Najlepiej sprzedający się mały samochód, który niedawno podczas odbywających się w Monachium targów IAA Mobility 2023 świętował swoją światową premierę, zachwyca nową stylistyką, w tym charakterystycznym pasem przednim Opel Vizor i dumnie prezentującą się nazwą na pokrywie tylnej. Najlepiej sprzedający się mały samochód roku 2021 i 2022 w Niemczech i Wielkiej Brytanii będzie dostępny w salonach dealerskich od października.
Zaawansowane technologie sprawiają, że tym nowym modelem podróżuje się przyjemniej. Nowa Corsa oferuje jako opcję w pełni cyfrowy kokpit oparty na platformie Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies z nowym, intuicyjnym systemem informacyjno-rozrywkowym i 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Adaptacyjne, nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED, które Corsa wprowadziła do segmentu małych samochodów w 2019 roku, zostały jeszcze bardziej rozwinięte i teraz składają się z 14 elementów LED.
Zaawansowaną technologię można znaleźć również pod maską. Corsa Electric oferuje teraz mocniejszy silnik, a także nowy akumulator zapewniający zasięg do 405 kilometrów w cyklu WLTP. Ponadto nowa Corsa stanie się wkrótce pierwszym modelem Opla, który będzie dostępny jako hybryda z układem 48-woltowym. Nowa Corsa oferuje więc klientom bezkonkurencyjny w tym segmencie wybór napędów, od czysto elektrycznego, poprzez hybrydowy, aż po wysokowydajne silniki spalinowe.
Niezależnie od wszystkich nowych funkcji i wyposażenia, ceny pozostają na dotychczasowym poziomie. W Polsce cena wyjściowa nowej Corsy Electric to 174 700 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT, bez dopłat). Nową Corsę Electric – w abonamencie SimplyDrive dla przedsiębiorców – można również użytkować w Polsce już za 975 zł netto miesięcznie.
Klienci, którzy wolą konwencjonalny układ napędowy mogą zamówić najlepiej sprzedający się mały samochód w atrakcyjnej cenie tylko 77 200 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Nową Corsę z silnikiem spalinowym klienci indywidualni mogą również użytkować w Polsce już za 825 zł brutto miesięcznie w abonamencie SimplyDrive. Pod maską podstawowego wariantu modelu kryje się wydajny silnik benzynowy o mocy 55 kW/75 KM (zużycie paliwa według WLTP4: 5,4-5,3 l/100 km, emisja CO2 120 g/km; obie wartości w cyklu mieszanym).
Wszystko na pokładzie: nowa Corsa i Corsa Electric z bogatym wyposażeniem
Każda nowa Corsa wyposażona jest już w standardzie w liczne technologie i systemy wspomagające kierowcę. Lista wyposażenia obejmuje m.in. system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania pieszych, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system wykrywania zmęczenia kierowcy.
Dodatkowe elektroniczne systemy wspomagające sprawiają, że jazda i manewrowanie są bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Wyposażenie obejmuje również system Flank Guard wspomagający parkowanie oraz nową, panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości. Design nowej Corsy stał się jeszcze bardziej nowoczesny i bardziej stylowy za sprawą niepowtarzalnego pasa przedniego Opel Vizor i nazwy „Corsa” umieszczonej na środku pokrywy tylnej.
Klienci, którzy wolą elektryczną, lokalnie bezemisyjną jazdę mogą wybierać spośród dwóch w pełni elektrycznych układów napędowych: nowej opcji o mocy 115 kW/156 KM i zasięgu do 405 kilometrów, a także sprawdzonego już wariantu o mocy 100 kW/136 KM z jeszcze lepszym zasięgiem wynoszącym do 357 kilometrów (WLTP2), a dzięki 260 Nm dostępnego od razu maksymalnego momentu obrotowego, obie wersje Corsy Electric zapewniają dużą przyjemność z jazdy.
Oprócz standardowego wyposażenia Corsy, wersje elektryczne posiadają cyfrowe centrum informacyjne kierowcy, system multimedialny (kompatybilny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto) z kolorowym ekranem dotykowym, automatyczną klimatyzację, ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW, hamowanie rekuperacyjne, pompę ciepła i 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z diamentowym szlifem.
Dzięki licznym nowym funkcjom, Corsa tworzy również nowoczesną atmosferę we wnętrzu. Najważniejszym jego elementem jest opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z nowym systemem informacyjno-rozrywkowym (w zależności od wariantu modelu) obejmującym zintegrowaną platformę Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies6. Po raz pierwszy bezprzewodowe smartfony kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto mogą być podłączone za pośrednictwem systemu multimedialnego i ładowane bezprzewodowo.