Paryż. Opel prezentuje podczas salonu samochodowego w Paryżu (30 września – 15 października 2006 r.) dwie światowe premiery oraz wiele modeli zmodernizowanych i udoskonalonych. Nowy model Antara został po raz pierwszy pokazany publicznie na stoisku Opla w hali 5.2 na terenie wystawowym paryskiego salonu. Wprowadzając do swojej oferty nowy technologicznie zaawansowany i dynamicznie zaprojektowany 5-osobowy pojazd z napędem na cztery koła, Opel chce ponownie ubiegać się o pozycję lidera wśród największych producentów samochodowych w segmencie pojazdów rekreacyjno-terenowych SUV i crossover. Równolegle z debiutem rynkowym, zaplanowanym na 7 października, w Paryżu zaprezentowana zostanie również Corsa czwartej generacji, jako jeden w najważniejszych modeli marki Opel w 2006 roku.
Oferując sportową i atletyczną linię nadwozia, zwrotność, przestronne i zapewniające miłą atmosferę wnętrze, ten popularny Opel ma wszelkie szanse na to, by ponownie stać się przebojem rynkowym. Podczas gdy przypominające coupe 3-drzwiowa i rodzinna, 5-drzwiowa Corsa zadebiutowała w Londynie, koncepcyjna sportowa CorsaVan, oparta na Corsie 3-drzwiowej, zostanie zaprezentowana po raz pierwszy publicznie w stolicy Francji. Nowy model Opel GT, który można uznać za następcę legendarnego samochodu sportowego, rywalizuje w Paryżu o tytuł ulubieńca publiczności. Z ostro zarysowanymi liniami nadwozia, napędem na tylne koła i 260-konnym silnikiem turbo, nowy model przypomina udaną koncepcję oryginalnego modelu GT z lat 70-tych. Oprócz tego ekscytującego dwumiejscowego modelu, którego debiut rynkowy zaplanowano na wiosnę 2007 r., w Paryżu zaprezentowano również najlepsze pod względem osiągów modele Opla z gamy OPC blue. Dzięki zwiększonej do 280 KM mocy i zmodyfikowanemu odpowiednio zawieszeniu Vectra OPC bez wątpienia stoi na czele obejmującej 5 modeli gamy pojazdów OPC.
Astra TwinTop to kolejny, przyciągający uwagę model na stoisku Opla w Paryżu. Od maja 2006 r. to eleganckie coupe wśród kabrioletów wnosi powiew świeżości w segmencie pojazdów bez dachu. Podobnie jak jej mniejszy brat, Tigra TwinTop, model ten imponuje swoim trzyczęściowym, elektrohydraulicznie składanym, stalowym dachem i liczącą sobie maksymalnie 440 litrów przestrzenią bagażową.
Dzięki nowym silnikom, nowej technologii, nowym wersjom i nowej gamie wyposażenia, Opel całkowicie zmodernizował modele Vivaro i Movano oraz odświeżył przednią część nadwozia Vivaro. Wprowadzając nowe wersje obu modeli, Opel wzmacnia swoją obecność w rozwijającym się segmencie pojazdów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.
"Światła miasta" na stoisku Opla
Zgodnie z tym, do czego odwiedzający paryski salon samochodowy goście zdążyli się już przyzwyczaić, samochody wszystkich marek koncernu GM zostały ponownie zgromadzone pod jednym dachem. W tym roku prezentowane są one po raz pierwszy w hali 5.2. Zajmujące ponad 200 m. kw. stoisko Opla w Parc des Expositions, zostało zaprojektowane tak, aby odzwierciedlać wiodącą rolę, jak odgrywa debiutujący tutaj model Antara oraz nowa Corsa. Oba pojazdy widoczne są z każdej strony i umieszczone zostały na ciemniejszej, lekko wzniesionej platformie, przypominającej wybieg z pokazów mody. Ogółem prezentowanych jest około 30 pojazdów, dla których tłem stały się "światła miasta". Panorama z drapaczami chmur, otaczająca modele Antara i Corsa, wykonana została z light boxów, które pełnią rolę ekranów do projekcji stale zmieniających się kolorów i obrazów.
