Wraz z nadejściem jesieni słońca jest coraz mniej za oknem, a dni stają się coraz krótsze. Dla kierowców oznacza to konieczność zachowania wzmożonej ostrożności podczas jazdy, ponieważ widoczność pogarsza się późnym popołudniem. Jednakże dla kierowców samochodów marki Opel nie jest to problem.
Adaptacyjna nieoślepiająca technologia Intelli-Lux LED®
Adaptacyjna nieoślepiająca technologia Intelli-Lux LED® jest dostępna we wszystkich segmentach samochodów niemieckiej marki, począwszy od najnowszej generacji Opla Corsy i przyciągającego wzrok Opla Mokki. Opcjonalne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® najnowszej generacji są dostępne także w modelach Opel Astra i Opel Astra Sports Tourer oraz Opel Grandland.
Innowacyjne rozwiązanie dla małych samochodów: Nowa Corsa z udoskonalonymi reflektorami matrycowymi Intelli-Lux LED®
Marka Opel pokazała, jak udostępnia wszystkim swoje innowacje, oferując od 2019 roku mały samochód Corsa z matrycowymi reflektorami Intelli-Lux LED®. Inżynierowie nieustannie pracują nad dalszymi udoskonaleniami, a model nowej generacji w naturalny sposób czerpie korzyści z tego zaangażowania. W rezultacie, reflektory matrycowe w nowej Corsie składają się z 14 indywidualnie sterowanych elementów LED – podobnie jak w Oplu Mokka – które zapewniają jasność jak na stadionie, „wycinając” pozostałych użytkowników drogi z jeszcze większą precyzją niż wcześniej.
Opel Astra i Opel Grandland przenoszą technologię reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® na jeszcze wyższy poziom. Dzięki łącznie 168 elementom LED (po 84 w każdym reflektorze), reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® zawsze tworzą jednolity wzór światła, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Reflektory z charakterystycznymi wąskimi kloszami „wycinają” z wiązki światła pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. Dzieje się to z niezwykłą dokładnością, w ułamkach sekund. Pozostały obszar pozostaje w pełni oświetlony światłami drogowymi. Astra i Grandland wyznaczają więc standardy w swoich klasach.
Technologia Intelli-Lux LED® przewyższa oświetlenie ksenonowe i konwencjonalne, ponieważ strumień światła jest bardziej precyzyjny i mocniejszy. Gdy samochód opuszcza obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych, ale długość i rozkład snopa światła są stale regulowane. Inni uczestnicy ruchu nie są więc oślepiani, natomiast pozostała część drogi i jej otoczenie nadal są jasno oświetlone. Segmenty diodowe są automatycznie ponownie włączane, gdy światła innych pojazdów znikną z „pola widzenia” systemu.
Dzięki reflektorom Intelli-Lux LED® kierowcy samochodów marki Opel mogą też znacznie wcześniej zauważyć obiekty na poboczu. Mają zatem więcej czasu na reakcję – na przykład, gdy na jezdnię nagle wybiegnie zwierzę.
Systemy Intelli-Lux LED® nie tylko podnoszą bezpieczeństwo, ale także świetnie się prezentują. W nowych Oplach Corsa, Mokka, Astra i Grandland reflektory są integralną częścią charakterystycznego pasa przedniego Opel Vizor.
Jasność jak w dzień i wysoka wydajność: w pełni diodowe oświetlenie w samochodach Opla
Podobnie wydajne i nowoczesne systemy LED firma Opel oferuje także w innych modelach. Na przykład Opel Corsa jest wyposażony w system pełnego oświetlenia LED obejmujący reflektory, światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła tylne. W Oplu Crosslandzie adaptacyjne w pełni diodowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, asystentem świateł drogowych i automatyczną kontrolą zasięgu są dostępne jako opcja.
Najnowocześniejsze systemy LED firmy Opel są również trwalsze i bardziej efektywne energetycznie w porównaniu z tradycyjnymi reflektorami. W porównaniu z żarówkami halogenowymi, żarówki LED zużywają o ponad 80 procent mniej energii, wytwarzając taką samą moc oświetlenia.