Nową Mokkę Hybrid ze zelektryfikowanym układem napędowym można już zamawiać w cenie już od 129 900 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce). Połączenie turbodoładowanego silnika benzynowego o mocy 100 kW (136 KM), silnika elektrycznego o mocy 21 kW (28 KM) i zelektryfikowanej sześciostopniowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów pomaga zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 nawet o 20 procent. Przy niskich prędkościach, podczas jazdy w mieście, Mokka Hybrid może poruszać się na napędzie wyłącznie elektrycznym, a zatem lokalnie bezemisyjnie.
"Nowa Mokka Hybrid z 48-woltową technologią plasuje się w naszej gamie Opla Mokka pomiędzy wersją w pełni elektryczną a napędem konwencjonalnym. Dzięki nowemu, zelektryfikowanemu układowi napędowemu jazda Mokką jest jeszcze bardziej wydajna dla naszych klientów. Ci, którzy nie zasiedli jeszcze za kierownicą samochodu elektrycznego, mogą osobiście doświadczyć korzyści płynących z napędu elektrycznego w mieście" - powiedział Patrick Dinger, dyrektor marki Opel w Niemczech.
Nowa Mokka Hybrid: przyjemność z jazdy na napędzie elektrycznym, najwyższa wydajność i komfort
Oprócz trzycylindrowego silnika turbo opracowanego specjalnie dla wersji hybrydowych, układ napędowy nowego Opla Mokka Hybrid obejmuje 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, który automatycznie ładuje się podczas zwalniania. Silnik elektryczny działa wówczas jako generator; zewnętrzne źródło zasilania, takie jak gniazdko lub stacja ładowania nie są konieczne, aby naładować samochód. Ponadto, napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Moment obrotowy z silnika elektrycznego jest dostarczany przede wszystkim przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję CO2. Podczas jazdy z niską prędkością, silnik elektryczny umożliwia także jazdę w pełni elektryczną nawet do jednego kilometra lub do 50 procent czasu jazdy w mieście.
Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.
W liczbach oznacza to oszczędność paliwa na poziomie około 20 procent w porównaniu z modelem z tradycyjnym napędem. Podczas gdy podobna niezelektryfikowana Mokka 1.2 Turbo z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów potrzebuje 6,1 litra na 100 kilometrów zgodnie z WLTP1 (emisja CO2: 137 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: E), nowa Mokka Hybrid potrzebuje tylko 4,9 litra na 100 km (emisja CO2 110 g/km; etykieta oceniająca ślad środowiskowy produktu: C).
Optymalne zestrojenie wszystkich elementów układu hybrydowego nie tylko zwiększa oszczędność paliwa, ale także w znaczny sposób przekłada się na wysoki poziom komfortu jazdy. W zależności od swoich preferencji, kierowcy Mokki Hybrid mogą wybierać pomiędzy trybami jazdy Eco, Normal i Sport. Aby rozpędzić się od zera do 100 km/h, nowa Mokka Hybrid potrzebuje zaledwie 9,1 sekundy i może osiągnąć maksymalną prędkość 207 km/h. Dzięki swoim kompaktowym wymiarom, system hybrydowy zajmuje niewiele cennego miejsca w środku.
Prawie bez zmian: znany kokpit Pure Panel z dodatkowymi wyświetlaczami
Jak zwykle, kierowcy Mokki Hybrid mogą mieć wszystkie najważniejsze informacje w zasięgu wzroku na w pełni cyfrowym kokpicie Pure Panel, w tym centrum informacyjne kierowcy i kolorowy ekran dotykowy. Oprócz standardowych informacji można zapoznać się z interesującymi szczegółami dotyczącymi napędu elektrycznego. Typowe dla hybrydy są na przykład stałe wyświetlacze mocy i prędkości: podczas jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym, dane wyświetlane są na niebiesko, zaś gdy włączony jest silnik spalinowy – na biało.
Ponadto na innym ekranie można prześledzić przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, a także stan naładowania akumulatora oznaczony różnymi kolorami. Najważniejsze dane dotyczące pokonanego dystansu, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu oraz procentu trasy przejechanej wyłącznie w trybie elektrycznym można odczytać na ekranie podsumowania, po wyłączeniu samochodu.