Na stoisku odbywają się również pokazy akrobatyczne w wykonaniu zespołu Le Parkour, przygotowane specjalnie z myślą o nowym modelu Antara. Świetlne efekty specjalne na podłodze stoiska oraz kolumny z light boxów oświetlają dalsze atrakcje, takie jak część ekspozycji z pojazdami z gamy OPC. Na pozostałej kreatywnie zaprojektowanej powierzchni wystawowej Opla obejrzeć można także pokazy techniczne, akcesoria i dodatkowe części wyposażenia.
W hali 2.1 Opel po raz pierwszy przygotował oddzielne stoisko dla pojazdów dostawczych. Główne miejsce zajmują tam nowe wersje modeli Vivaro i Movano.
Światowa premiera modelu Antara
Po entuzjastycznym przyjęciu koncepcyjnego modelu GTC crossover podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2005, Opel prezentuje w Paryżu model Antara w wersji produkcyjnej na krótko przed wprowadzeniem go do sprzedaży. Wzbogacając swoją ofertę o nowy crossover z napędem na obie osie, Opel zdecydowanie powraca do segmentu, który już od dłuższego czasu zdominowany jest przez marki spoza Europy. Ten technicznie zaawansowany 5-osobowy pojazd oferuje dynamiczny i elegancki design oraz inteligentny, aktywny napęd na cztery koła, przestronne wnętrze, bardzo wysoki poziom funkcjonalności i zwiększoną wysokość siedzeń.
Atrakcyjny wizualnie kontrast między zdecydowanie solidnie prezentującą się dolną częścią nadwozia a zwartymi powierzchniami karoserii podkreśla uniwersalny charakter Antary. We wnętrzu, uzupełnieniem przestronnej kabiny z wynoszącą 933 milimetry i zarazem największą w tej klasie przestrzenią na nogi z tyłu jest przedział bagażowy o pojemności maksymalnej 1 420 litrów. Przestrzeń bagażową Antary można aranżować według potrzeb przy pomocy siatek, poprzecznych ścianek, drążków i haczyków mocowanych w dwóch listwach na ściankach bocznych, co pozwala podzielić ją na oddzielne sekcje. Opel zastosował równie uniwersalne rozwiązania także na zewnątrz w przypadku innowacyjnego systemu transportowego Flex Fix. Pomimo swojej dużej pojemności, crossover nie zajmuje więcej miejsca niż średniej wielkości samochód osobowy (długość x szerokość x wysokość: 4,57 x 1,85 x 1,70 metra).
Inteligentny, aktywny układ napędu na cztery koła Antary z elektrohydraulicznym mechanizmem różnicowym zapewnia bezpieczną i zwrotną jazdę oraz łączy w sobie korzyści tradycyjnego napędu na przednią oś – niewymagające wysiłku manewrowanie, stabilność podczas przyspieszania oraz większą dynamikę jazdy, z zaletami napędu na obie osie. Antara może się również pochwalić nowoczesnym 4-kanałowym układem ABS i ESP oraz systemem DCS (Descent Control System). DCS pozwala kierowcy w bezpieczny sposób utrzymać stałą prędkość nawet na stromych zjazdach bez potrzeby hamowania. Warto wspomnieć, że jest to standardowy element wyposażenia w segmencie Antary. Osiągi tego nowoczesnego crossovera pod względem zużycia paliwa także czynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym. 2,0-litrowy turbodiesel z wtryskiem common-rail o mocy 110 kW/150 KM zużywa jedynie 7,5 litra paliwa na 100 km. Dostępne są również dwa silniki benzynowe: 2,4-litrowa jednostka o mocy 103 kW/140 KM oraz najmocniejszy, szczególnie płynnie pracujący i dopracowany silnik V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 167 kW/227 KM.
