19 lipca podczas konferencji prasowej w serbskim parlamencie, Božidar Đelić, Wicepremier Serbii, Mlađan Dinkić, Minister Gospodarki i Rozwoju Regionalnego, Predrag Bubalo, Minister Handlu i Usług wraz z Zoranem Radojevićem, Dyrektorem Generalnym Grupy Zastava Vozila z siedzibą w Kragujevacu w Serbii, i Duncanem Aldredem, Dyrektorem Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej General Motors Central and Eastern Europe ogłosili zawarcie umowy o montażu samochodów Opel Astra Classic w Serbii. Na jej podstawie Astra Classic będzie montowana w zakładach Zastavy w Kragujevacu z kompletnych zestawów części dostarczanych przez Opla. Wydajność fabryki ma się stopniowo zwiększać, by do 2012 r. osiągnąć poziom 10 000 pojazdów. Wyprodukowane przez ten zakład samochody trafią na rynek serbski.
"Ta umowa umożliwi nam jeszcze szybsze rozwinięcie działalności firmy Opel w Serbii" - powiedział Chris J. Lacey, Dyrektor Generalny General Motors na Europę Środkową i Wschodnią. "Opel ma tu świetną opinię, a teraz będzie mógł oferować klientom atrakcyjny i niezawodny, wyprodukowany w kraju, rodzinny samochód w bardzo konkurencyjnej cenie". Astra Classic będzie sprzedawana wraz z pozostałymi samochodami z gamy Opla za pośrednictwem rozwijającej się sieci profesjonalnych dealerów tej marki.
Jest to znaczący krok naprzód w zakresie zaspokajania potrzeb rozwijającego się rynku w Serbii. W tym ośmiomilionowym kraju samochody Opla sprzedawane są za pośrednictwem sieci 11 dealerów. Spółka General Motors, która sprzedaje w Serbii pojazdy marki Opel i Chevrolet, w pierwszej połowie 2007 r. zwiększyła liczbę sprzedanych egzemplarzy o 93 procent w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. Udział GM w rynku wzrósł z 6,4 procent (dane za cały rok 2006) do 10,6 procent w pierwszych sześciu miesiącach 2007 r. „Decyzja General Motors, by montować Astrę Classic w Kragujevacu, stanowi pozytywny sygnał dla naszej gospodarki i dla innych inwestorów zagranicznych" - stwierdził Zoran Radojevic, Dyrektor Generalny Grupy Zastava Vozila.
Zespół specjalistów General Motors ds. produkcji rozpoczął już współpracę z osobami odpowiedzialnymi za produkcję w zakładzie montażowym Zastavy. Razem przygotują grunt pod transfer niezbędnych technologii i określą, jakie zmiany trzeba będzie wprowadzić w istniejącym wyposażeniu fabryki, by zapewnić spełnienie wysokich standardów GM w zakresie jakości i niezawodności przez montowaną tu Astrę Classic. Do chwili rozpoczęcia produkcji pod koniec 2008 r. Zastava będzie importować gotowe samochody Astra Classic i pełnić rolę dystrybutora tego modelu, współpracując z dotychczasową siecią dealerską Opla na serbskim rynku.