..."Wiemy, że klienci są bardzo usatysfakcjonowani jej jakością, niezawodnością, funkcjonalnością i uniwersalnością. Teraz dodatkowo uczyniliśmy Zafirę bardziej sportową i wyposażyliśmy ją w bardziej wydajne silniki. Dzięki temu model ten stawia poprzeczkę na nowej wysokości w europejskiej klasie kompaktowych pojazdów wielofunkcyjnych MPV".
Nowa Zafira cechuje się przyciągającymi uwagę stylistycznymi elementami przedniej i tylnej części nadwozia, które nadają jej sportowy charakter. Solidna, szeroka przednia chromowana listwa ze zintegrowanym logo Opla oddaje zwężający się kształt maski i niejako przenosi go na dwuczęściowe i obecnie w całości chromowane listwy osłony chłodnicy. Wyraziste linie otaczające zagłębienia na światła przeciwmgielne są również integralnym elementem dynamicznej stylistyki, która nadaje przedniej części nadwozia klinowaty kształt, a obudowy świateł wyglądają jak chromowane. Zafira Sport może pochwalić się jeszcze bardziej imponującym wyglądem, dzięki swojemu charakterystycznemu i wyrazistemu przedniemu spoilerowi. Łukowaty kształt biegnie od poszerzonych nadkoli nad bocznymi progami aż do wyraźnie zaznaczonego tylnego spoilera. Spośród innych rzucających się w oczy rozwiązań wymienić można dwa przeźroczyste trójwymiarowe elementy w czerwonych światłach tylnych. Uwieńczeniem stylistycznych zmian jest srebrno-biały pasek w tylnych światłach, który przechodzi w chromowaną listwę na tyle pojazdu.
Tym, co podkreśla bardziej dopracowane wnętrze, są błyszczące chromowane oprawki wokół elementów sterowania klimatyzacją i radioodtwarzaczem oraz nowe dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej i drzwi. Wersja Cosmo oferuje wykończenie lakierem fortepianowym na środkowej konsoli i dekoracyjną listwę na kierownicy. Systemy audio-informacyjne z funkcjami nawigacji oraz odtwarzania CD, DVD i MP3 umożliwiają podłączenie zewnętrznych akcesoriów audio, takich jak iPod.
System aranżacji foteli Flex 7, który stał się już znakiem rozpoznawczym Zafiry, jest oczywiście zawsze dostępny. Pozwala szybko przearanżować wnętrze bez kłopotliwego demontażu foteli.
W silnikach postawiono na większą ekonomikę i moc. Dzięki nowemu silnikowi benzynowemu o pojemności 1,6 litra i dwóm turbodieslom 1.7 CDTI z wtryskiem common-rail, w gamie silników dostępne są teraz dodatkowe wysoce wydajne jednostki napędowe. W przyszłości nabywcy Zafiry będą mogli wybierać z gamy dziewięciu różnych silników. Oferują one zakres mocy od 94 KM w napędzanej gazem ziemnym, szczególnie ekonomicznej i przyjaznej dla środowiska wersji Zafiry 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) do 240 KM mocy turbodoładowanego silnika w sportowym i najbardziej luksusowym modelu Zafira OPC. Dzięki tym dwóm silnikom Opel wzbogaca również swój segment o dwa nowatorskie rozwiązania: napędzana gazem ziemnym Zafira, której emisja CO2 wynosi jedynie 138 g/km, utorowała drogę dla tej alternatywnej formy napędu, podczas gdy wersja OPC o mocy 240 KM przejęła rolę pioniera wśród sportowych vanów.
Korzystne koszty eksploatacji gamy modelów Zafira wynikają z szeregu czynników, w tym niskiego zużycia paliwa, nieznacznych wymagań serwisowych, długich okresów między przeglądami, a przede wszystkim z niskiego wskaźnika utraty wartości. To wszystko zadecydowało o przyznaniu vanowi Opla pierwszego miejsca w rankingu Best Value 2006 przez branżowy magazyn Auto Bild.
Nowy, zoptymalizowany pod względem wagi silnik 1.6 TWINPORT ECOTEC ze stałą kontrolą faz wałków rozrządu ma moc 85 kW/115 KM. Ta czterocylindrowa, czterozaworowa jednostka zastępuje 1,6-litrowy silnik o mocy 77 kW/105 KM i spala jedynie 7 litrów paliwa na 100 km. Zapewnia to 4,3-procentową oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednikiem, a jednocześnie pozwala uzyskać lepsze osiągi dzięki większej mocy, czego dowodem jest wyższa o 9 km/h prędkość maksymalna i przyspieszenie od zera do setki w ciągu 13,4 sekund.
Oba nowe silniki 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM i 92 kW/125 KM będą oferowane w standardzie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i wtryskiem common-rail, czterema zaworami na cylinder i kontrolą zawirowania mieszanki, a także bezobsługowym filtrem cząstek stałych. Zastępują one silnik 1.9 CDTI o mocy 74 kW/100 KM oraz wersję z 88 kW/120-konnym dieslem o pojemności 1,9 litra i manualną skrzynią biegów. Osiągając odpowiednio o 20 i 40 Nm wyższy moment obrotowy, jednostki 1.7 CDTI zapewniają wyraźnie więcej mocy przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji spalin. Wydajność zwiększono o maksymalnie 5 proc. Oba diesle potrzebują 5,7 litra paliwa na 100 km i emitują jedynie 152 g CO2 na km.
Nowa wersja Zafiry oferuje również innowacyjne rozwiązania technologiczne unikalne w tej klasie pojazdów. Wśród nich znalazł się opcjonalny system zawieszenia IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzowania (CDC), który zapewnia wyjątkowy wymiar komfortu i bezpieczeństwa jazdy.
W tym zintegrowanym systemie kontroli zawieszenia elementy sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC stale wymieniają między sobą dane, co umożliwia natychmiastową optymalizację charakterystyki zawieszenia. Ponadto jeszcze bardziej ulepszona kontrola stabilności przyczepy w nowej wersji wyprzedza to, co oferują inne marki. Ten zaawansowany system monitoruje intensywność przechyłów podczas jazdy z przyczepą. Ruchy takie są stabilizowane za pośrednictwem elektronicznych elementów sterujących przez regulowane hamowanie.
Zafira najlepsza w swojej klasie: Opel wprowadził w segmencie kompaktowych vanów system biksenonowych reflektorów adaptacyjnych AFL (Adaptive Forward Lighting) z dynamicznymi światłami do jazdy na zakrętach. Prawdziwą atrakcją jest panoramiczny dach, który dodatkowo uprzyjemnia jazdę pasażerom. W razie potrzeby elektrycznie sterowany system rolet chroni przed silnym nasłonecznieniem. Biegnąca przez długość dachu konsola skrywa pięć dużych opuszczanych schowków, które pozwalają utrzymać porządek we wnętrzu. Wszystkie te nowatorskie rozwiązania technologiczne podkreślają nowoczesny charakter tego uniwersalnego kompaktowego vana.