...i jednocześnie zagwarantować czyste powietrze dla następnych generacji. By to uzyskać, konstruktorzy Mazdy przyjęli zasadę „ ogranicza nas tylko niebo”, sięgając po najwyższą sprawność zespołów napędowych, nie unikając przy tym niekonwencjonalnych metod i rozwiązań.
Na stoisku Mazdy na Salonie Genewskim 2010 są prezentowane układy napędowe nowej generacji Sky Concept, powstałe zgodnie z długofalową strategią Mazdy „odpowiedzialnego Zoom-Zoom”. Technologie, które dzieli jeszcze ok. rok od rozpoczęcia produkcji seryjnej, powstały dzięki unikalnym pomysłom inżynierów Mazdy, nigdy nie zapominających o przyjemności z jazdy. Zapewnią one sportowe wrażenia, z których jest znana Mazda, w połączeniu z bardzo niską emisją szkodliwych składników spalin. Silnik SKY-G (benzynowy), dla przykładu, rozwija o 15% większy moment obrotowy, zmniejszając zużycie paliwa o 15% w porównaniu z obecnym silnikiem benzynowym MZR 2,0. Silnik SKY-D jest jeszcze bardziej wydajny, zapewniając 20% lepszą ekonomikę paliwa niż w obecnym turbodieslu MZR-CD 2,2, a jednocześnie ma niższą emisję NOx i cząstek stałych. SKY-Drive to unikalna 6-biegowa skrzynia automatyczna, która zmienia przełożenia podobnie sprawnie jak skrzynia 2-sprzęgłowa i powoduje zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 5% w porównaniu z obecną przekładnią automatyczną.
Te nowe przyjazne dla środowiska zespoły, w połączeniu ze zmniejszeniem o nawet 100 kg masy pojazdów nowej generacji, poprawą aerodynamiki w celu zmniejszenia oporu i wprowadzeniem takich urządzeń jak oszczędzający paliwo układ stop/start, o nazwie i-stop, pomogą Mazdzie osiągnąć postawiony cel obniżenia zużycia paliwa w całej gamie o nawet 30%, przy zmniejszeniu emisji CO2 o 23% (w porównaniu z 2008 r.) do 2015 r. Ponieważ kombinacja tych nowych rozwiązań powoduje zwiększenie osiągów wszystkich pojazdów w programie Mazdy, sprzyjanie środowisku stanie się dostępne dla wszystkich klientów Mazdy.
Mazda SKY-G – następna generacja silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa
• Radość z jazdy i mniej spalin,
• 15-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa (silnik benzynowy 2,0 będzie równie sprawny jak obecne turbodiesle 2,2),
• moment obrotowy większy o 15%,
• Poprawa sprawności bierze się z większego stopnia sprężania, optymalizacji spalania, sterowania przepływem powietrza dolotowego i zmniejszenia strat tarcia,
• Katalizatory wykonane w technologii „pojedynczych nanocząstek” zmniejszają zużycie metali szlachetnych o nawet 70%,
• Rozpoczęcie globalnej produkcji w 2011 r.
Mazda SKY-D
• 20-procentowa poprawa ekonomiki paliwowej (w porównaniu z obecnymi dieslami 2,2),
• Większy moment obrotowy przy dużych i małych prędkościach jazdy,
• Poprawa sprawności głównie dzięki innowacyjnemu procesowi spalania i małym oporom mechanicznym,
• Wysokowydajny, aktywny ceramiczny filtr cząsteczkowy (DPF)
• Rozpoczęcie globalnej produkcji w 2011 r.
Mazda SKY-Drive – 6-biegowa skrzynia automatyczna następnej generacji
• Szybciej przełączająca, lżejsza, zwiększająca przyjemność prowadzenia,
• mniejsze zużycia paliwa o 5%,
• Działa jednocześnie „sportowo” i płynnie. Podobnie dobre wyczucie momentu zmiany przełożenia i nawet szybsze działanie niż przekładni 2-sprzęgłowej,
• Zwiększony zakres pracy z zablokowanym przetwornikiem momentu,
• Dopasowana do Sky-G i Sky-D,
• Rozpoczęcie globalnej produkcji w 2011 r.