Elektryczny, hybryda plug-in lub wersja z oszczędnym silnikiem spalinowym – klienci obecnej generacji Opla Astry już wcześniej mogli wybierać spośród różnych rodzajów napędu. Teraz ofertę uzupełniono o kolejny wariant: od dzisiaj Opla Astrę i Opla Astrę Sports Tourer można zamawiać także w wersji z technologią hybrydową 48 V.
Bestseller Opla klasy kompaktowej oferuje zatem szeroką gamę napędów, jakiej nie oferował dotąd żaden inny model marki Opel, zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i w przestronnej wersji kombi Sports Tourer. Ceny nowej Astry Hybrid z bogatym wyposażeniem zaczynają się już od 135 500 zł (cena detaliczna w Polsce z VAT).
Technologia hybrydowa oferuje szeroką gamę korzyści, szczególnie klientom, którzy „stawiają pierwsze kroki” w mobilności elektrycznej, a także kierowcom, którzy jeżdżą w ruchu miejskim z częstym ruszaniem i zatrzymywaniem się, dzięki funkcji rekuperacji: w porównaniu z jej odpowiednikiem z napędem wyłącznie spalinowym, zużycie paliwa i emisja CO2 w nowej Astrze Hybrid są mniejsze o około 14%.
Przy niskich prędkościach, podczas jazdy w mieście klienci mogą poruszać się na napędzie wyłącznie elektrycznym, a zatem lokalnie bezemisyjnie. Gniazdo ani stacja ładowania nie są potrzebne, ponieważ akumulator Astry Hybrid ładuje się podczas zwalniania. Wszystkie elementy układu napędowego są ze sobą optymalnie zestrojone, co przekłada się również na wysoki poziom komfortu jazdy. A dzięki swoim kompaktowym wymiarom, system hybrydowy zajmuje niewiele cennego miejsca w środku.
„Niedawno wprowadziliśmy na rynek jeden z pierwszych w pełni elektrycznych modeli kombi – Astrę Sports Tourer Electric. Teraz, kolejny raz poszerzamy ofertę napędów dostępnych dla naszego bestsellera klasy kompaktowej. Nowa Astra i Astra Sports Tourer Hybrid z technologią 48 V to idealna, przystępna cenowo alternatywa dla każdego, kto pragnie zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin swojego samochodu bez konieczności korzystania z zewnętrznego źródła zasilania. Jednocześnie, dzięki nowej Astrze Hybrid można pokonywać krótkie odległości w trybie w pełni elektrycznym, a tym samym lokalnie bezemisyjnie. Jest to ekscytujący pakiet w atrakcyjnej cenie podstawowej” – powiedział Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce.
Niższe zużycie paliwa, większa przyjemność z jazdy
Układ napędowy nowej Astry i Astry Sports Tourer Hybrid obejmuje akumulator litowo-jonowy, który ładuje się automatycznie w określonych warunkach jazdy, a także nowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100 kW/136 KM. Trzycylindrowy silnik opracowany specjalnie na potrzeby zastosowania w hybrydzie jest dostępny w połączeniu z nową, zelektryfikowaną sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW/28 KM.
Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego, zużycie paliwa i emisja CO2 pięciodrzwiowej Astry Hybrid (zużycie paliwa: 5,1 l/100 km, emisja CO2 113 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: C; cykl mieszany według WLTP1) są niższe w porównaniu do niezelektryfikowanej Astry 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (zużycie paliwa według WLTP: 5,8 l/100 km, emisja CO2 130 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: D; cykl mieszany zgodnie z WLTP) o około 14 procent.
Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście.
Gdy Astra Hybrid zwalnia przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny zaczyna działać jako generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.
W zależności od preferencji, kierowca Astry i Astry Sports Tourer Hybrid może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. Od momentu startu, nowa Astra Hybrid przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i może osiągnąć maksymalną prędkość 210 km/h.
Kolejną zaletą jest kompaktowa konstrukcja systemu. Silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów, a 48-woltowy akumulator znajduje się pod lewym przednim fotelem, dzięki czemu użytkownicy hybrydy mają do dyspozycji pełną przestrzeń bagażową, która w przypadku Astry Sports Tourer Hybrid wynosi nawet 1 634 litry.
Jasne i oczywiste: skrót informacji na temat hybrydy
Tak jak w przypadku każdego Opla Astry i Astry Sports Tourer, użytkownicy wersji hybrydowej mają dostęp do informacji na w pełni cyfrowym, 10-calowym wyświetlaczu informacyjnym. Oprócz standardowych informacji można zapoznać się z interesującymi szczegółami dotyczącymi napędu elektrycznego. Podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, zaś gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało.
Ponadto na ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.
Ponadto każda Astra i Astra Sports Tourer Hybrid w standardzie oferuje bezprzewodowy system multimedialny z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. W razie potrzeby wiele informacji można również wygodnie wyświetlić na opcjonalnym wyświetlaczu projekcyjnym Intelli-HUD, a smartfony można ładować bezprzewodowo.
Oprócz dostępnych w standardzie, najnowocześniejszych systemów wspomagających, technologia taka jak nieoślepiające reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® składające się z łącznie 168 elementów LED czy kamera 360 stopni Intelli-Vision (w standardzie od poziomu wyposażenia GS) zapewniają wszystkim użytkownikom ruchu drogowego najwyższy poziom bezpieczeństwa. Systemy bezkluczykowe „Keyless Start” i „Keyless Open & Start” zapewniają wygodny dostęp do pojazdu.
We wnętrzu kierowca i pasażer z przodu mogą cieszyć się wygodnymi, ergonomicznymi fotelami z certyfikatem AGR. Ponadto Astra Sports Tourer Hybrid oferuje sterowaną czujnikami, elektronicznie otwieraną i zamykaną pokrywę tylną, co ułatwia dostęp do przestrzeni bagażowej.