MotoNews.pl

Opel Grandland X z optymalną przyczepnością przez cały czas

Opel Grandland X z optymalną przyczepnością przez cały czas12.03.2018
Kierowcy rozglądający się za kompaktowym SUV‑em, zwłaszcza jeżeli często poruszają się po nieutwardzonych lub śliskich drogach, powinni zainteresować się Oplem Grandlandem X z opcjonalnym aktywnym systemem kontroli trakcji IntelliGrip.

IntelliGrip zapewnia optymalną przyczepność i stabilność na każdej nawierzchni. W zależności od warunków jazdy kierowca Grandlanda X z przednim napędem może wybrać odpowiedni tryb kontroli trakcji za pomocą pokrętła na konsoli środkowej. Układy elektroniczne natychmiast dostosowują rozkład momentu obrotowego na poszczególne koła i działanie ESP (elektronicznego programu stabilizacji) do wybranego trybu.

„Sportowo-użytkowy Opel Grandland X oferuje liczne innowacje, takie jak kamera 360°, adaptacyjne w pełni diodowe światła przednie oraz ergonomiczne fotele z atestem. Sprawiają one, że jazda samochodem jest bezpieczniejsza i dostarcza więcej przyjemności. Dzięki IntelliGrip kierowcy mogą korzystać z tych wszystkich udogodnień zawsze, na różnych nawierzchniach” - powiedział Peter Küspert, dyrektor zarządzający ds. sprzedaży i marketingu.
Opel Grandland X

IntelliGrip może pracować w pięciu różnych trybach:

  • Normal / On-road (normalny/drogowy): Tryb „Normal” jest ustawiony domyślnie przy uruchomieniu silnika. ESP i kontrola trakcji są skalibrowane do standardowych warunków jazdy w mieście, na autostradzie lub poza miastem.
  • Snow (śnieg): Tryb „Snow” zapewnia optymalną trakcję na oblodzonej i zaśnieżonej nawierzchni przy prędkości do 50 km/h. Układ kontroli trakcji reguluje poślizg przednich kół, hamując koło, które straciło przyczepność w trakcie przyspieszania oraz przekazując moment obrotowy na drugie przednie koło.
  • Mud (błoto): Ten tryb dopuszcza większy poślizg koła przy przyspieszaniu. Buksowanie koła, które ma mniejszą przyczepność przy ruszaniu pozwala pozbyć się błota z bieżnika, co ułatwia odzyskanie przyczepności. Jednocześnie koło z lepszą przyczepnością otrzymuje większa porcję momentu obrotowego. Ten tryb jest aktywny do prędkości 80 km/h.
  • Sand (piasek): Ten tryb dopuszcza niewielkie jednoczesne buksowanie obydwu napędzanych przednich kół, pozwalające utrzymać pojazd w ruchu i zapobiegające ugrzęźnięciu.
  • ESP Off (wyłączony ESP): W tym trybie ESP i kontrola trakcji są wyłączone przy prędkości do 50 km/h. Ze względów bezpieczeństwa po jej przekroczeniu IntelliGrip włącza się automatycznie w trybie „normalnym”.
Opel Grandland X

IntelliGrip dostosowuje podział momentu obrotowego między przednie koła zgodnie z wybranym trybem, zezwalając na utratę przyczepności, gdy jest to konieczne. Pozwala to na uzyskanie optymalnej równowagi między przyczepnością a jej zrywaniem przy przyspieszaniu.

Innowacyjna technologia IntelliGrip jest dostępna ze wszystkimi konfiguracjami zespołu napędowego oferowanymi w Grandlandzie X w ramach opcji „Grip & Go”, wraz z pięcioramiennymi obręczami kół 7,5J x 18” z lekkiego stopu i wielosezonowymi oponami 225/55 R18, we wszystkich wersjach wyposażenia.


Źródło: Opel
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata