oparcia foteli w kolorze nadwozia,
• Dywaniki podłogowe z naszytymi logo „20th Anniversary” i obszyciami w kolorze nadwozia,
• Nakładki ze stali nierdzewnej z kolejnymi numerami samochodów limitowanej edycji (od 1 do 2000).
Dane techniczne
• Silnik benzynowy MZR 1,8 ma moc 93 kW/126 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment 167 Nm przy 4500 obr./min, zużywając 7,0 litra paliwa na 100 km i emitując 167 g CO2/km,
• Specjalna poprzeczka łącząca górne punkty mocowania kolumn przedniego zawieszenia w celu usztywnienia nadwozia i poprawy prowadzenia.