...która pojawi się na europejskim rynku już wiosną. CX-5 rozpoczyna nową erę Mazdy: erę SKYACTIV. Opracowana od zera TECHNOLOGIA SKYACTIV to gama innowacyjnych silników, przekładni, podwozi i nadwozi - i podstawa każdego nowego modelu Mazdy, poczynając od CX-5. Każda nowa Mazda będzie dostępna w przystępnej cenie, zapewni radość z jazdy, a jednocześnie będzie ekonomiczna i przyjazna dla środowiska.
Dane liczbowe robią wrażenie: przy spalaniu 4,6 l/100 km i poziomie emisji 119 g/km (dotyczy Mazdy CX-5 z napędem na przednią oś i standardowym silnikiem 2.2 SKYACTIV-D o mocy 150 KM i sześciobiegową ręczną skrzynią biegów), model CX-5 z silnikiem diesla SKYACTIV-D zapewnia jedne z najlepszych wyników w cyklu mieszanym w swoim segmencie - w Europie i na całym świecie. Model CX-5 napędzany silnikiem benzynowym SKYACTIV-G osiągnął również jedne z lepszych wyników w swojej klasie w testach EPA w USA.
Silniki te nie wykorzystują konwencjonalnych metod stosowanych obecnie w branży motoryzacyjnej, takich jak obniżanie pojemności skokowej (downsizing - Dotyczy to zmniejszania pojemności skokowej silników i rekompensowania obniżonej mocy poprzez dodawanie np. turbosprężarki) czy wprowadzanie napędu elektrycznego. Zamiast tego Mazda oferuje realistyczną i bardzo przekonującą alternatywę. Technologia SKYACTIV i model CX-5 już zaczynają zdobywać nagrody na całym świecie - jeszcze przed wprowadzeniem na rynek.
Ideą technologii SKYACTIV jest założenie, że spalanie wewnętrzne pozostanie dominujące w silnikach przez kolejną dekadę (co najmniej w 80%). A ponieważ silniki spalinowe zapewniają sprawność na poziomie zaledwie około 40%, wciąż pozostaje sporo miejsca na udoskonalenia. Dlatego Mazda podjęła działania zmierzające do ponownego zdefiniowania podstawowych założeń napędu wykorzystującego spalanie wewnętrzne. Efektem było kilka unikalnych innowacji. Pomysł polega na tym, aby stopniowo uzupełniać udoskonaloną podstawę - silniki benzynowe i diesla SKYACTIV - o zaawansowane technologicznie rozwiązania. Dzięki takim systemom jak i-stop czy regeneracyjny układ hamulcowy oraz system hybrydowy, ich sprawność będzie stale rosnąć.
Mazda nazywa tę strategię „Odpowiedzialnym Zoom-Zoom”. Chodzi nie tylko o optymalizację spalania wewnętrznego. Odpowiedzialne Zoom-Zoom obejmuje również lekkie konstrukcje i obniżanie wagi pojazdu tam, gdzie to tylko możliwe. Mazda dąży do tego, aby każdy model nowej generacji był o 100 kg lżejszy niż jego poprzednik. Celem ostatecznym, jaki ma być osiągnięty do 2015 roku jest obniżenie średniego zużycia paliwa globalnej gamy samochodów Mazdy o 30% w stosunku do poziomu z roku 2008.
Mazda produkuje modele, które są przyjazne środowisku (zamiast wprowadzać ograniczoną liczbę „zielonych” modeli pokazowych), ale zachowują jednocześnie przystępny poziom cen, przez co są osiągalne dla większej grupy klientów. I oczywiście nic nie tracą z charakterystycznego dla Mazdy ducha Zoom-Zoom i wyjątkowej przyjemności z jazdy.
Poziom emisji CO2 i zużycia paliwa nowej Mazdy CX-5 diesel:
- FWD 150 KM 6 biegowa ręczna skrzynia biegów: średnie zużycie paliwa to 4,6 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 119 g/km
- FWD 150 KM 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów: średnie zużycie paliwa to 5,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 139 g/km
- AWD 150 KM 6 biegowa ręczna skrzynia biegów: średnie zużycie paliwa to 5,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 136 g/km
- AWD 150 KM 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów: średnie zużycie paliwa to 5,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 144 g/km
- AWD 175 KM 6 biegowa ręczna skrzynia biegów: średnie zużycie paliwa to 5,2 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 136 g/km
- AWD 175 KM 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów: średnie zużycie paliwa to 5,5 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 144 g/km