.. nowe skrzynie biegów ręczne i automatyczne oraz nadwozie i elementy podwoziowe lżejsze i jeszcze bardziej precyzyjne. Wprowadzenie tych technologii spowoduje znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 we wszystkich modelach Mazdy. Zgodnie ze strategią Mazdy Odpowiedzialnego Zoom-Zoom, te technologie poprawią średnią ekonomikę paliwową samochodów Mazda sprzedawanych globalnie o 30% do 2015 r. (w odniesieniu do 2008 r.).
Przełomowe podejście Mazdy do konstrukcji i produkcji nowej generacji pojazdów umożliwiło jednoczesne osiągnięcie wielu celów konfliktowych. Na przykład, zwiększono stopień sprężania silnika benzynowego, unikając ryzyka zmniejszenia momentu obrotowego na skutek spalania stukowego. Wymagało to opracowania wielu przełomowych rozwiązań w celu uzyskania idealnego silnika spalinowego. W połączeniu z technologiami umożliwiającymi zmniejszenie masy, wprowadzanymi w nowej generacji silników, przekładni, nadwozi i podwozi, które znacznie ograniczają zużycie paliwa i emisję CO2, będą one stosowane we wszystkich pojazdach Mazdy poczynając od 2011 r.
Przegląd technologii SKYACTIV
Silnik benzynowy SKYACTIV-G – nowy silnik z wtryskiem bezpośrednim Mazdy
- Osiąga najwyższy w świecie stopień sprężania w silniku benzynowym seryjnych samochodów 14,0:1 (większy niż w silnikach bolidów Formuły 1!) bez spalania stukowego.
- Znacznie poprawiona sprawność silnika powoduje zwiększenie o 15% momentu obrotowego i zapewnia ekonomiczność porównywalną z obecnym dieslem 2,2-litrowym.
- Lepsze właściwości samochodu w codziennej eksploatacji dzięki zwiększeniu momentu przy małej i średniej prędkości obrotowej silnika.
- Układ wylotowy 4-2-1, komora spalania w tłoku, wtryskiwacze wielootworowe i inne innowacje umożliwiły uzyskanie wysokiego stopnia sprężania.
- Zmniejszenie masy: całkowita masa silnika mniejsza o 10%.
- Całkowite tarcie w silniku zmniejszone o 30%.
- Podwójny układ dolotowy ze zmianą faz rozrządu (S-VT) w celu zmniejszenia strat pompowania.
SKYACTIV-D – nowy czysty silnik wysokoprężny Mazdy
- Spełnia wymagania światowych norm emisyjnych (Euro 6 w Europie, Tier2Bin5 w Ameryce Północnej oraz Post New Long-Term w Japonii) bez drogich układów redukcji tlenków azotu, dzięki najniższemu na świecie stopniowi sprężania w silniku diesla 14,0:1.
- 20% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z obecnym dieslem 2,2 litra,
- Nowa turbosprężarka dwustopniowa zapewnia większą elastyczność silnika w całym przedziale prędkości obrotowych, zwiększając moment w dolnym i górnym zakresie (aż do 5200 obr./min).
- Aktywny, ceramiczny filtr cząstek stałych (DPF) Mazdy.
- Zmniejszenie masy o 10%.
- Zmniejszenie tarcia o 20%.
- Zmienny skok zaworów zapewnia stabilne spalanie po zimnym rozruchu (zapobiega „wypadaniu” zapłonów).
SKYACTIV-Drive – nowa 6-biegowa skrzynia automatyczna Mazdy
- Szybsza w działaniu, lżejsza, zapewnia więcej przyjemności z jazdy.
- Osiąga doskonałą sprawność przekazywania momentu dzięki szerszemu zakresowi działania blokady przetwornika i ma najlepsze zalety skrzyń wszystkich typów. Zapewnia wyczucie jazdy podobne jak skrzynia ręcznie sterowana.
- Łączy wszelkie zalety konwencjonalnej skrzyni automatycznej, przekładni bezstopniowej i dwusprzęgłowej.
- Do 7% mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z obecną 5-biegową skrzynią automatyczną.
- Dostępna do silników SKYACTIV-D i SKYACTIV-G.
SKYACTIV-MT – lekka i zwarta ręcznie sterowana skrzynia biegów Mazdy
- Zoptymalizowana do układu przednionapędowego, biegi przełącza się krótkimi, pewnymi i lekkimi ruchami dźwigni, co daje wyczucie zmiany przełożenia podobne jak w MX-5.
- Znacznie zmniejszone wymiary i masa dzięki zmienionej konstrukcji.
- Lepsze wykorzystanie przestrzeni nadwozia dzięki jej mniejszym rozmiarom
- Poprawa ekonomiki paliwowej dzięki zmniejszeniu tarcia wewnętrznego
SKYACTIV-Body – nowe lekkie, sztywne nadwozie Mazdy
- Doskonała odporność na zderzenia i lekkość (spełnia najwyższe wymagania wytrzymałości zderzeniowej na wszystkich rynkach, o 8% lżejsze).
- Zmniejszenie masy dzięki technologii klejenia i szerszemu zastosowaniu stali o podwyższonej wytrzymałości.
- Zasada „Prosta struktura”, w której każda część strukturalna jest tak zaprojektowana, by mieć jak najprostszy kształt (o 30% większa sztywność).
SKYACTIV-Chassis – nowe lekkie podwozie Mazdy o wysokich osiągach
- Równoważy precyzję prowadzenia z jego komfortowym wyczuciem.
- Nowo opracowane przednie zawieszenie kolumnowe i tylne wielowahaczowe zapewniają dużą sztywność i lekkość (całe podwozie jest o 14% lżejsze niż poprzednia wersja).
- Zwinność przy średnich prędkościach jazdy i stabilność przy szybkiej jeździe – zwiększona jakość prowadzenia w całym zakresie prędkości uzyskana dzięki zmianie położenia elementów zawieszenia i układu kierowniczego.
- Realizuje koncepcję Jinba ittai, zjednoczenia kierowcy z samochodem.