Nowy elektryczny samochód rajdowy zasilany akumulatorem o pojemności 50 kWh przechodzi obecnie liczne testy wytrzymałości i osiągów w Centrum Testowym w Dudenhofen. Producent chce w ten sposób upewnić się, że 136‑konna Corsa‑e Rally rozwijająca maksymalny moment obrotowy 260 Nm sprosta wysokim standardom ADAC Opel e‑Rally Cup. Inaugurację pierwszego na świecie jednomarkowego rajdowego pucharu samochodów elektrycznych zaplanowano na koniec lata 2020 roku. Pierwszy sezon Pucharu będzie obejmował co najmniej osiem rund, które zostaną rozgrane w 2020 i 2021 roku głównie w ramach Rajdowych Mistrzostw Niemiec (DRM). Ogłoszenie ostatecznego harmonogramu jest planowane na Targach Motoryzacyjnych w Essen (30 listopada – 8 grudnia 2019 r.).
Opel Corsa‑e Rally
Opel Corsa‑e Rally zostanie zaprezentowany uczestnikom mistrzostw oraz przedstawicielom mediów już w najbliższy weekend (18–19 października) podczas finału sezonu DRM 2019, w czasie rajdu ADAC 3-Städte wokół Freyung w Dolnej Bawarii. Prezentację serii ADAC Opel e‑Rally Cup oraz związanej z nią koncepcji wspólnej promocji Opla i ADAC zaplanowano na piątek — o godzinie 13:00 dla zespołów i o 14:00 dla dziennikarzy. Elektryczny samochód rajdowy będzie wystawiony w strefie serwisowej we Freyung w trakcie obu dni rajdowych. Na pytania dziennikarzy i innych zainteresowanych odpowie obecny na miejscu Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport.
Opel Corsa‑e Rally
„Entuzjaści niemieckiej sceny rajdowej mogli już przeczytać o modelu Opel Corsa‑e Rally oraz podziwiać go w trakcie oficjalnej światowej premiery na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Teraz mamy przyjemność zaprezentować ekspozycyjny egzemplarz zespołom rajdowym podczas finału sezonu DRM. Kilku potencjalnych uczestników Pucharu, także z zagranicy, przybyło na ADAC 3‑Städte Rallye specjalnie po to, by zobaczyć samochód i dowiedzieć się więcej o naszej przyszłościowej koncepcji na miejscu. Liczymy na te spotkania i nawiązanie kontaktów z zespołami” — powiedział Jörg Schrott.
Opel Corsa‑e Rally