Nowa Corsa
Tuż przed swoim debiutem rynkowym, zaplanowanym na 7 października w Niemczech, Corsa czwartej generacji prezentuje swoje zalety: ekscytujący design ze sportową, atletyczną sylwetką, nowo zaprojektowany układ jezdny, zapewniający bezpieczną i szybką jazdę na zakrętach, niezwykłe, nowoczesne rozwiązania techniczne, wnętrze o wysokiej jakości, mnóstwo przestrzeni i liczne pomysłowe rozwiązania, takie jak zintegrowany tylny system transportowy Flex-Fix. Ten popularny Opel ma wszystko, czego potrzeba, aby wyrobić sobie wysoką pozycję w europejskich rankingach sprzedaży. Nowy model otrzymał dobre oceny również pod względem bezpieczeństwa. Podczas testów Euro NCAP (European New Car Assessment Programme), nowej Corsie przyznano najwyższy, 5-gwiazdkowy wynik w zakresie bezpieczeństwa pasażerów oraz dobre noty za zastosowane w niej rozwiązania służące bezpieczeństwu dzieci-pasażerów i przechodniów.
Zdecydowanie różniące się od siebie, 3-drzwiowe, przypominające coupe oraz 5-drzwiowe rodzinne modele Corsy zostały dostosowane do potrzeb różnych klientów. Model 3-drzwiowy, charakteryzujący się wyraźnie zaznaczonymi konturami i przypominającą samochody coupe linią dachu, jest przeznaczony dla osób młodych i młodych duchem, podczas gdy 5-drzwiowa Corsa z dłuższą linią dachu i większymi szybami bocznymi prawdopodobnie bardziej przypadnie do gustu rodzinom. Krótkie zwisy i wyraźnie zaznaczone błotniki nad tylnymi kołami podkreślają mocny i sportowy charakter Corsy, który widoczny jest również w jej stylowym i eleganckim wnętrzu. Rzucające się w oczy nowe elementy wyposażenia, takie jak podświetlane pokrętła z funkcją przycisku tworzą ciepłą i zachęcającą atmosferę. Wykończenie lakierem fortepianowym w wybranych wersjach wyposażeniowych nadaje wnętrzu wyrafinowanego wyglądu i ustanawia nowe standardy w tym segmencie pojazdów. Również pod względem ogromnej różnorodności elementów wyposażenia opcjonalnego – sama gama zestawów audio-informacyjnych obejmuje pięć różnych systemów o mocy maksymalnie 150 Watt – Corsa nie ma sobie równych w swojej klasie.
Nowa Corsa, która początkowo dostępna będzie z trzema silnikami benzynowymi i trzema turbodieslami z systemem common-rail, spełnia najwyższe standardy również pod względem dynamiki i bezpieczeństwa jazdy. Przykładem na to może być jej układ kierowniczy: szczególną zaletą zależnego od prędkości, elektronicznego wspomagania układu kierowniczego jest zmienna, a w wersji Sport – progresywnie zmienna – krzywa reakcji. Ta zastosowana po raz pierwszy w tym segmencie technologia zmienia przełożenie układu kierowniczego, aby dopasować działanie wspomagania do każdych warunków drogowych. Zakres działania układu wspomagania oferuje różne tryby począwszy od szybkiej, ekstremalnie sportowej jady po manewrowanie. Perfekcyjnym uzupełnieniem układu kierowniczego Corsy są systemy ABS i ESP najnowszej generacji, które oferują takie dodatkowe funkcje, jak wspomaganie hamowania na zakrętach CBC (Cornering Brake Control) czy kontrola hamowania na prostych odcinkach SLS (Straight-Line Stability), a także układ wykrywania utraty ciśnienia w oponach DDS. Nowością w tym segmencie pojazdów jest także połączenie w jednym reflektorze świateł dynamicznie i statycznie doświetlających zakręty.
Pojazd koncepcyjny CorsaVan
Koncepcyjny pojazd studyjny CorsaVan, który Opel przedstawia po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Paryżu, może pochwalić się sportowym wyglądem, wysoką jakością wykończenia wnętrza i dużą przestrzenią bagażową. Ten oparty na 3-drzwiowej Corsie model pokazuje, jak dynamiczny styl Corsy może wyglądać po zastosowaniu go w małym miejskim samochodzie dostawczym.
