Opel Astra szóstej generacji – całkowicie nowy model, wyróżniający się śmiałą i przejrzystą stylistyką, a także innowacyjnym wyposażeniem technologicznym – otwiera nową erę. Na polskim rynku wersja pięciodrzwiowa z licznymi funkcjami podwyższającymi komfort i bezpieczeństwo w standardzie oferowana jest w konkurencyjnej cenie podstawowej już od 82 900 zł (wszystkie ceny są sugerowanymi cenami detalicznym z VAT w Polsce).
Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje liczne i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości czy wykrywanie senności kierowcy. Wersję podstawową napędza żwawy trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (81 kW/110 KM) łączony z sześciobiegową przekładnią manualną.
Klienci preferujący jazdę z napędem elektrycznym również znajdą dla siebie odpowiednią nową Astrę już na samym początku jej obecności na rynku. Po raz pierwszy Astra jest dostępna w wersji zelektryfikowanej. Ceny Astry Hybrid zaczynają się od konkurencyjnego poziomu 152 900 zł. Samochód oferuje solidny zapas mocy przy maksymalnej efektywności: układ hybrydowy zapewnia łączną moc 133 kW/180 KM i aż 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP1: 1,1–1,0 l/100 km; emisja CO2: 26–22 g/km). W trybie elektrycznym nowa Astra Hybrid może przejechać do 61 km (WLTP2) bez emisji spalin.
„Nowy Opel Astra to fantastyczny, pełen emocji samochód! Uwagę przykuwa śmiała i przejrzysta stylistyka z przednim panelem Vizor. Ponadto w naszym nowym kompaktowym modelu oferujemy szczególnie niskie zużycie paliwa, innowacyjne technologie oraz szeroki wybór zespołów napędowych z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz układem hybrydowym plug-in. Od samego początku klienci mogą zamawiać odpowiednią dla siebie wersję napędu, w zależności od preferencji i profilu użytkowania samochodu.” - mówi Adam Męciński, dyrektor marki Opel w Polsce.
Dbałość o szczegóły: Astra łączy odważne wzornictwo z najnowszą technologią
Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki, czyli Opel Vizor. Nowy model został opracowany z troską o najdrobniejsze detale.
Wraz z nową Astrą do klasy kompaktowej wchodzą też technologie, innowacje i systemy wspomagające kierowcę, które dotychczas klienci znali tylko z pojazdów reprezentujących wyższe segmenty. Jednym z przykładów jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System przeniesiony wprost z flagowych Opli Insignia i Grandland składa się ze 168 elementów LED i nie ma odpowiedników w klasie kompaktowej ani średniej.
Skok w czasie nastąpił także we wnętrzu Astry nowej generacji. Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Pod względem intuicyjności i łatwości obsługi nowa Astra przewyższa wszystkie dotychczasowe modele Opla.
Typowy dla marki jest również wyjątkowy komfort siedzenia w nowym kompakcie. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.; AGR) oferują wzorcową ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach. Kierowca może liczyć na wsparcie opcjonalnych najnowocześniejszych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny czy Intelli-Vision zapewniający widok otoczenia pojazdu w promieniu 360 stopni.