Od 125 lat marka Opel zapewnia, że najlepsze technologie są dostępne dla każdego - od wydajnych, oszczędzających zasoby układów napędowych po adaptacyjne systemy zawieszenia i najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy, które zwiększają bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.
Odpowiednie fotele mają również kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa i komfortu, ponieważ przyjazne dla pleców, ergonomiczne fotele zapewniają kierowcom wygodę i relaks, nawet podczas długich podróży.

Opel Grandland 2025
Opel przywiązuje dużą wagę do tego aspektu już od momentu wyprodukowania swojego pierwszego samochodu, Patentmotorwagen System Lutzmann. Klienci mogą teraz doświadczyć najnowszych osiągnięć w zakresie najwyższego komfortu siedzenia za kierownicą nowego Opla Grandlanda i nowego Opla Frontera.
Funkcja Intelli-Seats w nowych modelach Grandland i Frontera
Nowy Opel Frontera i nowy Opel Grandland zachwycają charakterystyczną stylistyką, zaawansowanymi technologiami, licznymi praktycznymi rozwiązaniami oraz innowacyjnymi fotelami. Nowe, innowacyjne, ergonomiczne fotele przednie Intelli-Seats dla kierowcy i pasażera są już dostępne w rodzinnym i wyjątkowo przystępnym cenowo Oplu Frontera.


Opel Frontera 2025
Opatentowana funkcja Intelli-Seat dostępna w przednich fotelach dla kierowcy i pasażera, z wgłębieniem biegnącym przez środek siedziska w celu zmniejszenia nacisku na kość ogonową, zapewnia relaksującą przyjemność z jazdy nawet podczas długich podróży autostradą. W razie potrzeby funkcja podgrzewania fotela zapewnia jeszcze większy komfort w chłodne dni. Ponadto fotele są nie tylko wyjątkowo eleganckie i profilowane, ale również zgodnie z podejściem „Greenovation” stosowanym przez Opla, wszystkie obicia i tapicerka wykonane są w 100 procentach z materiałów pochodzących z recyklingu.
W nowym, najwyższej klasy SUV-ie Grandland ergonomiczna funkcja Intelli-Seat jest już oferowana w standardzie we wszystkich przednich fotelach. Dla klientów poszukujących jeszcze większego komfortu, nowy zdobywca „Złotej kierownicy 2024” jest również dostępny z ergonomicznym fotelem Intelli-Seat Pro (z tapicerką ze skóry Nappa) z atestem AGR - Aktion Gesunder Brücken e.V., („kampanii na rzecz zdrowych pleców”, czyli niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu pleców).


Opel Grandland 2025
Marka Opel dopracowała ten fotel, dodając nowe funkcje zwiększające komfort. W Grandlandzie po raz pierwszy zastosowano indywidualnie regulowane podparcia boczne. Dwie specjalne poduszki powietrzne umieszczone na oparciu fotela poprawiają podparcie boczne i mogą być regulowane zgodnie z osobistymi preferencjami. Ponadto, fotele kierowcy i pasażera są wentylowane, a także oferują kilka programów masażu i wiele innych funkcji. Intelli-Seat Pro to obecnie najwyższej klasy fotele w gamie marki Opel pod względem komfortu i możliwości indywidualnej regulacji.
Pierwszy samochód „Lutzmann” z miękką skórzaną kanapą
Pod koniec XIX wieku, nikt nie mógł jeszcze nawet marzyć o tak wyrafinowanych i zaawansowanych technologicznie fotelach, skupiano się wówczas na mocy silnika, komfort natomiast odgrywał podrzędną rolę. Samochody nadal przypominały powozy, podobnie jak siedzenia.

Opel Patent-Motorwagen System Lutzmann (1899)
Na przykład w Opel Patentmotorwagen “System Lutzmann” z 1899 roku: nie tylko cały samochód, ale także siedzenia przypominały powóz. Oczywiście nie było jeszcze możliwości regulacji foteli. Zamiast tego Opel skupił się na innym detalu, który w tamtych czasach był synonimem wyszukanego komfortu: kanapa była już luksusowo obita skórą.
Trzydzieści lat później, w 1929 roku, siedzenie w Oplu 4/20 „Moonlight Roadster” to nadal sztywno zamocowana ławka. Siedzenie było jednak umieszczone znacznie niżej, umożliwiając pasażerom wygodne wyciągnięcie nóg przed siebie, podobnie jak dziś. W modelu czterodrzwiowym i limuzynie przednie siedzenia można było złożyć.