Koncepcyjna CorsaVan występuje w tym samym błyszczącym, intensywnym czerwonym kolorze, co Opel GT, który zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie. Aby stworzyć wyraźny kontrast, panele, które w koncepcyjnej Corsie Van zastępują tylne szyby boczne, są w kolorze czarnym. Wśród wyraźnie sportowych akcentów znalazły się czerwone zaciski przednich hamulców, 17-calowe pięcioramienne obręcze z lekkich stopów oraz dodatki z gamy OPC, takie jak zderzaki, boczne listwy progowe i tylny spojler.
Sportowe fotele z tapicerką z czarnej skóry i czerwonymi podpórkami bocznymi na oparciach oraz pokryte lakierem fortepianowym powierzchnie, podobne do tych z Corsy Cosmo, ożywiają dwumiejscowe wnętrze. Koncepcyjna Corsa napędzana jest 90-konnym silnikiem CDTI o pojemności 1,3 litra współpracującym z 6-biegową skrzynią biegów, podczas gdy niskie, sportowe zawieszenie ze zmiennym, progresywnym wspomaganiem układu kierowniczego Corsy Sport zapewnia znakomitą zwrotność w czasie jazdy.
Opel GT: Legendarny samochód sportowy powraca
Wspaniałe nazwy nie muszą być długie. Tak naprawdę, dla wielu fanów motoryzacji Opel GT jest kultowym samochodem sportowym z lat 70. Pomimo swojego niepowtarzalnego wyglądu, nowy Opel GT, którego niecierpliwie oczekiwany debiut rynkowy zaplanowany jest na wiosnę 2007 r., jest prawdziwym następcą tego klasycznego samochodu sportowego. Jak dowiodła już tego jego wiosenna premiera w Genewie, GT ma w sobie to, czego potrzeba, aby oczarować publiczność. Jazda nowym Oplem GT to sama przyjemność, dzięki tylnemu napędowi, równomiernemu rozłożeniu masy i 2-litrowemu benzynowemu silnikowi ECOTEC o mocy 191 kW/260 KM z bezpośrednim wtryskiem. Pozwala on przyspieszyć od zera do setki w ciągu 5,7 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość ok. 230 km/h (wstępne dane).
Dodatkową atrakcją nowego roadstera GT jest składany materiałowy dach, który pozwala cieszyć się jazdą odkrytym pojazdem, czego właściciele pierwszego modelu GT nie mogli zasmakować. Po złożeniu, dach całkowicie chowa się pod pokrywą, co jeszcze bardziej podkreśla sportową sylwetkę GT z jej krótkimi zwisami i szeroko rozstawionymi 18-calowymi kołami.
Sportowy kwintet pojazdów OPC
Samochody marki Opel z gamy OPC wiodą prym pod względem najlepszych osiągów w dynamice jazdy. I jest to znaczące osiągnięcie, biorąc pod uwagę standardy ustanowione już przez "zwykłe" modele. Od teraz Vectra OPC jest jeszcze mocniejsza, dzięki jej udoskonalonemu 2,8-litrowemu silnikowi V6 z turbosprężarką z podwójnym wlotem i zmiennymi fazami rozrządu. Po wprowadzeniu tej najnowszej zmiany, ta najmocniejsza jednostka zapewnia teraz moc 206 kW/280 KM (poprzednio 188 kW/255 KM), a dzięki zoptymalizowanemu zawieszeniu jej osiągi są jeszcze bardziej imponujące niż kiedykolwiek wcześniej. Vectra sedan przyspiesza teraz do setki w ciągu jedynie 6,3 sekundy (6,5 s w przypadku kombi), podczas gdy maksymalna prędkość w obu wersjach wynosi 250 km/h.
