..odbywających się w Tokio od 7 do 11 października. Mazda jest pierwszym japońskim producentem samochodów, który zaprezentuje tego typu autonomiczny system sterowania długimi światłami.
Adaptacyjny system świateł przednich LED (ALH), który niebawem dołączy do serii zaawansowanych technologii podnoszących bezpieczeństwo i-ACTIVSENSE, opiera się na technologii dzielącej matrycę LED długich świateł na cztery niezależnie sterowane bloki. Podobnie jak układ sterowania światłami drogowymi HBC (High Beam Control) dostępny we wszystkich modelach Mazdy nowej generacji, system ALH wykorzystuje kamerę do wykrywania nadjeżdżających pojazdów oraz aut znajdujących się z przodu. ALH jednak nie wyłącza wszystkich długich świateł, a jedynie te fragmenty matrycy LED, które świecą w kierunku innych kierowców. Tym sposobem długie światła pozostają włączone, co wpływa na poprawę widoczności i bezpieczeństwa w nocy, kiedy ma miejsce większość śmiertelnych wypadków drogowych.
System ALH obejmuje ponadto światła mijania o szerokim zasięgu bocznym, który uzyskano dzięki dodaniu diod LED po bokach reflektorów przednich w celu oświetlenia stref pozostających poza zakresem konwencjonalnych świateł mijania. Kolejną przydatną funkcją ALH jest tryb „autostradowy”, który podczas jazdy z dużą prędkością automatycznie podnosi strumień światła emitowany przez reflektory przednie, aby wcześniej oświetlić znaki drogowe i ewentualne przeszkody na drodze.
Poza systemem ALH podczas targów CEATEC JAPAN 2014 Mazda zaprezentuje specjalną wersję Mazdy3 wyposażoną w automatyczny układ kierowania. Obejmuje on wysokoprecyzyjny system GPS monitorujący położenie pojazdu oraz technologię wykrywania ruchu stale kontrolującą kondycję kierowcy. System pomaga kierowcom unikać błędów i zmniejsza ryzyko wypadku.