Szeroka oferta ergonomicznych foteli z atestem AGR ("Aktion Gesunder Rücken" – "kampanii na rzecz zdrowych pleców", czyli niemieckiego stowarzyszenia promującego badania nad profilaktyką bólu pleców) jest kluczowym elementem kliento-centrycznego podejścia firmy Opel do mobilności. Obecnie nabywcy samochodów niemieckiego producenta mogą zamawiać fotele AGR do nowego Opla Astry, Opla Crosslanda i Opla Grandlanda.
Jednak prace nad fotelami w firmie Opel nigdy nie ustają, więc wkrótce dostępna będzie kolejna seria – tym razem przeznaczona specjalnie do usportowionych Astry GSe i Astry Sports Tourer GSe, oczywiście również z atestem AGR.
Fotele w Oplu muszą zapewniać nie tylko komfort, ale także prawidłowe podparcie kręgosłupa – przez całą podróż, zwłaszcza na dalekich trasach. Nie jest więc niespodzianką, że innowacyjna niemiecka marka (która w tym roku obchodzi 160‑lecie) jako pierwsza zaoferowała przyjazne dla pleców fotele w samochodzie klasy średniej. Był to Opel Signum zaprezentowany w 2003 roku, wyposażony w ergonomiczne fotele atestowane przez ekspertów z AGR.
Takie rzeczy tylko w GSe: stylowe i ergonomiczne sportowe fotele z atestem AGR
Nowe sportowe fotele do modeli GSe to najnowsze dzieło specjalistów z firmy Opel. Eleganckie fotele w Astrze GSe i Astrze Sports Tourer GSe mają tapicerkę z czarnej alcantary i wyjątkowo wysokie górne segmenty oparcia. Unikatowa konstrukcja ze zintegrowanym zagłówkiem jest wykończona wyrazistym szarym paskiem zgrzanym elektrycznie z oparciem. Tę precyzyjną technikę zastosowano po raz pierwszy w samochodzie produkowanym seryjnie. Fotele GSe zwracają też uwagę wzorem szwów u podstawy oparcia oraz na siedzisku, a także żółto-czarnym logo GSe w górnej części oparcia.
Odpowiedni fotel (z atestem AGR) dla każdego: funkcje i regulacje na każdą podróż i styl jazdy
Opel oferuje już różne fotele AGR o profilu bardziej komfortowym lub sportowym. Aby kierowca i pasażer z przodu mogli podróżować w wygodnej i przyjaznej dla pleców pozycji, fotele AGR mają regulację ustawień w 10 kierunkach dla kierowcy i 6 dla pasażera. Niezależne od profilu każdy fotel można regulować na wiele sposobów – po stronie kierowcy często elektrycznie. Można go między innymi przesuwać wzdłużnie, zmieniać wysokość, kąt pochylenia siedziska i oparcia oraz podparcie ud i lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Fotele mają też funkcję ogrzewania.
Komfort użytkowania atestowanego przez AGR fotela kierowcy można podnieść jeszcze bardziej, zamawiając dostępną w niektórych wersjach opcję wentylacji. Funkcja pamięci ustawień przydaje się natomiast wtedy, gdy na długich trasach zmieniają się osoby za kierownicą.