Meriva OPC dołączyła do gamy pojazdów marki Opel o wysokich osiągach na początku tego roku. Dysponując 180-konnym silnikiem z turbodoładowaniem, który zapewnia mu maksymalną prędkość równą 220 km/h, ten 5-osobowy wielofunkcyjny pojazd nie ma sobie równych w segmencie minivanów. 4-cylindrowy turbodoładowany silnik ECOTEC o pojemności 1,6-litra osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 230 Nm w szerokim zakresie obrotów od 2 200 do 5 500 obr/min. W połączeniu ze standardową 6-biegową, manualną skrzynią biegów i sportowym zawieszeniem zapewnia to temu minivanowi imponujące osiągi. Meriva OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 8,2 sekundy. Standardowy system Overboost może w razie potrzeby chwilowo zwiększyć moment obrotowy o ok. 15 proc., gwarantując dodatkowo ekscytujące osiągi.
Podobnie jak wszystkie modele OPC, Astra OPC i Zafira OPC również imponują dynamicznymi wnętrzami i wyglądem. Dwulitrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 177 kW/240 KM pozwala przyspieszyć ten przypominający coupe 3-drzwiowy model do setki w ciągu 6,4 sekundy i rozpędzić go do maksymalnej prędkości równej 244 km/h. Zafira OPC z tym samym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 7,8 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 231 km/h, co czyni z niej najszybszy produkowany obecnie van na świecie.
IDSPlus2, opracowany przez Opla system zawieszenia najnowszej generacji, jest szczególnie dobrze dopasowany do zaawansowanych standardów gamy tradycyjnie sportowych pojazdów Opla. System IDSPlus2 zastosowano w Zafirze OPC oraz w specjalnie dostrojonej wersji w obu modelach Vectry OPC. System zawieszenia IDSPlus2 z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzowania (CDC) i zoptymalizowaną kontrolą przechyłów bocznych i położenia nadwozia łączy w precyzję kierowania i czynne bezpieczeństwo z wysokim komfortem jazdy.
Astra TwinTop
Astra TwinTop trafiła do sprzedaży w maju i już wygrywa w testach porównawczych samochodów produkcyjnych. Wyróżnia się tym, iż jest uznawana za coupe wśród kabrioletów oraz elegancką linią nadwozia i nowatorską technologią swojego składanego dachu. Składający się z trzech elementów dach można w pełni złożyć po naciśnięciu jednego przycisku w czasie krótszym niż 30 sekund, co pozwala cieszyć się jazdą odkrytym pojazdem. System wspomagający załadunek pojazdu o nazwie Easy Load jest wyjątkowym rozwiązaniem w tej klasie i ułatwia ładowanie i wyjmowanie bagaży nawet przy złożonym dachu. Innowacyjna technologia składanego dachu Astra TwinTop nie tylko zapewnia maksymalnie 440 litrów przestrzeni bagażowej, ale również pozytywnie wpływa na sportowe, eleganckie proporcje samochodu z jego klinowatym kształtem i wznoszącą się linią nadwozia oraz łukowato opadającą linią dachu. Również tylna część nadwozia Astry TwinTop jest proporcjonalnie ukształtowana. Niezależnie od tego, czy dach jest otwarty, czy złożony, nie znajdziemy tam pokaźnego tyłu, który mógłby zepsuć wygląd pojazdu.
Pod względem technologicznym, model TwinTop korzysta ze sprawdzonych rozwiązań z Astry trzeciej generacji. Wśród nich znalazła się szeroka gama silników, z czteroma jednostkami benzynowymi (o mocy od 77 kW/105 KM do 147 kW/200 KM) i jednym 1,9-litrowym dieslem CDTI o mocy 110 kW/150 KM z wtryskiem common-rail i filtrem cząstek stałych w standardzie. Najmocniejszą jednostką jest 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 147 kW/200 KM, zapewniający maksymalną prędkość wynoszącą 237 km/h. Tym, co jeszcze bardziej wyróżnia Astrę TwinTop od konkurentów, są unikalne i nowoczesne rozwiązania, takie jak adaptacyjny system zawieszenia IDSPlus (Interactive Driving System) z elektroniczną kontrolą amortyzowania CDC, trybem jazdy sportowej (SportSwitch) i połączone z układem kierowniczym, biksenonowe reflektory adaptacyjne AFL (Adaptive Forward Lighting).
