...który zadebiutował w marcu 2007 roku, nowa wersja GSi promienieje subtelnie sportowym charakterem i jest obecnie dostępna w wersji pięciodrzwiowej.
Mocny silnik 1.6 ECOTEC turbo GSi osiąga moc 110 kW/150 KM przy 5 000 obr. na min., co plasuje ten model pomiędzy Corsą Sport z silnikiem 1.7 CDTI o mocy 92 kW/125 KM, a Corsą OPC z jednostką o mocy 141 kW/192 KM. Jednostka zapewnia prędkość maksymalną 210 km/h i przyspieszenie od zera do 100 km/h w 8,1 sekundy. Obniżone sportowe zawieszenie, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) z progresywną krzywą reakcji i sportowo zestrojony układ ESPPlus oferowany w standardzie zapewniają zwinną jazdę.
"Z radością witamy kolejną wersję GSi w gamie naszych modeli. Zwolennicy Opla wiedzą, co oznacza GSi: dużo radości, dobry stosunek wartości do ceny i brak kompromisów w codziennej eksploatacji", wyjaśnia Alain Visser, Dyrektor Europejskiego Marketingu Opla/Vauxhalla. "Corsa GSi łączy zalety kompaktowych wymiarów z doskonałymi osiągami w całym zakresie obrotów, co w istocie plasuje ją w wyższej klasie samochodów". Udana gama modeli Corsa obejmuje obecnie pięć jednostek benzynowych i trzy wysokoprężne jednostki o mocy od 60 do 192 KM. Od chwili debiutu w październiku 2006 roku w całej Europie sprzedano około 400 000 egzemplarzy nowej Corsy, co przekroczyło wszelkie oczekiwania.
1.6 Turbo ECOTEC: lekki kompaktowy silnik
Silnik 1.6 turbo o mocy 110 kW/150 KM w Corsie GSi zapewnia doskonałe osiągi połączone z oszczędnością i przyjaznym charakterem dla środowiska. Ważąca zaledwie 131 kg kompaktowa jednostka osiąga znaczną moc: Corsa GSi przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,1 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Silnik z sekwencyjnym wtryskiem może pochwalić się nie tylko szybkimi reakcjami, lecz także sporą elastycznością - na piątym biegu GSi przyspiesza od 80 do 120 km/h w 8,2 sekundy.
Maksymalny moment obrotowy wynoszący 210 Nm jest dostępny w zakresie od 1 850 do 5 000 obr. na min., co wraz z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, jest kluczem do imponujących osiągów GSi. Corsa GSi spala zaledwie 7,9 litra bezołowiowej benzyny super na 100 km - to bardzo mało jak na samochód o sportowych osiągach.
Zaawansowana technicznie, lekka konstrukcja to istotna cecha standardowej jednostki napędowej. Wykonany z szarego żeliwa blok z aluminiową głowicą waży tylko 27 kg.
Głowica, miska olejowa i dostosowany do potrzeb sprężarki kolektor z boczną przepustnicą wykonane są z aluminium. Inne ważniejsze elementy budowy silnika turbo GSi o sporej mocy 94 KM na litr pojemności skokowej obejmują szybką sprężarkę z zewnętrznym chłodzeniem wodnym. Jej turbina osiąga 200 000 obr. na min., zaś jej obudowa jest zintegrowana z odlewanym kolektorem - to typowe rozwiązanie Opla, optymalne ze względu na wagę i szybkie reakcje sprężarki.
Inne ważniejsze elementy to chłodnica powietrza dolotowego, zawory wylotowe chłodzone sodem, zmodyfikowany wał korbowy, udoskonalone wałki rozrządu, oraz nowe dwumasowe koło zamachowe.
Jednostka jest również dobrze przygotowana na przyszłość. Wstępny katalizator umieszczony tuż za turbiną wspomaga katalizator główny i zwiększa szybkość reakcji trójdrożnego systemu kontroli spalin. Wraz z nowym, hybrydowym sterowaniem silnikiem jednostka jest doskonale przystosowana do tego, aby spełnić wymagania przyszłej normy emisji spalin Euro 5.
