Detroit/Rüsselsheim. Przedstawiciele General Motors potwierdzili dzisiaj, że nowa Astra poszerzy pod koniec 2007 roku gamę modeli marki Saturn. Trzy- i pięciodrzwiowe wersje tego kompaktowego modelu będą sprzedawane w USA i Kanadzie, a produkowane w Antwerpii.
Carl-Peter Forster, Prezes General Motors Europe, mówi: "To kolejny przykład na to, jak możemy wzmocnić nasze poszczególne marki poprzez międzykontynentalną współpracę w ramach GM. Astra odegrała kluczową rolę w odmłodzeniu marki Opel i będzie ważnym dodatkiem do odnawianego właśnie asortymentu modeli marki Saturn".
Nowa Astra odegra istotną rolę w zapewnieniu marce Saturn jednej z najświeższych gam modelowych w całym amerykańskim przemyśle samochodowym. Na swoim krajowym rynku marka Saturn koncentruje się na oferowaniu innowacyjnych produktów o wysokich standardach technologicznych, dobrym stosunku wartości do ceny i wzorcowej obsłudze klienta.
"Astra idealnie pasuje do salonów Saturna dzięki europejskiemu stylowi i dynamice jazdy" – twierdzi Jill Lajdziak, Dyrektor Generalny Saturna. – "Jest to także symbol naszych wysiłków, których celem jest szybkie wprowadzanie nowych samochodów na rynek i odnawianie gamy modeli marki Saturn w bezprecedensowym tempie". Dzięki takim modelom jak roadster Sky, średniej wielkości sedan Aura, crossover Outlook, nowy kompaktowy crossover Vue i Astra, żaden Saturn z gamy modelowej na 2008 r. nie będzie na rynku dłużej niż 20 miesięcy.
Od dnia rynkowej premiery w marcu 2004 roku w Europie sprzedano ponad 1,2 miliona egzemplarzy trzeciej generacji Astry, która zajmuje obecnie drugie miejsce w zachodnioeuropejskim rankingu najlepiej sprzedających się samochodów klasy kompaktowej. Nowa wersja Opla Astra dostępna jest w salonach od lutego z nowymi elementami designu i nowymi silnikami. W przyszłości nabywcy Astry będą mogli wybierać spośród 11 silników o mocy od 90 do 240 KM. Dzięki dwóm nowym jednostkom benzynowym 1.6 i dwóm unowocześnionym, turbodoładowanym silnikom wysokoprężnym 1.7 CDTI z systemem wtrysku common-rai,l Astra oferowana jest z gamą wyjątkowo wydajnych jednostek napędowych. Jesienią 2007 roku asortyment dostępnych modeli zostanie poszerzony o czterodrzwiowego sedana, któremu przepowiadana jest wyjątkowa popularność na silnych, rozwijających się rynkach Europy Środkowej i Wschodniej.
Wiceprezes GM, Bob Lutz, nakreślił szerszy konspekt współpracy: "Saturn i Opel pasują do siebie w naturalny sposób. Mają wspólne cechy demograficzne i podobne pozycjonowanie marki na swoich rynkach. Współpraca między nimi oznacza, że każda z tych marek będzie miała silną, szeroką gamę modeli, utworzoną w jak najbardziej oszczędny sposób - bez konieczności dzielenia się wszystkim".