W ten sposób firma uczciła także 50. rocznicę modelu Commodore, który debiutował w 1967 roku ze 115‑konnym rzędowym sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 litra. 130‑konna wersja GS z dwoma gaźnikami pojawiła się rok później. Na czele zespołu Opel Classic stanął Joachim Winkelhock — ambasador marki i zwycięzca 24‑godzinnego wyścigu Le Mans. Poprowadził on Commodore’a B GS/E (Grand Sport/Einspritzung) z 1972 roku, wyposażonego w silnik o mocy 190 KM. Z kolei udany występ rewolucyjnego elektrycznego Opla Ampery‑e w rajdzie Silvretta E-Auto dowiódł, że samochód ten sprawdza się w codziennej eksploatacji.
Wszystkie trzy etapy rajdu Silvretta Classic, który odbywał się w ubiegły weekend, rozpoczynały się Partenen, a zespoły miały do pokonania ponad 600 kilometrów krętymi drogami przez austriackie Alpy. Do największych atrakcji zarówno dla widzów, jak i uczestników — oprócz zabytkowych samochodów — należały: Silvretta Hochalpenstrasse z przełączą Bieler Höhe na wysokości 2037 m n.p.m., zjazd do Piller Höhe w drugim dniu imprezy oraz „Grosser Preis von Vandans”, czyli sobotni widowiskowy finał.
Nowy Opel Insignia z doskonałym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa
Firma Opel zaprezentowała nie tylko swoje bogate tradycje, ale także przedstawiciela aktualnej gamy produktowej marki, czyli model Opel Insignia Grand Sport. Insignia drugiej generacji — wyróżniająca się elegancją w stylu sportowego coupé, przestronnością dzięki nowej architekturze i wysokim poziomem bezpieczeństwa godnym flagowego modelu — oferuje nie tylko dynamiczną estetykę i komfort podróżowania, ale także szereg inteligentnych technologii niespotykanych w tym segmencie.
Należą do nich między innymi pionierskie matrycowe reflektory Opel IntelliLux LED®, napęd na wszystkie koła z zaawansowanym układem wektorowania momentu obrotowego oraz najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę i wyświetlacz projekcyjny HUD. Przeprowadzone niedawno testy Euro NCAP potwierdziły integralność całej koncepcji bezpieczeństwa w nowym Oplu Insignii. W najnowszych rankingach bezpieczeństwa Euro NCAP przyznała modelom Insignia Grand Sport i Insignia Sports Tourer maksymalne oceny pięciu gwiazdek. Całość uzupełniają wydajne opcje łączności z systemem Opel OnStar oraz funkcją integracji ze smartfonem. Podsumowując: nowa Insignia oferuje taką zwrotność, przestronne wnętrze i doskonałą relację wartości do ceny, że może rywalizować nawet z modelami marek premium.
"Spotkanie klasyki z przyszłością": Opel Ampera‑e w rajdzie Silvretta E-Auto
Przed rajdem zabytkowych samochodów zorganizowano rajd Silvretta E-Auto, w którym swoje możliwości i atuty zaprezentowały samochody przyszłości. Markę Opel reprezentowała nowa Ampera‑e, która w 2 dni z łatwością pokonała liczącą ponad 260 kilometrów trasę naszpikowaną próbami czasowymi i zadaniami zręcznościowymi. Prowadziła ona z miejscowości Schruns przez spektakularny odcinek Silvretta Hochalpenstrasse, Bludenz i Lech oraz alpejskie przełęcze w Vorarlbergu i Tyrolu. Drogi położone na wysokościach od około 600 m n.p.m. kilkukrotnie wznosiły się do poziomu ponad 2000 m n.p.m.
Zgodnie z procedurą NEDC (New European Driving Cycle — nowego europejskiego cyklu jazdy), zasięg elektrycznego Opla ustalono na 520 kilometrów. To nieporównywalnie więcej niż w przypadku pojazdu zajmującego drugie miejsce pod względem zasięgu w tym segmencie. Firma Opel testowała Amperę‑e także w warunkach zbliżonych do profilu prędkości określonego w światowej zharmonizowanej procedurze badania pojazdów lekkich (WLTP) (skrócona procedura testowa), gdzie również uzyskała przekonujące wyniki. Na podstawie testu inżynierowie oszacowali zasięg w cyklu mieszanym WLTP na 380 kilometrów, w zależności od indywidualnego stylu jazdy i czynników zewnętrznych. Silnik elektryczny o mocy 204 KM (150 kW), zapewniający imponujące przyspieszenie i elastyczność dzięki dostępnemu natychmiast maksymalnemu momentowi obrotowemu 360 Nm, doskonale sprawdził się w czasie rajdu przez teren obfitujący w odcinki prowadzące pod górę i z góry, pozwalając kierowcy Ampery‑e rozwijać wyższe prędkości. Elektryczny pięciomiejscowy samochód przyspiesza od 0 do 50 km/h w prawdziwie sportowym stylu w ciągu zaledwie 3,2 sekundy, a zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h w średnim zakresie obrotów zajmuje mu tylko 4,5 sekundy, co ma szczególne znaczenie przy wyprzedzaniu.