Opel 1,8 Liter (1931)
Kolejny krok w rozwoju szybko nastąpił wraz z Oplem 1.8 litra - przednie siedzenia były teraz regulowane wzdłużnie. W ówczesnych broszurach reklamowych czytamy: „Regulowane przednie fotele przypominają fotele klubowe: są głębokie i przytulne i posiadają wygodne oparcia”.
Opel Regent z silnikiem o pojemności 1,2 litra miał jeszcze jedną wyróżniającą go cechę: „Szerokie, wygodne, zapraszające do długich podróży fotele przednie i tylne. Duży bagażnik jest dostępny po złożeniu oparcia tylnego siedzenia”. Zatem komfort w połączeniu z praktycznymi zaletami był na porządku dziennym już w 1931 roku.
Fotele takie jak na wielu listach życzeń - Kapitän, GT i Monza
Od początku lat 50. fotele modelu Opel Olympia były przymocowane do metalowej ramy i regulowane wzdłużnie. Aby ułatwić wsiadanie pasażerom z tyłu, oparcia przednich foteli składały się do przodu. W 1956 roku, Opel Kapitän L poszedł o krok dalej, oferując dodatkowy komfort siedzenia. „Pasażerowie podróżujący na przednim siedzeniu mogą indywidualnie regulować fotel, z łatwością odchylając oparcie aż do pozycji poziomej, prostym pociągnięciem za dźwignię i odchyleniem się do tyłu” - czytamy w opisie.

Opel Kapitän (1956)
W ten sposób powstał tak zwany „relaksujący” lub „odchylany” fotel. „Wystarczy lekkie pociągnięcie, aby "spersonalizować" pozycję siedzenia”. Prowadnice foteli były zamontowane pod niewielkim kątem. Pozwalało to na jednoczesną zmianę wysokości fotela wraz z regulacją wzdłużną. Już wtedy zwracano uwagę na znaczenie foteli dla bezpieczeństwa: „Zwłaszcza w zakrętach można docenić odpowiednie wyprofilowanie foteli i stabilność podparcia. Daje to poczucie przyjemnej i bezpiecznej jazdy, z którego trudno Ci będzie zrezygnować”.
W 1968 roku do produkcji seryjnej wszedł Opel GT. Legendarny model przyciągał wzrok odważnym, sportowym stylem nadwozia i wnętrza. Kierowca i pasażerowie podróżowali w wygodnych, sportowo wyprofilowanych fotelach. Wydłużone siedziska i znacznie udoskonalona część barkowa wskazywały kierunek dalszego rozwoju. Od późnych lat 60. firma Opel stopniowo wyposażała kolejne modele w opcjonalne zagłówki — można je było zamówić do Kadetta B, Rekorda C, Commodore A i Olympii A.

Opel Monza/Opel Senator (1978)
Kolejne ważne rozwiązanie pojawiło się w 1978 roku. Zgodnie z hasłem „komfort jest funkcją technologii” firma Opel wprowadziła regulację wysokości foteli w różnych wersjach wyposażenia modeli Monza i Senator. W broszurach Opla tak opisywano dostępne funkcje: „W celu zagwarantowania każdemu kierowcy — niezależnie od wzrostu i postury — optymalnej pozycji za kierownicą oraz widoczności, w fotelu zastosowano mechanizm umożliwiający bezstopniową regulację wzdłużną, regulację pochylenia oparcia, (...) a w modelu Opel Senator CD także regulację wysokości”.
Nowa definicja elastyczności: system foteli Flex7 w Oplu Zafira
W latach 90. elektrycznie regulowane fotele w Oplu Omega B były oferowane jako opcja. Wzmocnione tylne oparcia oraz boczne poduszki powietrzne poprawiały bezpieczeństwo bierne. Po raz pierwszy przeprowadzono także kompleksowe testy zderzeniowe z obciążeniem. W zależności od wersji wyposażenia wszystkie trzy miejsca z tyłu były wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.

