MotoNews.pl

Mazda5 z nowym dieslem 1,6 l

Mazda5 z nowym dieslem 1,6 l20.01.2011
Mazda uzupełnia swoją ofertę w segmencie minivanów dzięki wersji modelu Mazda5 z nowym silnikiem Diesla 1,6 l common-rail. Mazda5 z takim silnikiem pod maską dynamicznie przyspiesza, jest niedroga w eksploatacji i daje dużo radości z jazdy.

Tworząc paletę silników dla nowej Mazdy5, położyliśmy szczególny nacisk na ich wpływ na środowisko i zużycie paliwa. To właśnie spowodowało, że skorzystaliśmy z dwulitrowego silnika benzynowego Mazdy z bezpośrednim wtryskiem i systemem i-stop, a dwulitrowego Diesla zastąpiliśmy zupełnie nowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który jest liderem w klasie, gdy chodzi o poziom emisji CO2 . - powiedział Hideki Matsuoka, szef projektu Mazda5.

Mazda5 z nowym dieslem 1,6 l 1 Silnik 1,6 l jest mniejszy, ma blok wykonany ze stopu aluminium i rozrząd z ośmioma zaworami i pojedynczym wałkiem (SOHC). Połączony jest z niewielką, lekką skrzynią biegów. Ten układ napędowy Mazdy5 1.6 Diesel jest o 120 kg lżejszy niż w poprzednim modelu. Przyczynia się to do znaczącego obniżenia zużycia paliwa. Silnik jest również wydajny. Inżynierowie dopracowali części mechaniczne rozrządu, obniżając tarcie między nimi i zastosowali wysoce wydajne wtryskiwacze, co zapewnia wyjątkową efektywność spalania. W rezultacie Mazda5 1,6 l Diesel rozwija moc o 5 KM większą niż poprzednia wersja 2,0 Diesel standard power, którą zastępuje, równocześnie zużywając o 14,8 procent mniej paliwa (5,2 l na 100 km) i generując o 13,2 % mniej CO2 (138 g/km).

Oczywiście nowy silnik spełnia wymagania normy Euro V. Ten wynik osiągnięto na różne sposoby, łącznie z obniżeniem stopnia sprężania do rekordowo niskiego 16:1 — obniża to temperaturę spalania — i z wysokowydajną chłodnicą układu recyrkulacji spalin, wyposażoną w zawór bocznikowy (obejściowy). Pozwala to silnikowi na szybsze rozgrzanie i osiągnięcie optymalnej temperatury roboczej w sytuacji zimnego startu.

Ośmiozaworowy rozrząd z pojedynczym wałkiem ma mniej części ruchomych w porównaniu do układu dwuwałkowego. Dzięki temu można było zmniejszyć tarcie w układzie rozrządu, co przyczynia się do komfortu korzystania z silnika MZ-CD 1.6.

Mazda5 z nowym dieslem 1,6 l 2Optymalizacja polegała również na zastosowaniu nowych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, które podają paliwo pod ciśnieniem sięgającym 1600 bar. Umożliwiają one precyzyjną kontrolę nad dawkami i zastosowanie wtrysku pilotującego, czyniącego proces spalania łagodnym.

Turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT) pozwala silnikowi uzyskać maksymalny moment obrotowy 270 Nm dostępny w szerszym zakresie obrotów (między 1750 i 2500 obr/min), co ułatwia jazdę na co dzień. Maksymalna moc 85 kW/115 KM przy niskich 3600 obr/min pozwala na dynamiczną i komfortową jazdę. Mazda5 osiąga prędkość maksymalną 180 km/h na szóstym biegu.

Nowy silnik Mazdy5 wyposażono w nowy, bezobsługowy układ filtra cząstek stałych (DPF). Jednostka 1,6 l korzysta z katalizatora utleniającego, aby podwyższyć temperaturę spalin i zwiększyć dopalanie cząstek.

Źródło: Mazda
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata