Nowa Mazda6 została czwartym modelem marki – dołączając do Mazdy6 i Mazdy3 poprzedniej generacji oraz Mazdy CX-5 – który otrzymał pięć gwiazdek w rygorystycznym systemie oceny wprowadzonym przez Euro NCAP w 2009 r. Punktację w poszczególnych kategoriach ustala się na podstawie kilku testów zderzeniowych, w tym uderzenia czołowego przy 64 km/h, uderzenia bocznego przez inny pojazd przy 50 km/h, uderzenia bocznego przez słup przy 29 km/h i potrącenia pieszego przy 40 km/h. Euro NCAP poddaje również ocenie elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC).
Zarówno wersja Sedan, jak i wersja Sport Kombi najnowszej Mazdy6 zdobyły najwyższą punktację we wszystkich czterech kategoriach. Samochód uzyskał odpowiednio 92%, 77% i 81% za ochronę pasażera dorosłego, ochronę dzieci i systemy wspomagające bezpieczeństwo. Są to wyniki znacznie wyższe od progów 80%, 60% i 65%, które trzeba było zdobyć w tych kategoriach, aby ogółem zebrać pięć gwiazdek. Modelowi przyznano 66% za bezpieczeństwo pieszych, co stanowi jedną z najlepszych ocen wśród pojazdów testowanych w Europie w tym roku.
Nowa Mazda6 jest wyposażona w przełomową technologię SKYACTIV. Jest to także pierwszy samochód marki posiadający unikatowy system odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP. Dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali oraz innych innowacji wzmacniających strukturę nadwozia i polepszających bezpieczeństwo pasywne, nowy model jest nie tylko mocniejszy i oszczędniejszy, ale też lżejszy i bardziej odporny na kolizje niż jego poprzednicy. Dodatkowo oparte na czujnikach systemy i-ACTIVSENSE pomagają zapobiegać wypadkom lub zmniejszać ich skutki, jeśli już się wydarzą.