Ten bestseller w segmencie samochodów kompaktowych jest jednym z pierwszych samochodów kombi z napędem elektrycznym na rynku. Nowy Opel Astra Sports Tourer Electric jest dostępny w Polsce w atrakcyjnej miesięcznej racie leasingowej w wysokości 999 zł netto. To kompaktowe kombi oferuje dużą przyjemność z jazdy i zasięg do 413 kilometrów według cyklu WLTP, bez zatrzymywania się w celu naładowania akumulatora. Ważąca zaledwie 1.760 kilogramów – mniej niż większość jej konkurentów – nowa Astra Sports Tourer Electric zapewnia również dynamiczne osiągi na drodze.
Nowa Astra Sports Tourer Electric jest już w standardzie wyposażona w liczne elektroniczne systemy wspomagające jazdę i podnoszące komfort. Obejmują one klimatyzację, oświetlenie w technologii LED oraz w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel® z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami i multimedialnym systemem informacyjno-rozrywkowym. W topowej wersji wyposażenia GS Astry Sports Tourer Electric dostępny jest ergonomiczny fotel sportowy Active z atestem AGR, który zwiększa komfort kierowcy.
System ostrzegania o zderzeniu czołowym posiada również funkcję rozpoznawania znaków drogowych i ograniczenia prędkości z funkcją zatrzymania. Kamera Intelli-Vision 360 stopni zapewnia widok wokół pojazdu. Oprócz czarnych obudów lusterek zewnętrznych i 18-calowych obręczy kół z lekkiego stopu, sportową stylistykę GS podkreśla czarny dach, czarna podsufitka oraz czarny błyszczący emblemat Opla i napis Astra z tyłu nadwozia.
„Wraz z nowym Oplem Astrą Sports Tourer Electric rozpoczynamy elektryfikację rynku samochodów kombi. Po raz pierwszy nasz bestseller klasy kompaktowej przeznaczony do pracy i dla rodziny jest w pełni elektryczny. Tak właśnie wygląda wszechstronna, lokalnie bezemisyjna przyjemność z jazdy połączona z odpowiedzialnością. Robimy również wszystko, aby nasza oferta była wyjątkowo atrakcyjna. Od teraz klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów Astry z napędem w pełni elektrycznym – kombi Sports Tourer Electric oraz hatchbacka Astry Electric” – mówi Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce.
Opel niedawno wprowadził do oferty na polskim rynku również pięciodrzwiową Astrę Electric, która jest dostępna w miesięcznej racie leasingowej w wysokości 945 zł netto3.
Przestronny, wszechstronny samochód do codziennego użytku: przyjemność z jazdy bez lokalnej emisji spalin
Nowa Astra Sports Tourer Electric jest wydajna, zachwycająca i przede wszystkim wszechstronna. Silnik elektryczny rozwija moc 115 kW/156 KM, a wynoszący aż 270 Nm maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniając imponującą dynamikę przy ruszaniu. Niska masa własna wynosząca zaledwie 1.760 kg przyczynia się do uzyskania lepszej dynamiki jazdy. Ponadto, o ile w wielu samochodach elektrycznych prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h lub 160 km/h, nowa Astra Sports Tourer Electric osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. W zależności od preferowanego stylu jazdy kierowca może wybrać jeden z trzech trybów: Eco, Normal i Sport.
Energia jest przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh, który wyróżnia się efektywną konstrukcją, kompaktowymi rozmiarami i niską wagą oraz zapewnia wzorowy zasięg i krótki czas ładowania. Astra Sports Tourer oferuje zasięg do 413 kilometrów lokalnie bezemisyjnej jazdy zgodnie z cyklem WLTP1 i zużywa zaledwie 15,0 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów (WLTP4). System hamowania odzyskowego zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Ładowanie akumulatora Astry Sports Tourer Electric do 80 procent pojemności na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania zajmuje około 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra Sports Tourer jest standardowo wyposażona w pokładową trójfazową ładowarkę 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
Oferując wymiary 4,64 x 1,86 x 1,48 metra (dł. x szer. x wys.) i wysokość załadunku wynoszącą około 60 cm, nowa Astra Sports Tourer Electric jest wszechstronnym samochodem, który łączy sportową stylistykę z lokalnie bezemisyjną jazdą i typową dla Opla umiejętnością wydajnego pakowania. Akumulator został praktycznie ukryty pod podwoziem, więc nie zmniejsza ilości miejsca dostępnego dla pasażerów czy bagażu. Nawet przy rozłożonej tylnej kanapie Astra Sports Tourer Electric oferuje 516 litrów pojemności bagażnika. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta nawet do 1.553 litrów. Zapewnia to dużo miejsca, by zmieścić kilka walizek i narzędzia, a także nieporęczne przedmioty, takie jak skrzynie transportowe. Kolejną korzyścią z takiego ulokowania akumulatora jest obniżenie środka ciężkości samochodu, dzięki czemu Astra Sports Tourer Electric stabilnie trzyma się drogi.
Intelli-Drive 2.0, Intelli-Lux LED® i spółka: najlepsze wyposażenie i praktyczne pakiety
Dostępny jako opcja, system Intelli-Drive 2.0 koordynuje pracę różnych systemów wspomagających i po raz pierwszy łączy je z półautomatycznym układem zmiany pasa ruchu i inteligentnym układem dostosowywania prędkości jazdy. Jeśli docelowy pas ruchu jest wolny, asystent kieruje Astrę Sports Tourer Electric na wybrany pas ruchu za pomocą niewielkich ruchów kierownicą. Inteligentny układ dostosowania prędkości zapewnia – po potwierdzeniu przez kierowcę – że samochód odpowiednio zmniejszy lub zwiększy prędkość w zależności od aktualnych ograniczeń prędkości. Oprócz czujników, Intelli-Drive 2.0 wykorzystuje również informacje z sieci bezprzewodowej. Natomiast adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® Pixel Light złożone aż z 168 elementów LED dodatkowo zwiększają bezpieczeństwo.
Aby ułatwić wybór poszczególnych opcji, Opel przygotował dla Astry Sports Tourer Electric praktyczne pakiety, które zostały stworzone z myślą o różnych preferencjach użytkowników. Oferta obejmuje pakiet Tech z reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED® Pixel Light, bezprzewodowym ładowaniem i relingami dachowymi, a także pakiety Comfort z podgrzewaną kierownicą i fotelami lub elektrycznie sterowanym otwieranym dachem, podgrzewaną przednią szybą ThermaTec®, systemem Intelli-Air i sterowaną czujnikiem pokrywą bagażnika.