Klienci będą mogli wybrać spośród dwóch pojemności akumulatora, w zależności od potrzeb. Nowy Opel Vivaro‑e będzie dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh zapewniającym zasięg do 200 kilometrów oraz z akumulatorem 75 kWh, który pozwoli na przejechanie 300 kilometrów na jednym ładowaniu (wg WLTP[1]). W ślad za coraz większym zapotrzebowaniem na bezemisyjne dostawy w strefach zurbanizowanych rosnąć będzie także popyt na lekkie pojazdy użytkowe z napędem wyłącznie elektrycznym.
Vivaro‑e jest oparty na opracowanej przez grupę uniwersalnej platformie EMP2, która umożliwia stosowanie zarówno konwencjonalnych, jak i zelektryfikowanych zespołów napędowych. Wprowadzając Vivaro‑e, firma Opel poszerza ofertę w segmencie szczególnie efektywnych lekkich pojazdów użytkowych. Premierę kolejnego elektrycznego dostawczego Opla — modelu Combo‑e — zaplanowano na 2021 rok.
Opel Vivaro e
„Opel stawia na elektryczność. Do 2024 roku wszystkie modele naszej marki będą oferowane w wersjach zelektryfikowanych” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Każdy samochód będzie można zamówić również w takiej odmianie. Zelektryfikowane lekkie pojazdy użytkowe będą miały szczególne znaczenie na ostatnim odcinku trasy w strefie miejskiej, zarówno w przewozie osób, jak i towarów. Dlatego bardzo się cieszę, że Vivaro‑e będzie dostępny już w przyszłym roku, a zelektryfikowane wersje Opli Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life pojawią się w 2021 roku”.
Trzy generacje: Opel Vivaro odnosi sukcesy w Europie od 2001 roku
Dzięki nowemu Vivaro‑e niemiecka marka będzie kontynuować historię sukcesu, która zaczęła się od pierwszej generacji modelu w 2001 roku. Vivaro A był oferowany do 2014 roku, głównie jako kombi, furgon oraz platforma do zabudowy. Przez ten czas Opel dostarczył klientom ponad 650 000 egzemplarzy Vivaro. W 2014 wprowadzono drugą generację — do połowy bieżącego roku Opel sprzedał około 310 000 tych samochodów.
Opel Vivaro e
Trzecia odsłona Opla Vivaro dotarła do dealerów kilka tygodni temu. Wielofunkcyjny lekki pojazd użytkowy jest teraz dostępny w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). W porównaniu z poprzednikiem ma także o 200 kg większą ładowność (maks. 1400 kg) oraz może holować przyczepę cięższą o pół tony (do 2500 kg). Większość wersji nowego Vivaro ma tylko 1,90 m wysokości, co pozwala na wjazd na podziemne parkingi. Zwiększył się również komfort kierowcy i pasażerów. Liczne nowoczesne technologie i systemy wspomagające kierowcę — w tym adaptacyjny układ kontroli trakcji IntelliGrip, panoramiczna kamera cofania obejmująca kąt 180 stopni czy systemy multimedialne — są dostępne jako opcje. W codziennej pracy pomagają też takie rozwiązania, jak elektrycznie sterowane przesuwane drzwi oraz system FlexCargo ułatwiający przewożenie dłuższych przedmiotów.