Około 17 tysięcy właścicieli samochodów z obydwu krajów, stanowiących kluczowe rynki dla przemysłu motoryzacyjnego, poproszono o ocenę własnego samochodu pod względem dynamiki jazdy, sterowności, niskich kosztów eksploatacji, niezawodności mechanicznej oraz jakości wykończenia wnętrza.
W Niemczech Mazda3 nie tylko objęła prowadzenie w ważnym segmencie samochodów kompaktowych, ale również zdobyła więcej punktów niż którykolwiek z pozostałych 117 modeli objętych badaniem i jako złoty medalista stanęła na podium wyżej od Mercedesa Klasy A oraz Hondy Civic. Dynamiczna Mazda2 również może świętować zwycięstwo, po tym jak wygrała w segmencie małych kompaktów, wyprzedzając Dacię Logan i Mini. Dzięki tym znakomitym wynikom Mazda zajęła trzecie miejsce pośród 28 marek objętych badaniem, awansując o jedno miejsce w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Respondenci badania J.D. Power w Wielkiej Brytanii powtórnie wybrali Mazdę MX-5 zwyciężczynią w segmencie samochodów sportowych. Roadster Mazdy osiągnął jeszcze jeden sukces – ocena punktowa satysfakcji dla tego samochodu była wyższa niż zeszłoroczny zwycięski wynik. Mazda MX-5 z łatwością zostawiła w tyle Volkswagena Scirocco oraz luksusowe samochody sportowe, takie jak Audi TT, Mercedes-Benz CLK oraz SLK. Ocenę tę udało się uzyskać zaledwie w cztery miesiące po tym, jak dziewięćsettysięczna Mazda MX-5 opuściła linię produkcyjną w Japonii — fakt ten wymaga aktualizacji wpisu tego samochodu w Światowej księdze rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedającego się dwuosobowego samochodu sportowego wszechczasów. Większość egzemplarzy tego niezwykle solidnego modelu wciąż można spotkać na drogach.
Mazda MX-5, która zyskała popularność na wszystkich rynkach, na które została wprowadzona, zachwyciła europejskich entuzjastów samochodów sportowych swoją sterownością podczas wyścigu na lodzie MX-5 Ice Race zorganizowanego w Szwecji na początku tego roku. Ten kultowy już samochód ma swoich wielbicieli, fankluby i poświęcone mu serwisy internetowe zrzeszające jego entuzjastów ze wszystkich kontynentów.