Adaptacyjne, nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED®, które nowa Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów już w 2019 r., są teraz jeszcze lepsze i bardziej precyzyjne dzięki 14 elementom LED (po siedem w każdym reflektorze). Systemy wspomagania kierowcy wykorzystujące kamery i radary umożliwiają bezpieczniejszą i bardziej zrelaksowaną jazdę.
Nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED
Już od 2019 roku, adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory Intelli-Lux LED® Matrix Light potwierdzają, że model Corsa udostępnia teraz wszystkim innowacje zarezerwowane dotychczas dla wyższych segmentów. Inżynierowie nieustannie pracują nad dalszym rozwojem, a nowa Corsa czerpie korzyści z ich zaangażowania. Łącznie czternaście indywidualnie sterowanych elementów LED zapewnia jasność jak na stadionie, „wycinając” pozostałych użytkowników drogi z jeszcze większą precyzją niż wcześniej.
Gdy tylko samochód opuści obszar zabudowany, reflektory matrycowe automatycznie przełączają się w tryb świateł drogowych. Elementy LED są sterowane przez przednią kamerę o wysokiej rozdzielczości i nieustannie dostosowują zasięg i rozkład wiązki świetlnej do ruchu drogowego i otoczenia. Reflektory „wycinają” z wiązki światła pojazdy nadjeżdżające z przeciwka, bez oślepiania kierowców tych pojazdów, podczas gdy kierowca Corsy może cieszyć się optymalną widocznością w nocy, zapewniając sobie więcej czasu na reakcję, na przykład, gdy na jezdnię nagle wybiegnie zwierzę.
Kamera i radar: zaawansowane systemy wspomagania kierowcy
Liczne zaawansowane systemy wspomagania kierowcy oferowane w modelu Opel Corsa i umożliwiające bezpieczniejszą oraz bardziej zrelaksowaną jazdę, są oparte na technologii kamer i radarów. Rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i inne informacje drogowe, które są następnie wyświetlane w centrum informacyjnym kierowcy. System utrzymania pojazdu w pasie ruchu, w połączeniu z tempomatem adaptacyjnym precyzyjnie utrzymuje samochód na środku pasa ruchu, a kierowca musi jedynie trzymać ręce na kierownicy, lekko ją dotykając.
System ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu wykorzystuje zamontowane w przednim i tylnym zderzaku czujniki ultradźwiękowe do powiadamiania kierowcy o obecności ruchomych obiektów w martwych polach po obu stronach i z tyłu samochodu. W odpowiednim lusterku bocznym zapala się symbol ostrzegawczy.
Wykorzystując przednią kamerę i czujniki radarowe, tempomat adaptacyjny automatycznie reguluje odległość między samochodem a poprzedzającym go pojazdem, zwalniając lub przyspieszając w zależności od dystansu wybranego przez kierowcę. Jeśli poprzedzający samochód zwalnia, Corsa również zwalnia – przy automatycznej skrzyni biegów i napędzie elektrycznym nawet do całkowitego zatrzymania, jeśli zaistnieje taka potrzeba. Jeśli poprzedzający samochód znów przyśpiesza, Corsa również przyspiesza, by osiągnąć ustawioną prędkość, automatycznie utrzymując wybrany bezpieczny odstęp.
Corsa oferuje również oparty na kamerze i radarze automatyczny system awaryjnego hamowania (system ostrzegania przed kolizją z automatycznym układem hamowania awaryjnego i systemem wykrywania pieszych). Oparty na kamerze układ działa przy prędkościach od 5 do 85 km/h. W przypadku zbyt szybkiego zbliżenia się do poprzedzającego pojazdu lub pieszego, system emituje sygnał ostrzegawczy i wyświetla komunikat w centrum informacyjnym kierowcy. W przypadku wysokiego ryzyka wystąpienia kolizji, układ hamulcowy jest gotowy i, jeśli to konieczne, uruchamiane jest hamowanie awaryjne pozwalające uniknąć lub, przy wyższych prędkościach, zminimalizować skutki potencjalnej kolizji.
System wykrywania zmęczenia kierowcy rozpoznaje oznaki potencjalnego zmęczenia kierowcy, monitorując jego zachowanie za kierownicą i czas trwania podróży oraz ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów dźwiękowych i wizualnych na trzech poziomach, że czas zrobić sobie przerwę. Poziom wykrytego zmęczenia jest wyświetlany na pasku cyfrowego zestawu wskaźników.
Corsa pomaga kierowcy wjeżdżać i wyjeżdżać z miejsc parkingowych, wykorzystując w tym celu:
- Czujniki parkowania (standardowe wyposażenie zamontowane z tyłu pojazdu) mierzą odległość pomiędzy samochodem a potencjalnymi przeszkodami z tyłu i ostrzegają za pomocą sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu przed potencjalnymi zderzeniami.
- Flank Guard ostrzega za pomocą sygnałów dźwiękowych i wskazań na wyświetlaczu przed obiektami, z którymi samochód może zetknąć lub zderzyć się z boku (typu słupek lub ściana) podczas manewrowania z niską prędkością.
- Panoramiczna kamera cofania o wysokiej rozdzielczości: dodatkowa pomoc podczas parkowania; zwiększa kąt widzenia tego co dzieje się za samochodem do 180 stopni, umożliwiając kierowcy dostrzeżenie przeszkód zbliżających się z prawej lub lewej strony.