We współpracy z Bertone Opel zaprojektował kolejną wersją popularnego modelu Astra, której światowa premiera odbędzie się na Genewskim Salonie Motoryzacyjnym (1-11.03.2001). Wersja ta to elegancki, sportowy, dwudrzwiowy kabriolet. Składany dach tego samochodu należy do wyposażenia seryjnego, jest półautomatyczny a jego obsługa jest bardzo prosta. W pierwszej kolejności należy przekręcić rączkę na dachu i wypchnąć go lekko ku górze, następnie przyciskając odpowiedni przycisk w trzy sekundy otworzymy lub zamkniemy dach.
Na życzenie dostępny jest pilot umożliwiający w pełni automatyczne sterowanie dachem. Jego złożenie powoduje, iż chowa się on całkowicie w bagażniku pozostawiając do dyspozycji jeszcze 330 litrów jego pojemności. Tylna szyba wykonana została z odpornego na zadrapania szkła i dostępna jest także w wersji ogrzewanej.
Do napędu Astry Cabrio zastosowano trzy czterocylindrowe silniki Ecotec: 1,6-litrowy silnik benzynowy 74 kW (100 KM), 1,8-litrowy o mocy 92 kW(125 KM) i 2,2-litrowy o mocy 108 kW (147 KM). Ta ostatnia jednostka pozwala na rozwinięcie prędkości powyżej 200 km/h.
Do wyposażenia seryjnego auta należy centralny zamek z pilotem, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu, fotele sportowe "easy entry" z funkcją pamięci dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz kierownica ustawiana w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Pakiet bezpieczeństwa obejmuje: aktywne zagłówki z przodu, przednie i boczne poduszki powietrzne, napinacze trzypunktowych pasów bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, ABS. Elektroniczny program stabilizacyjny ESP i kontrola trakcji TC plus należą do wyposażenia standardowego w połączeniu z silnikiem 2,2 l.