Bezprecedensowa, ogólnoeuropejska i obejmująca wszystkie formy i środki przekazu (through-the-line) kampania reklamowa nowego Opla Corsy z udziałem jedynej w swoim rodzaju grupy rockowej The C.M.O.N.S. i telewizji MTV będzie miała swoją kulminację na uroczystości rozdania Nagród Muzycznych MTV Europe Music Awards 2006.
KOPENHAGA. "Rozrywkowy, elegancki i po prostu fajny" – to najważniejsze atrybuty nowej Corsy" – mówi Alain Visser, Dyrektor ds. Marketingu firmy Opel w Europie. Starając się dochować wierności wartościom marki oraz skłonić młodych mieszkańców europejskich metropolii do identyfikowania się z samochodem, firma Opel postanowiła odejść od tradycyjnych kampanii głównego nurtu, towarzyszących zwykle premierom nowych modeli i nawiązała współpracę z telewizją MTV. Kulminacyjnym punktem tej współpracy będzie rozdanie Nagród Muzycznych MTV Europe Music Awards 2 listopada 2006 r. w Kopenhadze, a nowy Opel Corsa będzie oficjalnym samochodem tej uroczystości.
Telewizja MTV sprawdziła się jako główny partner strategiczny firmy Opel przy tworzeniu ogólnoeuropejskiej kampanii, w zintegrowany sposób wykorzystującej wszystkie formy i środki przekazu, skierowanej do młodych mieszkańców wielkich miast europejskich – czyli typowych widzów MTV. Nowy program MTV Under The Radar po raz pierwszy pojawił się na antenie 14 sierpnia. Program, którego twórcą jest MTVNI Creative, ma format "rockowego reportażu" śledzącego karierę The C.M.O.N.S. – popularnej grupy rockowej kryjącej się pod postaciami animowanych lalek zrobionych z różnych części garderoby. Widzowie oglądający program mogli nawiązać bliski i niemal osobisty kontakt z zespołem oraz dowiedzieć się więcej o osobowościach poszczególnych jego członków, a także o często ocierających się o skandal wydarzeniach z życia gwiazd show-businesu. Seria czterech jednominutowych scenek oraz kampania reklamowa odkrywała intrygujące sekrety The C.M.O.N.S. poprzez wywiady z prawdziwymi postaciami mającymi kontakt z zespołem, takimi jak chirurg plastyczny, fanka, menedżer muzyczny, właściciel klubu ze striptizem czy dziewczyna głównego wokalisty.
Uzupełnieniem kampanii jest oficjalna witryna MTV Under The Radar www.mtvutr.com, w której można znaleźć biografie artystów, zdjęcia zrobione przez paparazzich, galerię fotografii, muzykę, dyskografię, kampanię wirusową, tapety do pobrania oraz link do oficjalnej strony The C.M.O.N.S. www.thecmons.com. Dla zespołu przygotowano także między innymi okładki albumów i czasopism oraz zdjęcia zespołu za kulisami estrady.
Związki między nowym Oplem Corsa a zespołem The C.M.O.N.S. ujawniano stopniowano przez cały wrzesień, w różnym czasie na kluczowych europejskich rynkach. Jednak nie wszystkie karty zostały jeszcze odkryte…
Ważnym atrybutem współpracy jest oczywiście sam nowy Opel Corsa, jako samochód jednego z głównych sponsorów Nagród Muzycznych MTV Europe Music Awards 2006. Sponsoring ten stanowi także podstawę ogólnoeuropejskiej promocji dla konsumentów zaplanowanej na październik 2006 r.
"Dostrzegam podobieństwa między podejściem stosowanym przez MTV i przez firmę Opel oraz ich rozwojem." – mówi Alain Visser – "W europejskim krajobrazie mediów MTV zmieniła definicję rozrywki wysokiej jakości oraz wyznaczyła nowe standardy w dziedzinie kreatywności i estetyki. W naszej strategii odmłodzenia marki Opel postawiliśmy na nowego Opla Corsę, który ma stać się punktem odniesienia pod względem wzornictwa, rozrywki, jakości i ceny. Oczywiście chcemy prezentować nową Corsę w jej naturalnym środowisku, a MTV jako nasz partner to doskonały wybór. MTV i The C.M.O.N.S. wiele łączy z Corsą: chęć do zabawy, energia i potężny ładunek emocji."