Opel Zafira (1999)
W 1999 roku Opel zaprezentował kompaktowego minivana Zafirę z systemem aranżacji foteli Flex7
Opel Zafira był to pierwszy kompaktowy siedmiomiejscowy samochód osobowy, który w mgnieniu oka można było przekształcić w dwuosobowy samochód dostawczy z ogromną przestrzenią ładunkową — bez konieczności kłopotliwego demontażu foteli i przechowywania ich poza pojazdem.
Dzięki przemyślanemu mechanizmowi obydwa indywidualne fotele z trzeciego rzędu można było złożyć, uzyskując płaską podłogę powiększonego bagażnika. Składane były także siedziska i oparcia siedzeń z drugiego rzędu, które można było wsunąć pod przednie fotele. W ten sposób rodzinny siedmiomiejscowy minivan zmieniał się w samochód dostawczy z przestrzenią ładunkową o kubaturze 1700 litrów (wg standardu VDA — Niemieckiego Stowarzyszenia Branży Motoryzacyjnej).

Opel Zafira (1999)
Wprowadzając to rozwiązanie, Opel zaoferował nowy poziom funkcjonalności, którego rozwinięciem był system umożliwiający poprzeczną regulację zewnętrznych foteli w środkowym rzędzie.
W trosce o zdrowe plecy: ergonomiczne fotele z atestem AGR od 2003 roku
Relaks w podróży nie tylko sprzyja dobremu samopoczuciu i bezpieczeństwu pasażerów, ale także ma istotne znaczenie dla zdrowia. „Odpowiedni” fotel jest nie tylko komfortowy, ale także zapewnia właściwe oparcie dla pleców. Pod tym względem Opel jest pionierem wśród producentów samochodów. Firma jako pierwsza zaoferowała przyjazne dla pleców siedzenia w modelu klasy średniej z 2003 roku - Opel Signum był pierwszym Oplem z atestem AGR. Eksperci w dziedzinie poprawnej pozycji w fotelu uznali, że elektrycznie regulowany w 18 kierunkach, wyprofilowany fotel kierowcy w Oplach Vectra i Signum zasługuje na oznaczenie potwierdzające zgodność z ich wytycznymi.
Był to początek sukcesów tych ergonomicznie doskonałych foteli. W 2008 roku standardowe komfortowe fotele w Oplu Insignia umożliwiały regulację w szerokim zakresie: 65 mm (elektrycznie) w pionie oraz 270 mm wzdłużnie — co było absolutnym rekordem. Fotel kierowcy w wersji premium otrzymał certyfikat AGR.

Opel Meriva B (2010)
W 2012 roku Opel Meriva był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który uzyskał prestiżową odznakę AGR za całościową koncepcję ergonomiczną: drzwi FlexDoors otwierające się pod kątem 84 stopni, system FlexSpace, ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR oraz bagażnik rowerowy FlexFix.
Firma Opel udostępniła też przyjazne dla pleców fotele w klasie kompaktowej. Ergonomiczne fotele klasy premium z atestem AGR w nowej generacji Opla Astry z 2015 roku nie tylko umożliwiały regulację wysokości, położenia wzdłużnego i pochylenia (w tym ustawienia podparcia bocznego), ale także po raz pierwszy były dostępne z innymi funkcjami podnoszącymi komfort, takimi jak masaż, wentylacja i pamięć ustawień. Komfortowo podróżuje się również w drugim rzędzie dzięki opcjonalnemu podgrzewaniu nie tylko przednich foteli, ale i skrajnych miejsc na tylnej kanapie.

Opel Frontera (2025)
Opel nieustannie rozwija fotele, które zostały wyróżnione atestem Aktion Gesunder Rücken e.V. (niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), wzbogacając je o innowacje, dzięki którym jazda jest jeszcze bardziej relaksująca i zdrowsza. Najnowszym osiągnięciem w tym zakresie jest nowy Opel Frontera z systemem Intelli-Seat oraz nowy Opel Grandland z Intelli-Seat Pro – oferujące jeszcze większy komfort i jeszcze lepsze niż do tej pory ergonomiczne ustawienia.