Vivaro i Movano
Kilka dni po swojej premierze, która odbyła się podczas międzynarodowego salonu pojazdów dostawczych w Hanowerze, nowe wersje Opla Vivaro i Movano zostały teraz zaprezentowane publiczności w Paryżu.
Vivaro wchodzi na rynek z odświeżonym wyglądem, nowymi i mocniejszymi silnikami (spełniającymi normy emisji spalin Euro 4), udoskonalonymi rozwiązaniami technologicznymi, nowymi wersjami z opuszczanymi burtami – w tym jedną wersją z niską platformą ładunkową na wysokości jedynie 640 milimetrów – oraz poszerzoną gamą wyposażenia. Nowa wersja Movano również oferuje nowe, mocniejsze silniki i jest dostępna dodatkowo z systemem ESPPlus.
Zamówienia na nowe wersje można składać już od lata, a Vivaro trafi do salonów już w październiku (Movano w listopadzie). Dzięki tym dwóm modelom, Opel wzmocni swoją obecność w rosnącym segmencie pojazdów dostawczych o masie do 3,5 tony.
W przypadku Vivaro Opel nie tylko utrzymał, ale i poddał dalszym pracom rozwojowym podstawową, udaną koncepcję modelu Vivaro z dobrze znanym dachem Jumbo. Atrakcyjny design pojazdu dopełnia charakterystyczna chromowana listwa z logo Opla na osłonie chłodnicy oraz zaprojektowane na nowo przednie reflektory i lampy tylne.
W nowej wersji Vivaro zastosowano również liczne modyfikacje techniczne, nie wspominając już o całkowicie zmienionej gamie silników. Turbodoładowane silniki wysokoprężne z wtryskiem common-rail zapewniają lepsze osiągi od swoich poprzedników i zużywają praktycznie taką samą ilość paliwa. Najmocniejsze 2,5-litrowe jednostki CDTI o mocy 107 kW/146 KM wyposażono w bezobsługowe filtry cząstek stałych w standardzie i są opcjonalnie dostępne ze zautomatyzowaną 6-biegową przekładnią manualną Tecshift, która pozwala obniżyć zużycie paliwa o 6 proc.
Opel prezentuje w Paryżu również szeroką gamę swoich obecnych modeli. Cała gama, od miejskiej Agili po prestiżowe Signum, proponowana na rok 2007, jest bardziej zróżnicowana i atrakcyjna niż kiedykolwiek wcześniej. Dowodem tego, jak dużą wagę Opel przywiązuje do dynamiki swoich pojazdów, jest większy wybór sportowych obręczy kół z szerokimi oponami dla niemal każdego dostępnego modelu. Pod tym względem podwójną atrakcją jest Astra GTC z panoramiczną szybą przednią. To opcjonalne, ekskluzywne w skali światowej i innowacyjne rozwiązanie składa się z szyby rozciągającej się od maski aż do środkowego tylnego słupka i zapewnia całkowicie nowe poczucie przestrzeni i widoczności. Aby zagwarantować optymalną funkcjonalność samochodu, przewidziano dla niego wyposażenie dodatkowe obejmujące przydatnego asystenta parkowania ParkPilot i praktyczne mocowania w bagażniku. W Astrze 1.3 CDTI zastosowano nową skrzynię biegów – sprawnie działającą i wygodną w użyciu 6-biegową przekładnię manualną Easytronic. Najnowszym dodatkiem w dużej rodzinie modeli marki Opel jest wersja Combo Sport. To idealne uzupełnienie pakietu Arizona obejmuje większy prześwit, 16-calowe obręcze z lekkich stopów i komfortowe rozwiązania, takie jak wyprofilowane siedzenia, aluminiowe pedały i pokrytą skórą kierownicę.