Nowy Opel Astra Electric GS oferuje przyjemność prowadzenia połączoną z lokalnie bezemisyjną jazdą nawet na dłuższych trasach. W Polsce można go nabyć za atrakcyjną miesięczną ratę leasingową w wysokości 945 zł netto. Zasięg określony zgodnie z metodologią WLTP wynosi do 418 km bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie. Astra Electric to nie tylko cichy, ale i lekki samochód, bowiem waży zaledwie 1.679 kilogramów. To duża zaleta, odczuwalna przy każdym naciśnięciu pedału gazu i na każdym zakręcie.
Nowa Astra Electric podkreśla elektryzującą przyjemność czerpaną z jazdy również poprzez inspirującą, wyrazistą i śmiałą stylistykę w tym specjalne 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz topowe wyposażenie. W standardzie dostępne są liczne systemy wspomagania kierowcy – od systemu ostrzegania przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem awaryjnym przy niskich prędkościach, po adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go i kamerę Intelli-Vision 360 stopni.
Ponadto, jako opcja po raz pierwszy w modelu Astra z napędem elektrycznym, dostępny jest system Intelli-Drive 2.0 z półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu i inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy. Wyjątkowy komfort oferuje ergonomiczny fotel kierowcy Active Sport z atestem AGR dostępny w standardzie, a w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel® Pro z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami i systemem multimedialnym zapewnia najlepszą łączność i rozrywkę.
Klienci Opla Astry mogą teraz wybierać spośród większej liczby dostępnych jednostek napędowych niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu z logo „Blitz”. Oprócz bardzo oszczędnych silników spalinowych, Astra jest już dostępna jako zelektryfikowana hybryda plug-in, również w przypadku topowej wersji w gamie Astry GSe.
Emocjonująca, wydajna, praktyczna: radość z jazdy połączona z odpowiedzialnością
Nowa Astra Electric zapewnia czystą przyjemność z lokalnie bezemisyjnej jazdy. Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM i aż 270 Nm momentu obrotowego. Obydwie te wartości są dostępne od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu oraz elastyczność. Niska masa własna wynosząca zaledwie 1.679 kg przyczynia się do uzyskania lepszej dynamiki jazdy. Ponadto, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 lub 160 km/h, nowa Astra Electric osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca Astry Electric może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal lub Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który wyróżnia się efektywną konstrukcją, kompaktowymi rozmiarami i niską wagą oraz zapewnia wzorowy zasięg i krótki czas ładowania. 102 ogniwa akumulatora są umieszczone w 17 modułach i dzięki nim nowa Astra Electric może przejechać nawet 418 kilometrów bez lokalnej emisji spalin zgodnie z WLTP. Ponadto, dzięki dostępnej w standardzie pompie ciepła, nowa Astra Electric zużywa zaledwie 14,8 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (WLTP).
Ten pięciodrzwiowy samochód jest więc nie tylko doskonałym, wydajnym pojazdem do codziennego użytku, ale także idealnym towarzyszem na dłuższych trasach. System hamowania regeneracyjnego zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Nawet gdy elektryczna Astra wymaga ładowania, oznacza to jedynie krótki „pit stop” w punkcie ładowania. Na stacji szybkiego ładowania, przy użyciu prądu stałego o mocy 100 kW, Astra Electric może zostać naładowana do 80% pojemności akumulatora w czasie krótszym niż 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra jest w standardzie wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Akumulator umiejscowiony jest w podwoziu, dzięki czemu we wnętrzu nie zajmuje miejsca przeznaczonego dla pasażerów i bagażu. Nawet przy podniesionych oparciach siedzeń tylnych bagażnik Astry Electric oferuje 352 litry przestrzeni – po złożeniu siedzeń pojemność ta wzrasta do 1.268 litrów. Kolejną zaletą umiejscowienia akumulatora jest również obniżenie środka ciężkości, dzięki czemu Astra Electric ma stabilną pozycję na drodze, a kierowca może zająć sportową pozycję siedzącą. Ponadto sztywność skrętna została zwiększona o 31% w porównaniu z i tak już znakomitymi wartościami innych wariantów modelu Astra.
