Mały, wszechstronny Opel zostanie zaprezentowany publiczności podczas międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie (13-23 września 2007 r.), zaś na rynku zadebiutuje wiosną 2008 roku. Agila oferuje wyważone proporcje, opływowy kształt i wyrazistą stylistykę. Pasażerowie nadal siedzą dość wysoko w prostej pozycji, ale linia dachu została dynamicznie obniżona i przechodzi obecnie łagodnym łukiem w tył pojazdu. Polepsza to aerodynamiczny współczynnik oporu powietrza Agili, który wynosi 0,35 - niewiele, jak na samochód tej wielkości. Miejski pojazd jest teraz dłuższy o 20 cm i 6 cm szerszy, ale za to 7 cm niższy niż jego poprzednik.
Z przodu widoczna jest typowa stylizacja Opla. Agila patrzy na świat szeroko otwartymi oczami dzięki dużym reflektorom tworzącym całość z kloszami nawiązującymi kształtem do migdałów, znanymi już z modelu Corsa. Zwężenie przedniego i tylnego zderzaka to również typowe elementy Opla, podobnie jak przełamanie maski. Z tyłu uwagę zwracają elementy zaokrąglone. Umiejscowienie wąskich, pionowych świateł, podkreślonych kulistymi kloszami, umożliwiło inżynierom zastosowanie dużej, zapewniającej wygodne ładowanie, klapy bagażnika.
To samo dotyczy wnętrza: dni nudy już za nami. Szeroka gama świeżych kolorów i nowoczesna stylizacja tworzą doskonałą atmosferę, którą pogłębia dodatkowo przestronność kabiny. Wysoko umiejscowione siedzenia tego wszechstronnego, pięciomiejscowego pojazdu zapewniają dobrą widoczność, zaś również wysoko umieszczone dźwignia zmiany biegów i regulacja wysokości położenia koła kierownicy wyposażonego w przyciski sterowania radiem zapewniają łatwość obsługi. Obrotomierz jest wydzielony na panelu instrumentów. Wszystkie inne informacje widoczne są na dużych i wyraźnych okrągłych wskaźnikach.
Jako samochód miejski Agila wyposażona jest też w liczne schowki i skrytki na rzeczy pasażerów. Jednak nie tylko małe przedmioty łatwo w nim przewozić. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych nowy samochód miejski Opla ma zaskakująco duży bagażnik. Jego standardowa wielkość do rolety to 225 litrów, wystarczająco dużo, aby pomieścić na przykład wózek dziecięcy. Proste zwolnienie blokady powoduje położenie oparcia tylnej kanapy, co zwiększa ładowność aż do 1050 litrów - to najwięcej w tym segmencie pojazdów. Tylna kanapa wraz z oparciem dzieli się ponadto w proporcjach 60:40, zapewniając jeszcze większą elastyczność.
Wszystkie modele Agili wyposażone są standardowo w system ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, odłączanie poduszki powietrznej pasażera z przodu i mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX. Zaś dzięki temu, że samochód standardowo wyposażony jest w pięcioro drzwi, małe dzieci można szybko i pewnie zabezpieczyć pasami w foteliku. Standardowe, zwiększające komfort jazdy elementy wyposażenia wersji podstawowej to także progresywne wspomaganie kierownicy, regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera z przodu, wycieraczka tylnej szyby z regulacją szybkości i elektrycznie otwierana tylna klapa z ekranem dotykowym. Wersja Enjoy oferuje jeszcze większy zakres wyposażenia.
W nowej Agili debiutują dwa silniki benzynowe. Opracowane we współpracy z Suzuki mają wspólna konstrukcję - aluminiowy blok i głowicę oraz dwa górne wałki rozrządu. Wersja podstawowa to litrowy silnik, trzycylindrowy. Szesnastozaworowa jednostka wytwarza moc 65 KM (48 kW) i zapewnia prędkość maksymalną 160 km/h1. Czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 wytwarza moc 86 KM (63 kW), zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 12 sekund i prędkość maksymalną 174 km/h (dane dla wersji z pięciobiegową manualną skrzynią biegów). Silnik ten jest opcjonalnie dostępny z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów - to wyjątkowo atrakcyjna kombinacja do jazdy po mieście.
Mistrzem oszczędności wśród jednostek napędowych Agili jest wysokoprężny silnik turbo 1.3 z systemem wtrysku bezpośredniego common-rail. Opracowana przez GM Powertrain jednostka jest bardzo sprawna i stanowi oszczędną alternatywę także w modelach Corsa i Astra. W nowej Agili wytwarza on moc 75 KM (55 kW), zapewnia prędkość maksymalną 162 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w 13,5 sekundy. Mocny diesel o maksymalnym momencie obrotowym 190 Nm jest bardzo ekonomiczny: średnio spala poniżej pięciu litrów na 100 km, co oznacza emisję CO2 na poziomie poniżej 130 g na kilometr(dane ostateczne nie są jeszcze dostępne).
Agila może być jeszcze zwinniejsza - taki właśnie był cel prac nad układem jezdnym. Nowy, dynamiczny charakter pojazdu jest również odczuwalny w jego reakcjach. Układ jezdny Agili, wykorzystujący wahacze trójkątne i kolumny McPhersona z przodu, a belkę skrętną z tyłu, jest zestrojony tak, by jazda dawała jak najwięcej przyjemności. Zależnie od rynku i poziomu wyposażenia Agila może także posiadać system ESP.