Sportowe ustawienie układu kierowniczego, jezdnego i hamulców
Doskonała dynamika jazdy i zwinność odpowiadają temperamentowi nowej odmiany Corsy. Są one w ogóle charakterystyczne dla czwartej generacji Corsy.
Elektroniczne wspomaganie układu kierowniczego wersji GSi (EPS) reaguje ze zmienną siłą, co znacznie ułatwia manewry. Zmienna krzywa progresywna, unikatowe rozwiązanie w tej klasie pojazdów, zapewnia bardziej bezpośrednie reakcje przy mniejszych ruchach kierownicą, a wraz z dynamicznym układem jezdnym prawdziwie sportowe odczucia.
Inne elementy uprzyjemniające jazdę obejmują odporne na skręcanie nadwozie, obniżone o 18 mm z przodu i o 15 mm z tyłu oraz układ jezdny z ramą pomocniczą z przodu i belką skrętną z tyłu. Podobnie jak w Corsie OPC zapewnia to wersji GSi mocniejszy profil tylnej osi, zwiększający współczynnik toczenia o 25 procent, i zmodyfikowane ustawienia sprężyn/amortyzatorów.
Dzięki układowi ABS i zaawansowanemu systemowi ESPPlus Corsa GSi jest zawsze pod kontrolą: oprócz wspomagania nagłego hamowania, elektronicznego systemu dystrybucji siły hamowania (EBD) i systemu kontroli podsterowności (UCL), w razie potrzeby włącza się oddzielny system wspomagania hamowania w zakrętach (CBC) i układ kontroli jazdy na wprost (SLS). Doświadczeni kierowcy mogą uzyskać jeszcze bardziej sportowe wrażenia po wyłączeniu systemu ESPPlus.
Duży, 16-calowy układ hamulcowy z Corsy OPC zapewnia odpowiednie hamowanie: Corsa GSi wyposażona jest w wentylowane tarcze hamulcowe o grubości 25 mm oraz 308 mm średnicy z przodu i 264 mm z tyłu. Niskoprofilowe opony 215/45 R 17 na siedmioramiennych felgach z lekkich stopów zapewniają optymalną trakcję.
Sportowy, udoskonalony wygląd
Stylistyka Corsy GSi promieniuje sportowym charakterem. Zmiany zewnętrzne obejmują przedni, dolny spojler, dolny i górny spojler z tyłu, progi w kolorze nadwozia, chromowaną końcówkę rury wydechowej i 17-calowe felgi z lekkich stopów.
Dynamiczny charakter wnętrza podkreślają wygodne, czarno/czerwone sportowe fotele z bocznym wsparciem, obleczona skórą kierownica z czerwonymi wstawkami, czerwone pasy bezpieczeństwa, chromowane obwódki wskaźników i aluminiowe nakładki na pedały.
Połączenie prostej radości z jazdy zapewnianej przez wersję GSi i bogatego wyposażenia widoczne jest w bogatej liście standardowych pozycji związanych z komfortem i bezpieczeństwem. Lista ta obejmuje przednie i tylne kurtyny powietrzne, aktywne zagłówki z przodu, klimatyzację, przyciemniane szyby pochłaniające ciepło, zamek centralny ze zdalnym sterowaniem, podgrzewane lusterka, elektryczne szyby z przodu, podświetlane przełączniki i wyświetlacze, lampki do czytania, system audio CD-Radio CD 30 MP3 ze zdalnym sterowaniem z koła kierownicy, regulację wysokości fotela kierowcy, dwupłaszczyznową regulację położenia koła kierownicy, składane oparcie dzielonej w proporcji 1/3:2/3 tylnej kanapy, podwójną podłogę bagażnika, oświetlenie odprowadzające i światła przeciwmgielne. Opcje dostępne w Corsie GSi unikatowe w tej klasie samochodów obejmują halogenowe reflektory z dynamicznie zakrzywiającym się promieniem światła i funkcją statycznego doświetlenia zakrętów.