...61. dorocznej sesji Japońskiego Stowarzyszenia Inżynierów Motoryzacyjnych (JSAE). Takashi Youso i Masahisa Yamakawa, obaj z działu rozwoju układów napędowych Mazdy, zostali nagrodzenia za pracę zatytułowaną „Studium zależności pomiędzy charakterystyką paliwa a samoczynnym zapłonem w silnikach benzynowych HCCI”.
Mazda może poszczycić się ponad 90-letnim doświadczeniem i przełomowymi osiągnięciami, a tegoroczne wyróżnienie jest 11. nagrodą JSAE zdobytą przez firmę od 2006 roku. Przykładowo, w ubiegłym roku Mazda zdobyła trzy nagrody za badania, których efekty będą wykorzystane w samochodach Mazdy nowej generacji – SKYACTIV. Wyróżniono unikalny system start-stop: i-stop oraz katalizator wykorzystujący nanotechnologię. Nagrodą uhonorowano też badania właściwości materiału tłumiącego hałas.
Tegoroczni zwycięzcy zostali wyróżnieni za analizę efektów oddziaływania różnych składników paliwa na przebieg procesu samoczynnego zapłonu w silniku zasilanym jednorodną mieszanką (HCCI). Praca opisuje moment samozapłonu dla różnych rodzajów paliwa pochodzących z rynków na całym świecie oraz wskazuje, jak uniknąć efektu spalania stukowego przy zastosowaniu standardowego zapłonu iskrowego. Analiza ta została wykorzystana podczas prac rozwojowych nad silnikiem SKYACTIV-G Mazdy, w którym zastosowany będzie najwyższy stopień sprężania – 14,0:1 – jaki kiedykolwiek wykorzystano w silniku benzynowym, przy jednoczesnym znaczącym obniżeniu zużycia paliwa i emisji spalin.
Ostatni zdobywcy naród JSAE z Mazdy
2010
- Kenichiro Saruwatari zdobył nagrodę technologiczną za unikalny system ponownego uruchamiania silnika spalinowego, z wykorzystaniem energii spalania: i-stop Seiji Miyoshi zdobył nagrodę naukową za rozwój technologii nanokatalizatora wykorzystującego metale z grupy platyny (PGM)
- Naoko Yorozu zdobył nagrodę za pracę zatytułowana „Technika absorpcji hałasu drogowego”
2009
- Motonori Ishibashi zdobył nagrodę za wybitną pracę techniczną zatytułowaną „Wskaźniki charakterystyczne stylu jazdy i ich znaczenie dla zachowania samochodu”. Kouichiro Harada, Hiroshi Yamada, Hiroki Fujita, Kenji Okamoto i Akihide Takami zdobyli nagrodę za rozwój technologii wydajnego katalizatora spalania cząstek wyposażonego w materiały przewodzące jony tlenu.
- Kenji Suzuki, Kouichiro Harada, Hiroshi Yamada, Kenji Okamoto i Akihide Takami zdobyli nagrodę za wybitną pracę techniczną zatytułowaną „Badanie niskotemperaturowego utleniania cząstek stałych przez element magazynujący tlen w katalizowanym filtrze cząstek stałych”.
- Daisuke Shimo zdobył nagrodę Asahara Science Award za pracę zatytułowaną „Redukcja emisji silników diesla poprzez zwiększenie recyrkulacji spalin (EGR)* i chłodzenie powietrza dolotowego”.
- Tsutomu Shigenaga i Toshihiro Yoshida zdobyli nagrodę technologiczną za rozwój i komercjalizację przyjaznych dla środowiska jednorodnych lakierów nakładanych elektrolitycznie.
- Taeko Shimizu zdobył nagrodę Asahara Award of Merit in Technology za długoterminowe osiągnięcia w badaniach i rozwoju technik analizy emisji pojazdów oraz technik redukcji substancji szkodliwych.
- Katsuya Nishiguchi, Toshiyuki Gendo, Kenji Takase, Yohei Shoji i Kunihiko Tao zdobyli nagrodę technologiczną za rozwój żelazowo-aluminiowej technologii zgrzewania punktowo-tarciowego.
2008
2007
2006