Opel Astra Electric GS: topowe wyposażenie i topowa stylistyka w standardzie
Dzięki sztywności skrętnej nadwozia i szerokiemu zastosowaniu rozwiązań w zakresie tłumienia hałasu, użytkownicy podróżujący Astrą Electric mają zapewnione komfortowe warunki podróży. Na przykład laminowane szyby (oferowane w standardzie) skutecznie wyciszają wnętrze, zatrzymując hałas i odgłosy z zewnątrz.
Ergonomiczny fotel kierowcy Active Sport zapewnia kierowcom Astry Electric najwyższy komfort siedzenia typowy dla Opla. Fotel z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; „Kampania na rzecz zdrowych pleców”) gwarantuje doskonałą stabilność boczną oraz ma szeroki zakres manualnej i elektrycznej regulacji. Daje to kierowcy poczucie większej integracji z pojazdem i przekłada się na wyjątkowe wrażenia za kierownicą. Podgrzewane fotele i kierownica zapewniają dodatkowy komfort w chłodne dni, a dwustrefowa automatyczna klimatyzacja zapewnia przyjemną temperaturę wnętrza w cieplejszych warunkach.
Dodatkowo nowa Astra Electric oferuje w standardzie liczne technologie i systemy wspomagające kierowcę, w tym m.in.:
- Reflektory Full-LED, a także światła do jazdy dziennej LED, światła przeciwmgielne i światła tylne oraz asystenta świateł drogowych
- System ostrzegania przed kolizją z przodu z automatycznym hamowaniem przy niskich prędkościach i wykrywaniem pieszych
- Asystenta utrzymania w pasie ruchu
- System rozpoznawania znaków drogowych
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go
- System wspomagania parkowania „Parkpilot” z przodu i z tyłu
- Kamerę Intelli-Vision 360 stopni
- Pompę ciepła zapewniającą energooszczędną klimatyzację wnętrza
Swoją premierę świętuje, dostępny jako opcja, system Intelli-Drive 2.0, który koordynuje pracę różnych systemów wspomagających i po raz pierwszy łączy je z inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy i półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu. Jeśli docelowy pas ruchu jest wolny, asystent kieruje Astrę Electric na wybrany pas ruchu za pomocą niewielkich ruchów kierownicą. Inteligentne dostosowanie prędkości zapewnia – po odpowiednim potwierdzeniu przez kierowcę – że samochód odpowiednio zmniejszy lub zwiększy prędkość w zależności od aktualnych ograniczeń prędkości. Oprócz czujników, Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Z kolei adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® Pixel Light złożone aż z 168 elementów LED dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.
W pełni cyfrowy Pure Panel® przenosi kierowcę w świat nowoczesnego kokpitu. Wykorzystując zintegrowaną platformę Snapdragon® Cockpit Platform firmy Qualcomm Technologies, system informacyjno-rozrywkowy Astry Electric oferuje ulepszoną grafikę, multimedia i funkcje komputerowego widzenia obrazu. Intuicyjny w obsłudze interfejs człowiek-maszyna (HMI) z dwoma dużymi 10-calowymi wyświetlaczami przedstawia wszystkie ważne dla kierowcy informacje, takie jak stan naładowania akumulatora lub zasięg i umożliwia, za pomocą jednego przycisku, sterowanie klimatyzacją. A dzięki dużemu wyświetlaczowi projekcyjnemu e-HUD i funkcji rozpoznawania naturalnego głosu, oczy kierowcy są cały czas skupione na drodze.
Astra Electric już na pierwszy rzut oka jest zaproszeniem do ekscytującej, dynamicznej jazdy. Nowy, elektryczny model w gamie Opla oferuje w standardzie czarne błyszczące, 18-calowe, pięcioramienne obręcze kół ze stopów lekkich, podkreślające śmiały i przejrzysty wygląd modelu. Dwukolorowe nadwozie – czarny lakier na dachu i bocznych lusterkach kontrastujący z resztą nadwozia – sprawia, że Opel Astra Electric niewątpliwie przyciąga wzrok.