Znakomite opcje łączności i system multimedialny, wysoki poziom komfortu, doskonała widoczność i bardzo atrakcyjna stylistyka, to tylko niektóre atrybuty nowego Opla Insignii, który przekonał do siebie już ponad 50 000 klientów, a także przedstawicieli mediów z całej Europy. Dotychczasowa liczba zamówień znacznie przewyższa oczekiwania firmy Opel, mimo że zamówienia na Insignię Grand Sport i Sports Tourer są przyjmowane dopiero od połowy lutego, a pierwsze egzemplarze flagowego modelu dotarły do salonów sprzedaży pod koniec czerwca. Rynkowy debiut właściwie wciąż trwa, ale samochód już zdążył wygrać pierwsze testy porównawcze. Sukces widać jeszcze wyraźniej, gdy przeanalizuje się wysokie zainteresowanie poszczególnymi opcjami wyposażenia. Duży odsetek nabywców nowego modelu flagowego z Rüsselsheim zamawia takie wyposażenie, jak inteligentny system pokładowej nawigacji Navi 900 IntelliLink, ergonomiczne fotele z atestem AGR czy matrycowe reflektory LED IntelliLux nowej generacji. Oznacza to, że strategia firmy Opel polegająca na oferowaniu innowacyjnych rozwiązań w przystępnych cenach - streszczona w credo „Przyszłość należy do wszystkich” - przynosi efekty w postaci napływu klientów.
"Oczywiście cieszymy się z sukcesu nowego Opla Insignii. Świadczy on o tym, że nasz nowy flagowy model ma wszystkie niezbędne atuty: świetnie wygląda, zapewnia przyjemność z jazdy i oferuje wysoki poziom komfortu" — powiedział Peter Küspert, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w firmie Opel. "Ponadto zamówienia na innowacyjne rozwiązania i opcje wyposażenia pokazują, że klienci doceniają nasze podejście polegające na udostępnianiu wyznaczających trendy systemów i funkcji szerokiemu gronu odbiorców, a nie tylko wybranej garstce".
Navi 900 IntelliLink: integracja ze smartfonem i zintegrowany system nawigacji
Na szczycie listy życzeń niemal każdego właściciela Insignii znajduje się Navi 900 IntelliLink — prawie 9 na 10 egzemplarzy zostało zamówionych z najwyższą wersją systemu multimedialnego. Opcjonalny system ze zintegrowaną nawigacją jest wyposażony w 8‑calowy kolorowy pojemnościowy ekran dotykowy. Mapy obejmują terytorium całej Europy, a informacje o lokalizacji docelowych punktów podróży można pobrać bezpośrednio do pamięci systemu, korzystając z pomocy doradcy OnStar lub aplikacji myOpel na smartfonie. Możliwa jest także personalizacja poprzez dostosowanie zawartości ekranu głównego do preferencji użytkownika. System multimedialny można również dopasować do własnych potrzeb dzięki funkcji „Ulubione”. Pozwala ona na zapisanie w pamięci urządzenia do 60 ulubionych pozycji, takich jak stacje radiowe, kontakty z książki telefonicznej, listy odtwarzania, punkty docelowe nawigacji, itp.
Ponadto system jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, a więc umożliwia korzystanie ze smartfonów w czasie podróży. Dotyczy to oczywiście urządzeń mobilnych obsługujących te interfejsy. Użytkownik urządzenia Apple może nawiązywać połączenia telefoniczne, korzystać z nawigacji Apple Maps, wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe, a także sterować odtwarzaniem muzyki z serwisu Spotify na ekranie dotykowym lub wydając polecenia głosowe systemowi Siri. Pełna lista aplikacji Apple CarPlay znajduje się na stronie apple.com/ios/carplay. Android Auto opiera się na dostępie do Google Maps, Google Now i możliwości komunikacji głosowej z Google. Ponadto obsługuje on powiększający się ekosystem aplikacji do odtwarzania muzyki i komunikacji. Kompletna lista obsługiwanych aplikacji znajduje się na stronie android.com/auto.
Doskonała widoczność i komfort jazdy
70% nowych Insignii jest zamawianych z zapewniającymi wysoki komfort ergonomicznymi przednimi fotelami z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken / Akcja na rzecz Zdrowych Pleców). Oprócz licznych opcji ustawień ergonomiczne przednie fotele w Insignii oferują wyjątkowe połączenie elektrycznej regulacji podparcia bocznego, masażu, pamięci i wentylacji. Zapewniają one najwyższy komfort na dalekich trasach, a firma Opel kontynuuje w ten sposób tradycję wyposażania swoich samochodów w fotele przyjazne dla kręgosłupa w bardzo atrakcyjnych cenach.
Jednym z ciekawszych rozwiązań technicznych przyczyniających się do sukcesu nowego Opla Insignii jest nowa generacja wyznaczających trendy matrycowych reflektorów IntelliLux LED®. Na zamówienie tego innowacyjnego systemu decyduje się 63% nabywców flagowego modelu z Rüsselsheim. 32 segmenty LED w Insignii - dwukrotnie więcej niż w Astrze - spełniają funkcję świateł drogowych. Większa liczba segmentów LED umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne dostosowanie kształtu wiązki światła do sytuacji na drodze oraz szybsze i bardziej płynne przełączanie trybów pracy. Aby poprawić widoczność podczas pokonywania zakrętów przy włączonych światłach drogowych, inżynierowie firmy Opel zaopatrzyli matrycowe reflektory LED IntelliLux® nowej Insignii w innowacyjną funkcję aktywnego doświetlania łuku drogi. Ponadto specjalny punktowy reflektor LED w module świateł mijania zapewnia dodatkowe oświetlenie przy włączonych światłach drogowych o zasięgu do 400 metrów.
Popularność wyższych wersji wyposażenia
Ogromnym zainteresowaniem klientów cieszą się też wersje nowego Opla Insignii z wyższym poziomem wyposażenia. Ponad 60 procent z ponad 50 000 nabywców Insignii zdecydowało się na bogatszą wersję, oferującą znacznie więcej elementów i funkcji niż wersja podstawowa, w przypadku której trzeba by je dodatkowo zamawiać.
Recepta na sukces
Nowy flagowy Opel, łączący innowacyjne rozwiązania z przyjemnością jazdy, przestronnością i wysokim komfortem, został doceniony nie tylko przez klientów, ale także przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całej Europy. Po wynikach pierwszych testów, w których Insignię porównywano z konkurencyjnymi modelami, okazuje się, że firma Opel po raz kolejny wypracowała udaną receptę na sukces. Flagowy model Opla odnotował dotychczas osiem zwycięstw w 13 testach porównawczych (62 procent): dwa zwycięstwa w Niemczech (Autostraßenverkehr, nr 17/17 i Auto Zeitung, nr 17/17), trzy w Holandii (AutoWeek, nr 29/17 i online z 21 lipca, AutoVisie, wydanie z 6 lipca) oraz po jednym we Francji (caradisiac.com), Polsce (Auto Świat, nr 28/17 z 10 lipca) i Czechach (auto.cz).