Laur Konsumenta to przeprowadzany od pięciu lat sondaż popularności produktów, usług i marek wśród polskich konsumentów. To równocześnie największy i najbardziej rozpoznawalny program konsumencki w Polsce. Wyniki badania ankietowego oraz głosowania czytelników „Rzeczy o Biznesie”, dodatku do dziennika „Rzeczpospolita”, pozwalają wyłonić najpopularniejsze produkty i usługi na naszym rynku. Sprawdzana jest przede wszystkim znajomość i rozpoznawalność marki. Laur Konsumenta to ważne wyróżnienie - nie jest bowiem przyznawana przez organizatorów, ale przez samych klientów.
Sondaż przeprowadzony został metodą mieszaną, bezpośrednio „face to face” i telefonicznie, metodą powtarzalności, raz w miesiącu przez okres sześciu kolejnych miesięcy w największych miastach w Polsce. Można głosować również drogą elektroniczną. Wyniki ankietowania pozwalają określić poziom popularności marki /produktu/usługi na krajowym rynku wśród konsumentów.
Mazda3 zadebiutowała na naszym rynku w połowie 2009 r. Od tego czasu nabywców znalazło 1320 egzemplarzy tego modelu.