"Dzisiejszy dzień jest kolejnym etapem wspaniałej historii linii modelowej Astry w naszym gliwickim zakładzie, gdzie od prawie dwudziestu lat produkowane są kolejne generacje tego popularnego wśród klientów modelu Opla." – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny gliwickiego zakładu Opla w Polsce. – "Cieszymy się, że nasze wieloletnie doświadczenie w produkcji samochodów oraz wysokie kompetencje i umiejętności gliwickiego zespołu przyczyniają się do wyznaczania nowych standardów w segmencie samochodów kompaktowych." – dodał Andrzej Korpak.
Opel Astra od momentu swojej premiery w 2015 roku zdobył międzynarodowe uznanie ekspertów i publiczności, a przede wszystkim klientów. Potwierdzeniem tego jest ponad 450 000 zamówień złożonych na Astrę przez klientów z całej Europy oraz przyznane liczne nagrody, w tym tak prestiżowe jak „Złota kierownica” oraz najcenniejsze trofeum, czyli tytuł europejskiego „Samochodu Roku 2016”.
Obecna generacja Opla Astry wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych. W Astrze zastosowano liczne innowacyjne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich — w tym przełomowe nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® — stanowią zupełną nowość w tym segmencie. Astra jest pierwszym modelem Opla oferowanym od samego początku obecności na rynku z systemem Opel OnStar. Ten osobisty opiekun kierowcy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz łączność przez całą dobę i dzięki tym udogodnieniom sprawia, że prowadzenie samochodu jest bezpieczniejsze i bardziej odprężające. Astrę wyposażono także w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiające integrację ze smartfonem.
Zakład produkcyjny Opla jest jednym z największych pracodawców w regionie i jednym z największych eksporterów w Polsce. Szczyci się on długoletnią tradycją w produkcji wysokiej jakości samochodów kompaktowych. Od prawie dwudziestu lat w gliwickim zakładzie produkowane są kolejne generacje modelu Astra.
[1] Silnik benzynowy 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 110 kW/150 KM i maksymalnym momencie obrotowym do 245 Nm przy 2000-4000 obr./min. Zużycie paliwa według NEDC: 7,3-7,1 l/100 km w cyklu miejskim; 4,5-4,4 l/100 km poza miastem; 5,5-5,4 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 128-124 g/km).