...jest najnowszym wcieleniem motywu projektowego „KODO – Dusza Ruchu”. Podobnie jak w nowym modelu Mazdy - CX-5 zastosowano w nim przełomową TECHNOLOGIĘ SKYACTIV. Zajmujący centralne miejsce na genewskiej ekspozycji model koncepcyjny TAKERI oraz SUV CX-5 prezentują najnowszy motyw designu Mazdy - „KODO - Dusza Ruchu”. Oba wyposażone są także w innowacyjną TECHNOLOGIĘ SKYACTIV: zaawansowaną konstrukcję silników, skrzyń biegów, nadwozi i podwozi, stworzonych dla nowej generacji samochodów Mazda.
Mazda wprowadza także na europejski rynek nową, specjalną wersję MX-5 Spring 2012. Ikona roadsterów, najlepiej sprzedający się sportowy dwumiejscowy kabriolet wszech czasów, wzbogaciła się o szereg dodatkowych elementów wyposażenia.
Europejska premiera modelu koncepcyjnego Mazda TAKERI
Nowy koncepcyjny sedan klasy CD Mazdy łączy wyrazisty sportowy design KODO z najnowocześniejszymi TECHNOLOGIAMI SKYACTIV, wyniesionymi na kolejny poziom.
Dzięki genewskiemu debiutowi koncepcyjnego modelu TAKERI, Europa może zobaczyć w jakim kierunku podąży kolejna generacja sedanów klasy CD Mazdy. Zaprojektowany zgodnie z designem marki „KODO - Dusza Ruchu”, TAKERI odziedziczył wizję Mazdy SHINARI, fascynującego koncepcyjnego coupe, przedstawionego publiczności rok temu w Genewie. [AKAPIT} TAKERI wyposażony jest w nowy, wysokowydajny silnik diesla Mazdy SKYACTIV-D oraz i-stop i automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-Drive. Wraz z najnowszym systemem odzyskiwania energii podczas hamowania i-ELOOP, TAKERI jest wyjątkowo oszczędny, a przy tym bezkompromisowo wierny radości z jazdy Zoom-Zoom. Przyszłość klasy CD wygląda i prowadzi się doskonale.
Całkowicie nowa Mazda CX-5 - kamień milowy nowej ery Mazdy
Prezentowana w Genewie Mazda CX-5 podnosi poprzeczkę dla kompaktowych SUV-ów w Europie. Mazda CX-5 jest pierwszym przedstawicielem nowej generacji Mazdy przyjmującej ekscytujący design „KODO – Dusza Ruchu”, podobnie jak cały pakiet TECHNOLOGII SKYACTIV, opracowanej w całości przez Mazdę.
{AKAPITCX-5 jest dostępny z dynamicznymi i jednocześnie wyjątkowo oszczędnymi, czterocylindrowymi silnikami, wyposażonymi w system i-stop: 2,2-litrowym dieslem SKYACTIV-D, posiadającym podwójną turbosprężarkę o zmiennej geometrii, oferowanym w dwóch wersjach mocy, oraz 2,0-litrowym SKYACTIV-G, wolnossącym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem. Projektując te całkowicie nowe jednostki Mazda zdecydowała się na wyjątkowy stopień sprężania (14:1), rozwiązując problemy techniczne, które do dziś powstrzymują innych producentów przed zbliżeniem się do tej wartości. Automatyczna skrzynia SKYACTIV-Drive albo ręczna SKYACTIV-MT może przenosić moc na dwa lub cztery koła.
Nowa platforma nadwoziowa Mazdy charakteryzuje się zapewniającą lekkość , a przy tym wysoką sztywność technologią SKYACTIV-Body i wraz z podwoziem SKYACTIV-Chassis zapewnia niezwykle wysoki poziom bezpieczeństwa oraz przewidywalne, precyzyjne prowadzenie, odpowiednie dla tak dynamicznego napędu. Nadzwyczajna aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa CX-5 z godnym pozazdroszczenia poziomem emisji CO2, zaczynającym się od 119 g/km.
Wnętrze CX-5 jest wzorem elastyczności, niezwykłego komfortu pasażerów i przestrzeni bagażowej. Wykonane z materiałów najwyższej jakości zapewnia funkcjonalność i bardzo dobry komfort akustyczny. Poziom bezpieczeństwa również jest wyjątkowy, między innymi dzięki systemom bezpieczeństwa aktywnego, nigdy wcześniej nie stosowanym w tym segmencie, jak np. system automatycznego hamowania (Smart City Brake Support - SCBS)* i system ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning System)*.
Całkowicie nowa Mazda CX-5 wyznacza nowy standard dla kompaktowych SUV-ów w Europie. Jeździ tak jak wygląda - nowe technologie zapewniają osiągi idące w parze z dynamiczną stylizacją. CX-5 jest przedstawicielem „Odpowiedzialnego Zoom-Zoom” w jego najlepszym wydaniu.