Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu. W najbliższych miesiącach fundamentem elektryfikacyjnej ofensywy marki z Rüsselsheim będzie nowa generacja Opla Astry. Pierwsze egzemplarze pięciodrzwiowej Astry dotrą do klientów wiosną. Od samego początku samochód można będzie kupić także jako hybrydę plug‑in. W 2023 r. do oferty dołączy w pełni elektryczna Astra‑e.
„Nowa Astra została zaprojektowana z zaangażowaniem i dbałością o najdrobniejsze szczegóły. To także pierwszy samochód, który prezentowałem po objęciu stanowiska dyrektora generalnego firmy Opel, więc z tym bestsellerem klasy kompaktowej łączy mnie szczególna więź” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor generalny firmy Opel. „Nowość rynkowa, opracowana od strony stylistycznej i technicznej w głównej siedzibie firmy w Rüsselsheim, będzie także produkowana w tutejszych zakładach, dostarczając nam dodatkowej dynamiki. Nie mogę się już doczekać wiosny, by zobaczyć nową Astrę w salonach sprzedaży oraz u naszych klientów”.
„Opel jest właśnie stąd, z Hesji. Od wielu pokoleń nie tylko jeździ się tu Oplem, ale marka jest tutaj również produkowana i projektowana. Centrala firmy w Rüsselsheim jest pracodawcą liczącym się w całym regionie. Fakt, że linię montażową nowej Astry ulokowano właśnie w tym mieście jest więc szczególnie satysfakcjonujący. W ten sposób Opel podkreśla swoje zaangażowanie w ten zakład. Sama Hesja jako kraj związkowy również stara się o to, by producent samochodów miał tu dobre warunki do produkcji oraz prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. W branży motoryzacyjnej zachodzą obecnie strukturalne przemiany. Rząd landu będzie nadal wspierał firmę Opel w skutecznym stawianiu czoła tym wyzwaniom. Uruchomienie produkcji nowego modelu oraz plany przejścia na elektryczną mobilność w 2028 r. wyraźnie potwierdzają, że jest to firma myśląca przyszłościowo” – powiedzieli premier Hesji Volker Bouffier i minister gospodarki Tarek Al-Wazir.
„O powierzeniu produkcji tego fascynującego modelu fabryce w Rüsselsheim zadecydowała jej rosnąca konkurencyjność” – powiedział Ralph Wangemann, dyrektor zarządzający ds. personalnych. „Ta inwestycja umożliwi pracę na dwie zmiany, a kwalifikacje, zaangażowanie i zapał pracowników będą odgrywały ważną rolę w przyszłym sukcesie naszej nowej Astry”.
„Zespół doskonale poradził sobie mimo licznych restrykcji związanych z pandemią. Jesteśmy bardzo dumni, że to u nas powstaje Astra – nowoczesny i bardzo popularny wśród klientów samochód klasy kompaktowej, wyróżniający się najwyższą jakością” – powiedział dyrektor zakładu, Michael Lewald.
Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki, czyli Opel Vizor. Nowy model został opracowany z troską o najdrobniejsze detale. Wraz z nową Astrą do klasy kompaktowej wchodzą też technologie, innowacje i systemy wspomagające kierowcę, które dotychczas klienci znali tylko z pojazdów reprezentujących wyższe segmenty. Jednym z przykładów jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System przeniesiony wprost z flagowych Opli Insignia i Grandland składa się ze 168 elementów LED i nie ma odpowiedników w klasie kompaktowej ani średniej.
Skok w czasie nastąpił także we wnętrzu Astry nowej generacji. Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Pod względem intuicyjności i łatwości obsługi nowa Astra przewyższa wszystkie dotychczasowe modele Opla.
Typowy dla marki jest również wyjątkowy komfort siedzenia w nowym kompakcie. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oferują wzorcową ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach. Kierowca może liczyć na wsparcie opcjonalnych najnowocześniejszych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny czy Intelli-Vision zapewniający widok otoczenia pojazdu w promieniu 360 stopni.