...w czwartek 9 i w sobotę 11 czerwca, zaskakując publiczność w Le Mans niezapomnianym dźwiękiem silnika z 4 wirującymi tłokami. Ten w pełni odbudowany, unikalny pojazd otworzył też paradę kierowców w centrum Le Mans w piątek 10 czerwca.
To doskonała okazja, aby ponownie przyjechać w tym roku do Le Mans. To moja pierwsza jazda tym samochodem, a ma on niesamowity charakter. Próbowałem się z nim zaprzyjaźnić w ciągu dwóch okrążeń na torze!, powiedział Patrick Dempsey, aktor i kierowca modelu Mazda RX-8 oraz szef zespołu startującego w wyścigach Grand-AM w USA. Dempsey jako pierwszy pojechał Mazdą 787B w czwartek, a w piątek wziął udział w paradzie kierowców, czym sprawił ogromną radość widzom. Wziął też udział w konferencji prasowej Mazdy wraz z Seitą Kanai, wiceprezesem Mazdy, oraz wieloma członkami i kierowcami zwycięskiego zespołu z 1991 roku i prezesem ACO (organizatorem wyścigu Le Mans), Jean-Claudem Plassartem.
Podczas parady kierowców 170 000 widzów miało okazję zobaczyć 700-konny samochód wyścigowy na ulicach Le Mans, z Japończykiem Yojiro Teradą i Irlandczykiem Davidem Kennedym za kierownicą. Obaj są wieloletnimi kierowcami wyścigowymi Mazdy na torze w Le Mans. Paradę uzupełniał Patrick Dempsey i Seita Kanai w towarzystwie Pierre’a Dieudonne’a (Belgia) i wielu innych.
W sobotę, w ramach rozgrzewki przed wyścigiem, Johnny Herbert (Wielka Brytania) wsiadł po raz pierwszy do swojego zwycięskiego samochodu na dwa okrążenia toru. Po wygraniu modelem 787B wyścigu w 1991 roku nie miał siły, by stanąć z innymi kierowcami na podium ze względu na wycieńczenie i odwodnienie. Jednak w tym roku, po komediowym odegraniu omdlenia, stanął w końcu na podium w Le Mans i świętował zwycięstwo swoje i Mazdy – pierwszego i jedynego japońskiego producenta samochodów, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze w Le Mans.
Seita Kanai, wiceprezes Mazda Motor Corporation, powiedział: To ogromne zaskoczenie, że tylu fanów sportów motorowych wciąż pamięta zwycięstwo Mazdy w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans 20 lat temu i wciąż się tym fascynuje. Nasza wygrana to efekt ogromnego zaangażowania i pasji naszych inżynierów i całego zespołu. Ten sam duch jest źródłem rozwoju przełomowej technologii SKYACTIV, która będzie stosowana w samochodach Mazda w przyszłości.