Dzięki nowej Corsie Opel wrzuca właśnie najwyższy bieg. Po udanym debiucie rynkowym czwartej generacji małego bestsellera, Opel wypuszcza właśnie na drogę jego usportowiona wersję. Wariant OPC to kwintesencja dynamicznego charakteru Corsy, zapewniająca największą zwinność i kontrolę obiecującą czystą przyjemność z jazdy.
Turbodoładowany silnik 1,6 litra o mocy 141 kW/192 KM sprawia, że kompaktowy trzydrzwiowy pojazd rozpędza się od zera do 100 km/h w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 225 km/h. Maksymalny moment obrotowy sięga 230 Nm, ale może być chwilowo zwiększany do ponad 260 Nm dzięki funkcji "overboost". Moc przenoszona jest na przednią oś poprzez sześciobiegową skrzynię biegów. Takie osiągi we wszystkich sytuacjach drogowych, najnowszemu członkowi rodziny modeli OPC gwarantuje doskonały napęd. Przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h na piątym biegu zajmuje zaledwie 6,7 sekundy. Corsa OPC zużywa 7,9 litra paliwa na 100 km, co jest świetnym wynikiem w klasie samochodów wyczynowych. Pojazd zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca, tuż przed premierą rynkową.
Również wygląd tego wariantu Corsy odzwierciedla jego czysto sportowe ambicje. Uwagę w OPC zwraca spoiler dachowy, a także silnie zarysowane spoilery z przodu i z tyłu, z przypominającymi skrzela wlotami i wylotami powietrza. Elementy wykończenia, takie jak ciemny tłumik, centralnie umieszczona trójkątna końcówka rury wydechowej i specjalnie zaprojektowane lusterka, to tylko kilka przykładów wyjątkowej uwagi, jaką poświęcono rozwijając śmiały i sportowy charakter Corsy.
Po wprowadzeniu wielu modyfikacji układ jezdny Corsy OPC ma wyjątkową, jeszcze bardziej sportową charakterystykę. Dzięki wielu godzinom spędzonym na torze testowym Nürburgring Nordschleife, inżynierowie uzyskali doskonałą równowagę pomiędzy charakterystyką jezdną a pewną kontrolą pojazdu.
Najważniejsze zmiany obejmują silniejsze profile tylnej osi i zmieniony kąt tylnej belki skrętnej, nowe ustawienie resorów/amortyzatorów, obniżenie zawieszenia o 10 mm i zastosowanie większego stabilizatora. Standardowo oferowany układ ESP, który można w razie potrzeby odłączyć, także został dostosowany do sportowego charakteru pojazdu. Nowa Corsa OPC wyposażona jest fabrycznie w 17-calowe koła z lekkich stopów z oponami 215/45 R17, a opcjonalnie może otrzymać felgi 18-calowe i opony o szerokości 225 mm. Duże 16-calowe hamulce z charakterystycznymi niebieskimi zaciskami zapewniają wydajne hamowanie: z przodu Corsa OPC wyposażona jest w wentylowane tarcze w rozmiarze 308, a z tyłu tarcze o średnicy 264 mm.
Sportowy charakter dominuje również we wnętrzu Corsy OPC. Oprócz typowych dla OPC progów, wskaźników z chromowanymi obwódkami i czerwonymi wskazówkami oraz wlotów powietrza w niebieskich obwódkach (dostępnych także w wersji srebrnej), uwagę zwraca spłaszczona na dole i obleczona skórą kierownica. Nawiązaniem do samochodów sportowych jest także niebieskie (lub opcjonalnie srebrne) zwieńczenie koła kierownicy, zaś fortepianowy lakier konsoli centralnej i aluminiowe pedały podkreślają sportowy, niepowtarzalny charakter wnętrza o bardzo wysokiej jakości.
Wyróżniają się tu szczególnie nowo zaprojektowane sportowe fotele Recaro połączone z zagłówkami. Zabezpieczają one zarówno kierowcę, jak i pasażera z przodu zintegrowanymi poduszkami powietrznymi ? to debiut w tego rodzaju fotelach.
Wprowadzenie Corsy poszerza prowadzony przez Opla program OPC do pięciu modeli. Najmocniejsza Vectra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM dostępna jest w wersji sedan i kombi. Zafira OPC - najszybszy na świecie seryjnie produkowany van, osiągający prędkość maksymalną 231 km/h - i Astra OPC mają dwulitrowe silniki turbo o mocy 177 kW/240 KM. Meriva OPC napędzana jest silnikiem podobnym do tego, który dostępny będzie w Corsie: moc 132 kW/180 KM, prędkość maksymalna ponad 220 km/h.
"Modele OPC są ucieleśnieniem czystego sportu, łączącym w sobie markę, emocje i pasję. Dlatego odmiana OPC doskonale pasuje do nowej Corsy. Uważana jest ona za samochód dla młodych ludzi, który zapewnia mnóstwo radości z jazdy" – mówi Alain Visser, dyrektor ds. europejskiego marketingu Opla.