...dołącza do wersji pięciodrzwiowej, hatchback, kombi, trzydrzwiowej GTC, OPC, kabrioletu coupé TwinTop i vana. Wykorzystując długi rozstaw osi wersji kombi, nowa Astra sedan oferuje doskonałą dynamikę jazdy połączoną z bogatym pakietem bezpieczeństwa.
Cztery silniki o mocy od 90 do 140 KM będą ważnym dodatkiem, szczególnie na mocnych, chłonnych rynkach w Europie Środkowej i Wschodniej. 67 procent klientów tureckich, którzy decydują się na samochód kompaktowy, wybiera wersję sedan. W Rosji wielkość ta wynosi 65 procent. Opel oczekuje, że mniej więcej jedna trzecia Astry sedan będzie sprzedawana w Rosji i Turcji. Dalsze dziesięć procent zostanie sprzedane w Hiszpanii i Europie Południowowschodniej. Nowa Astra sedan pojawi się na rynku w bieżącym miesiącu.
Nowa Astra sedan to kontynuacja tradycji – dwie pierwsze generacje Astry były dostępne w wersji czterodrzwiowej z dużym, oddzielnym bagażnikiem. Pierwsza nowa Astra sedan zjechała z linii produkcyjnej 23 sierpnia w Gliwicach – to idealna lokalizacja do obsługi rynków Europu Środkowej i Wschodniej, z myślą o których pojazd powstawał. Będzie tam też nadal produkowana poprzedniczka nowej Astry, Astra Classic i Zafira.
Nowy sedan ma progresywny, proporcjonalny design Astry, dynamiczną linię i charakterystyczną dynamikę jazdy oraz oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Konstruktorzy nowego modelu wykorzystali długi rozstaw osi wersji kombi (2703 mm), tworząc przestronne wnętrze i pojemny bagażnik.
Dzięki długości wynoszącej 4587 mm i 490 litrom bagażnika ten czterodrzwiowy sedan o szerokości 1753 mm i wysokości 1458 mm plasuje się w górnej części segmentu samochodów rodzinnych.
W czterodrzwiowej Astrze dostępne są cztery nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne ECOTEC: dwa benzynowe (1.6 /115 KM, 1.8 /140 KM) i dwa wysokoprężne (1.3/90 KM, 1.7/100 KM). Gama przekładni obejmuje pięciobiegowe i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów, czterobiegową automatyczną skrzynię biegów oraz zaawansowaną zautomatyzowaną przekładnię Easytronic.
Astra zapewnia najwyższą zwinność i precyzyjne prowadzenie przy wysokim poziomie bezpieczeństwa jazdy, którego podstawą jest interaktywny układ jezdny IDS z kolumnami McPhersona z przodu i opatentowaną belką skrętną z tyłu. Standardowe elementy bezpieczeństwa dostępne we wszystkich wersjach pojazdu obejmują hamulce tarczowe z przodu, ABS, system wspomagania hamowania w zakrętach (CBC), wspomaganie nagłego hamowania, a także elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPS). System ESPPlus jest opcjonalnie dostępny we wszystkich modelach.
Dzięki bogatemu wyposażeniu standardowemu Astra sedan jest w stanie spełnić coraz większe wymagania klientów. Oferuje ona ponadto rozwiązania opcjonalne, takie jak reflektory biksenonowe, układ wspomagania ruszania pod górę (HSA), elektryczny system dogrzewania "Quickheat" czy tylne czujniki parkowania Park Pilot.
Nowa Astra dostępna jest w trzech wersjach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Już Essentia standardowo oferuje istotne elementy systemu bezpieczeństwa, w tym przednie i boczne poduszki powietrzne oraz system ABS i mocowanie fotelików dziecięcych ISOFIX z tyłu. Komfortowe i praktyczne detale obejmują zamek centralny, elektryczne szyby z przodu, regulację wysokości fotela kierowcy i dzielone w proporcji 60:40 oparcie tylnej kanapy. Astra Enjoy to jeszcze bogatsze wyposażenie standardowe, w tym klimatyzacja, podgrzewane lusterka i CD-Radio CD 30.
Najwyższa wersja Cosmo to dodatkowe wyposażenie o wysokiej jakości, takie jak 16-calowe koła z lekkich stopów, dwukolorowe wykończenie, konsola środkowa wykończona lakierem fortepianowym z dekoracyjnymi, chromowanymi przetłoczeniami oraz obleczona skórą kierownica z nakładkami wykończonymi lakierem fortepianowym.